Autor Tema: Web provisional d'AVAMET  (Llegit 7748 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Web provisional d'AVAMET
« el: 29 de Gen de 11, 00:48:20 am »
Són els dominis adquirits per a l'associació. Es va acordar fer la compra de avamet.com però malauradament està ja pillat per una empresa des de 2005.

Domain Name: AVAMET.COM
   Registrar: MELBOURNE IT, LTD. D/B/A INTERNET NAMES WORLDWIDE
   Whois Server: whois.melbourneit.com
   Referral URL: http://www.melbourneit.com
   Name Server: NS1.EASYDNS.COM
   Name Server: NS2.EASYDNS.COM
   Name Server: REMOTE1.EASYDNS.COM
   Name Server: REMOTE2.EASYDNS.COM
   Status: clientTransferProhibited
   Updated Date: 06-may-2008
   Creation Date: 07-apr-2005
   Expiration Date: 07-apr-2011

Els he comprat amb el meu nom, ja que encara no es pot fer amb nom propi de l'AVAMET, però ja traurem comptes i el camvi de propietari..  8)
« Darrera modificació: 29 de Gen de 11, 00:51:55 am per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Carlos R

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 234
Re: Web provisional d'AVAMET
« Respondre #1 el: 29 de Gen de 11, 09:27:21 am »
Gracias por tu gestión  ;)

Aunque parezca algo sin importancia, la tiene y mucho en los tiempos actuales. Es un paso adelante considerable.
Ya veo que funcionan.

Un saludo
« Darrera modificació: 29 de Gen de 11, 09:30:02 am per Carlos R »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #2 el: 02 de Feb de 11, 20:14:09 pm »
Be, ara n'hi haurà que cavil·lar quin serà el diseny de la web.

S'obri el concurs de idees, tant de 'look' com de què volem de la web.

La opció mes inmediata seria un blog tipus joomla o similar. Es la opció mes ràpida, pero amb mes problemes a la llarga (fàcil d'atacar per els 'xinitos' i 'morets' -sembla tontà, pero van a tall-)

L'altra opció es fer una web 'from scratch' totalment feta per nosaltres i enllaçada a un forum com este mateixa, opció molt mes lenta pero que ens permetria ficar moltes mes coses -com registres de dades dels afiliats, accés a recursos meteorògics, etc-.

De tota forma, vendria be algunes idees, com ja he dit, sobre la apariència general de la web.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #3 el: 02 de Feb de 11, 20:40:16 pm »
Home pues jo no tinc ni idea de webs pero segons ha explicat Vaqueret, no dubte en que la segona es la que deuriem fer. Si es fa una cosa que es fasa be, auu que ja dic jo en principi no podria ajudar molt, a no ser que em diguereu que el lo que tinc de fer.  :-\

Ja vaig dir que estaria be posar les dades, com a Meteoclimatic pero soles de la Comunitat Valenciana, no se si costara molt pero supose que no sera molt demanar i amb totes les estacion que en tenim mes les que es posen noves haurien un bon grapat de dades actuals, tambe en les bones situacions supose que als espais del temps de les televisions agarrarien com a font: Avamet, una bona manera de ferse publicitat.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #4 el: 02 de Feb de 11, 23:01:20 pm »
Ja vaig dir que estaria be posar les dades, com a Meteoclimatic pero soles de la Comunitat Valenciana, no se si costara molt pero supose que no sera molt demanar i amb totes les estacion que en tenim mes les que es posen noves haurien un bon grapat de dades actuals, tambe en les bones situacions supose que als espais del temps de les televisions agarrarien com a font: Avamet, una bona manera de ferse publicitat.

Estic cada volta mes convençut que una de les les coses que podria fer AVAMET és convertirse algo aixina com un agent auditor de qualitat de les estacions. No estic parlant de algo com lo que fa meteoclimatic sino d'algo que done valor científic a les nostres dades.
¿Com es pot fer això?
Sols es pot fer amb auditories in situ per personal provist d'instrument de referència perfectament calibrats al menys una volta al any (com fa l'AEMET amb les seues estacions) I per conseguir això una associació com esta és ideal.

