Ja vaig dir que estaria be posar les dades, com a Meteoclimatic pero soles de la Comunitat Valenciana, no se si costara molt pero supose que no sera molt demanar i amb totes les estacion que en tenim mes les que es posen noves haurien un bon grapat de dades actuals, tambe en les bones situacions supose que als espais del temps de les televisions agarrarien com a font: Avamet, una bona manera de ferse publicitat.
Estic cada volta mes convençut que una de les les coses que podria fer AVAMET és convertirse algo aixina com un agent auditor de qualitat de les estacions. No estic parlant de algo com lo que fa meteoclimatic sino d'algo que done valor científic a les nostres dades.
¿Com es pot fer això?
Sols es pot fer amb auditories
in situ per personal provist d'instrument de referència perfectament calibrats al menys una volta al any (com fa l'AEMET amb les seues estacions) I per conseguir això una associació com esta és ideal.
N'hi ha que plantejar-se dos metes:
1. La compra d'instruments de qualitat (termómetre, higrómetre, etc..) i conseguir dels tècnics del AEMET que ens els verifiquen cada cert temps. Amb eixos instruments perfectament calibrats establir uns torns de calibració - i unes instruccions molt precises- per a cada uno de nosaltres de manera que elaborem unes taules de calibració per a cada un dels sensors de les nostres estacions.
2. Crear un software que normalitze la arreplegada de dades, de forma que diferents estacions puguen comparar-se entre sí. Ara mateix això és un guirigall, cada marca de estacions calcula paràmetres tan bàsics com la T. Max. del dia per mètodes diferents, i no digam ja a l'hora de promediar velocitats del vent, calcular intensitats de precipitació, etc... A mes eixe software incorporará les taules de ajustament proporcionades per el procés d'auditació. Eixes taules no podràn ser introduides o canviades per l'usuari de la estació sino que el software contactarà amb l'AVAMET per obtindre-les, amb lo qual es garantitza la fiabilitat de les dades de la estació.
Esta 2on. fase ja fa molt temps que vaig realizant-la, i lo 'gros' ja ho tinc fet. I feta de forma lo suficientment modular com per anar implementant la lectura automàtica de dades de qualsevol estació i guardar-les en un format totalment normalitzat.
Què us pareix?