Autor Tema: Resum meteorològic de Febrer de 2018  (Llegit 304 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum meteorològic de Febrer de 2018
« el: 05 de Mar de 18, 21:56:12 pm »
Bon dia, companys:

Ací us deixe el resum meteorològic del passat Febrer corresponent a la meua estació, però sense arxius adjunts, perquè el programa me'ls rebutja, tot i complir els requisits permesos. Tal vegada per això no ha pogut publicar el seu el company Felet, a qui tinc el plaer de llegir cada mes abans de publicar el meu.

Les previsions de Febrer s’han acomplit. Després d’un Gener càlid i més aviat eixut, es preveia o, millor, desitjava, una compensació al Febrer i ha arribat. Certament, un fred ben viu dominava bona cosa de la primera meitat i la setmana final del mes, donant una mitjana de temperatures inferior a la normal i quatre dies de mínima sota zero a les fondalades, per efecte del refredament nocturn, en nits encalmades amb forta inversió tèrmica. Aquest meteor tot sol podria justificar els refranys que el qualifiquen com a mes dolent; tanmateix, pel que fa a la pluja, aquest any tot haurien de ser lloances; perquè el Febrer d’enguany ha estat el més plujós dels darrers 10 anys, la pluja ha caigut de forma moderada, el registre pluviomètric indica 11 dies amb precipitació i el total acumulat representa un superàvit significatiu respecte del patró històric. Pel que fa al vent, que acostuma a ser notícia desagradable al Febrer (hi  ha més d’un 50 % de probabilitat que el colp màxim anual es presente aquest mes), en aquest cas s’ha moderat prou i, sense perdre força, fidel al seu lloc preeminent entre els 3 mesos més ventosos de l’any, s’ha mantingut ben assenyat, amb domini de la component Nord, una de les habituals a aquestes alçades d’any.

Passant a les dades concretes, em centraré en les més importants, tal com han quedat registrades al meu observatori d’aficionat, situat a la banda més alta del terme de Bétera (Camp de Túria), a un racó de la partida de les Malladetes, anomenat la Conarda:

- Temperatura mitjana = 9,6º C, 1,4º C per davall de la sèrie normal (1971-2000 a l’aeroport de Manises corregida per la diferència d’altura) per a un mes de Febrer.

- Pluja recollida = 59,8 mm, un 87 % superior a la que marca la mitjana de la sèrie normal per a Febrer. Això ha permès que el balanç pluviomètric anual canvie a positiu, amb un superàvit d’un 30 %; així mateix, hem eixugat l’elevat dèficit de l’any hidrològic 2017-2018 (balanç pluviomètric des de Setembre del 2017 fins al mes actual) que arrossegàvem, deixant-lo en un encara significatiu 62 %.

- Vent: Intensitat mitjana = 4,8 km/ h, tan sols 0,4 km/ h inferior a la mitjana de 10 anys de dades recollides al meu observatori en Febrer. Direcció dominant del Nord (NNW), una de les habituals al meu observatori en Febrer (NNW= 30 %, NW = 10 %, WSW = 60 %).

Podeu ampliar l’anterior informació (que inclou una petita presentació d’AVaMet), a l’apunt que he penjat al meu blog: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=272327.

Que la bella Primavera ens porte pluja, salut i trempera!