N'hi ha que plantejar-se dos metes:
1. La compra d'instruments de qualitat (termómetre, higrómetre, etc..) i conseguir dels tècnics del AEMET que ens els verifiquen cada cert temps. Amb eixos instruments perfectament calibrats establir uns torns de calibració - i unes instruccions molt precises- per a cada uno de nosaltres de manera que elaborem unes taules de calibració per a cada un dels sensors de les nostres estacions.
2. Crear un software que normalitze la arreplegada de dades, de forma que diferents estacions puguen comparar-se entre sí. Ara mateix això és un guirigall, cada marca de estacions calcula paràmetres tan bàsics com la T. Max. del dia per mètodes diferents, i no digam ja a l'hora de promediar velocitats del vent, calcular intensitats de precipitació, etc... A mes eixe software incorporará  les taules de ajustament proporcionades per el procés d'auditació. Eixes taules no podràn ser introduides o canviades per l'usuari de la estació sino que el software contactarà amb l'AVAMET per obtindre-les, amb lo qual es garantitza la fiabilitat de les dades de la estació.
Esta 2on. fase ja fa molt temps que vaig realizant-la, i lo 'gros' ja ho tinc fet. I feta de forma lo suficientment modular com per anar implementant la lectura automàtica de dades de qualsevol estació i guardar-les en un format totalment normalitzat.

Què us pareix?

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #5 el: 02 de Feb de 11, 23:13:59 pm »
Em pareix molt interessant la teua proposta. De fet, ja fa temps que tenia al cap comprar-me un termòmetre de màximes i mínimes com el que utilitzen els observatoris oficials d'AEMET per comparar amb les dades de l'estació automàtica, i comparar mesures a cada cert interval per veure si hi han diferències linials o si no son linials.

En el cas dels termòmetres, la comparació s'hauria de fer dins de la mateixa garita, on està el termòmetre de l'estació automàtica, no? Es que en el cas de les garites de plats, com la garita Davis, seria un problema, perquè es molt menuda.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #6 el: 03 de Feb de 11, 00:46:22 am »
Em pareix molt interessant la teua proposta. De fet, ja fa temps que tenia al cap comprar-me un termòmetre de màximes i mínimes com el que utilitzen els observatoris oficials d'AEMET per comparar amb les dades de l'estació automàtica, i comparar mesures a cada cert interval per veure si hi han diferències linials o si no son linials.
En el sopar eixe de València on ens vam calar fins la pelleta, ja em vaig enterar que l'AEMET utilitza cubic spline per fer els ajustos. Nosaltres farem lo mateix, just este cap de setmana vaig acabar de implementar-ho per al programeta que solc gastar jo per a la meua estació.

En el cas dels termòmetres, la comparació s'hauria de fer dins de la mateixa garita, on està el termòmetre de l'estació automàtica, no? Es que en el cas de les garites de plats, com la garita Davis, seria un problema, perquè es molt menuda.

Això es pot solventar de dos maneres: O be amb una minigarita manual amb el termo a dins. Be amb una estació (Davis d'eixes que tant agraden?) de referència amb la seua garita com toca, transportable. De tota manera, em puc enterar molt facilment de com ho fan tant l'Aemet com el Ceamet amd les seues estacions automàtiques.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #7 el: 03 de Feb de 11, 07:00:06 am »

Estic cada volta mes convençut que una de les les coses que podria fer AVAMET és convertirse algo aixina com un agent auditor de qualitat de les estacions. No estic parlant de algo com lo que fa meteoclimatic sino d'algo que done valor científic a les nostres dades.
¿Com es pot fer això?
Sols es pot fer amb auditories in situ per personal provist d'instrument de referència perfectament calibrats al menys una volta al any (com fa l'AEMET amb les seues estacions) I per conseguir això una associació com esta és ideal.

N'hi ha que plantejar-se dos metes:
1. La compra d'instruments de qualitat (termómetre, higrómetre, etc..) i conseguir dels tècnics del AEMET que ens els verifiquen cada cert temps. Amb eixos instruments perfectament calibrats establir uns torns de calibració - i unes instruccions molt precises- per a cada uno de nosaltres de manera que elaborem unes taules de calibració per a cada un dels sensors de les nostres estacions.
2. Crear un software que normalitze la arreplegada de dades, de forma que diferents estacions puguen comparar-se entre sí. Ara mateix això és un guirigall, cada marca de estacions calcula paràmetres tan bàsics com la T. Max. del dia per mètodes diferents, i no digam ja a l'hora de promediar velocitats del vent, calcular intensitats de precipitació, etc... A mes eixe software incorporará  les taules de ajustament proporcionades per el procés d'auditació. Eixes taules no podràn ser introduides o canviades per l'usuari de la estació sino que el software contactarà amb l'AVAMET per obtindre-les, amb lo qual es garantitza la fiabilitat de les dades de la estació.
Esta 2on. fase ja fa molt temps que vaig realizant-la, i lo 'gros' ja ho tinc fet. I feta de forma lo suficientment modular com per anar implementant la lectura automàtica de dades de qualsevol estació i guardar-les en un format totalment normalitzat.

Què us pareix?

bona proposta com sempre Vaqueret

Desconnectat Carlos R

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 234
« Respondre #8 el: 03 de Feb de 11, 18:25:01 pm »
Buenas:

No soy programador de webs ni entiendo pero sí tengo un criterio sobre lo que me gusta en cuanto a webs. Todos estos formatos que están tan de moda a base de plantillas como el PHP-Nuke, joomla, wordpress y similares me parecen sin sustancia, impersonales, como "comprados en el Mercadona". La ventaja es que se hacen a base de plantillas y gestores sin que haya necesidad de saber programar.

La otra opción es hacer una web a base de lenguaje de programación pero eso sé que conlleva mucha faena y las actualizaciones no son rápidas y hay que depender de la persona que mantiene la web, pero tendríamos una web a nuestra medida y a nuestro gusto.

Aquí que decidan los que puedan aportar conocimientos técnicos.

Saludos

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #9 el: 03 de Feb de 11, 20:00:42 pm »
wordpress y similares no, pero por ejemplo el Joomla es increiblemente personalizable, hasta el punto de que no sabes que tienes delante un CMS estandar.

Sin embargo, el problema lo veo en que al ser algo estandar, son muy fáciles de atacar. Y son atacados muy a menudo, de hecho cada vez que hay algún problema políytico con china o con el medio oriente, ¡es increible la cantidad de programadores sin trabajo y con ganas de joder que hay por ahí prestos a atacar de forma sistemática las webs basadas en CMS de por aquí!.

Esto obliga a estar siempre pendiente de las últimas actualizaciones disponibles -que siempre son para evitar nuevas formas de ataque descubiertas por esta gente-, con lo que: 1. Al final se hace más trabajo con esas actualizaciones que si se construye la web desde cero, y 2. Si se hacen 'pegotes' que tengan funcionalidad específica para nuestras necesidad es bastante común que estas dejen de funcionar al actualizar el CMS y haya que estar continuamente reahaciéndolas.

Vamos, que es para pensárselo.

Yo lo que pido, más que nada, es un diseño en photoshop o en un programa de diseño similar  (Fireworks, ilustrator, etc..) desde donde pueda agarrame.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #10 el: 03 de Feb de 11, 22:48:27 pm »
Yo lo que pido, más que nada, es un diseño en photoshop o en un programa de diseño similar  (Fireworks, ilustrator, etc..) desde donde pueda agarrame.

Vaig a preguntar-li al meu germà que ens faja un dissenyet.

Desconnectat ELAN

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #11 el: 11 de Feb de 11, 16:51:28 pm »
Francament no entenc masa el que esteu parlant, pero té sentit el que diu Vaqueret, de vegades els apanyos a la llarga tenen fuges....  , Una bona estructura de base , sustenta bé tot un edifici.

Teniu el meu apoyo en tot el que feu, i si puc ser util en alguna cosa, pues a mandar ,,,,,,

salutacions companys ...  :)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #12 el: 19 de Mar de 11, 16:28:09 pm »
De moment vaig a fer una miniweb molt simple amb accés als Estatuts, un formulari per a la preinscripció dels socis, calendari d'activitats i informació de contacte.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #13 el: 28 de Mar de 11, 17:09:13 pm »
De moment, per anar tirant...

http://avamet.es i http://avamet.org ja redirigeixen a la web d'AVAMET.

Saluts.
« Darrera modificació: 29 de Mar de 11, 00:33:24 am per Timonet gelat »

Desconnectat krisman

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 271
    • Meteobunyol
« Respondre #14 el: 28 de Mar de 11, 17:33:58 pm »
 alegria* alegria* alegria* alegria* alegria* alegria* alegria*
Bunyol, València.
http://www.meteobunyol.com/