Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 94275 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #420 el: 01 de Mar de 10, 21:18:59 pm »
De moment el que sí pareix es que des de demà el règim de vents dominant tendirà a ser del ENE (que ja es bó), amb la qual cosa podriem arreplegar litrets que ens seguiràn vinguent molt be. Lo del cap de setmana... a esperar toca i veure com es va perfilant. Deixe un meteograma per a Ontinyent:

Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #421 el: 01 de Mar de 10, 21:26:54 pm »

Lo del GFS en sembla un poc burro :o, jo no m´ho crec, ::) l´europeu  ara ha eixit prou més light, encara que continua marcant una bona situació de pluges o nevades per al cap de setmana.

De moment, sembla que demà a estes hores ja podrem estar parlant de pluges, veurem la força que agarre eixa borrasqueta que pujarà de sud a nord paralela a les costes peninsulars, i el que tarda en pujar de València cap amunt, quant ja ens donaria novament entrada de ponent.

Uns 10-15  mm crec que podriem acumular per la zona.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #422 el: 01 de Mar de 10, 21:27:22 pm »
A mi ja magradaria que tot aço pasara, de fet soc el primer que firmaria, pero fins el dijous no vaig a mirar res, perque despres venen els plors, que jo soc dels tipics que em vaig ilusions  :-si, pero mirant els mapes que colgeu sobretot el ultim de danimet me quedat flipat ...be fins dijous :-* :-* ,
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #423 el: 01 de Mar de 10, 23:22:39 pm »
Torna a eixir el gefesito i no me creuc.... es simplement acollonant!!!!!!!!!!!!!!!!
Xàtiva, València.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #424 el: 01 de Mar de 10, 23:32:04 pm »
Vindran les rebaixes, perque vindran, i fins i tot vegent l'ultima eixida que comenta Sergifred, seria el millor perque la cossa la pinten un poc caotica, eixos mocs rojos justament al damunt de les nostres comarques :o
Pareix que esta ultima eixida l'haja fet un de nosaltres...
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #425 el: 01 de Mar de 10, 23:49:12 pm »
algu no te els mapes del any 83 a vore quina situacio es va donar es que es increible eks mapes que estic vegent del gfs
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #426 el: 02 de Mar de 10, 00:29:10 am »

Xeeee, això si que seria "la borrasca perfecta" que  han dit este migdia els de canal 9, jajajaja, peò que increible que es, pero no vos enganye si vos dic que mes d´una nit he somiat jo en que algun dia es cumpliran eixos mapes i passarà com quant jo era xicotet i es va posar mes de mig metre de neu als carrers d´Otos,.. ainssss.

A lo que anem , nova eixida del GFS i mante les pluges per demà per la nit, fins i tot crec que podria ploure més del que jo em pensava. :D

• Pluja
  • *
« Respondre #427 el: 02 de Mar de 10, 00:48:16 am »
Jo, sincerament, no vull creurem els mapes que estic vegent dels models hui. Simplement perque no vull fer-me il·lusions i que demà o fins i tot dissabte mateixa es gire la truita. I ho dic per les dades en que ens trobem. I es que no se antigament, però en els "temps moderns" quan arriba Març, l'hivern s'esfuma prou ràpidament. I ja se que algunes nevades de les grosses a estes contrades han caigut en Març o, fins i tot, Abril pero fa tant d'alló que no em puc creure que es puguen donar coses d'aquestes:

... lo que més em crida l'atenció es que tots els models ens donen coses paregudes (menys bestials aixó sí).

En fí, ja veurem. Demà a començar amb el llevantet i pluges   :-si

Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #428 el: 02 de Mar de 10, 01:27:48 am »
Bonics -i perillosos- mapes.

És el problema de estes coses, que de tant cridar que veee el llooop.... al final vindrà i ningú s'ho creurà.

I parlant de tot, els models encara tenen molta dispersió a partir del divendres. Igual plou que fa sol..... (0 com diuen els músics: fa sol do do fa sol fa re sol)

Bona nit.

• Pluja
  • *
« Respondre #429 el: 02 de Mar de 10, 10:37:06 am »
Bon dia.

Finalment els models ens donen un poquet més de precipitacions per a hui. Jo imagine que de 15 a 20 litres podríem arreplegar.

I parlant del cap de setmana, doncs estem a dimarts i els models no han variat massa respecte al que indicaven ahir. Evidentment al GFS que es el que més ens fica la "borrasqueta perfecta" front les nostres costes, va dibuixat-la en diferents ubicacions, cosa lògica tenint present la quantitat d'hores que queden per al diumenge-dilluns. Però tot això pot variar molt encara. El que veig més interessant es la persistència de tots els models (en major o menor mesura) en mostrar-nos l'entrada freda afectant-nos  ::).

Fique uns mapetes de l'eixida de les 00h del model americà per a d'ací a 156 hores (un món):

Per finalitzar, el meteograma d'Ontinyent del freemeteo, on s'aprecia l'increment de les precipitacions d'aquesta nit i fins demà matí:

Salutacions.
« Darrera modificació: 02 de Mar de 10, 10:39:01 am per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #430 el: 02 de Mar de 10, 11:07:21 am »
Ara no estiren tant el anticiclo en europa..... pero es una eixida més....
Xàtiva, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #431 el: 02 de Mar de 10, 12:04:37 pm »
Per favor, mireu el NOGAPS!! jajajajaja  :o :o ;D ;D que animalaes de models, no deurien posar-los  ;D !! És vertaderament impresionant, com diria Jesulín !
La veritat és que estan tots els models per a enmarcar, menys la eixida del GFS de les 06, que li s'ha esfumat la "borrasca perfecta" de davant les costes llevantines! Però la resta de models son molt esperançadors, la llastima és que son tots a mes de 130 hores  :-[ ! pero bueno, al menys ens divertim!
aau
« Darrera modificació: 02 de Mar de 10, 12:09:13 pm per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
« Respondre #432 el: 02 de Mar de 10, 13:14:43 pm »
Be, ja començen les rebaixes... Al meteociel ja fiken les linies sobre 0 a 1500m...
era masa bonic per a ser veritat... :-[ :-[ :-[
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #433 el: 02 de Mar de 10, 14:12:10 pm »

Com diu la cançoneta "Todo , todo, o nada o nada..." :-si, així és el model GFS en previsions a mig i llarg plaç, sembla mentida que encara no sapiau com se les gasta.

Be, doncs ni una cosa ni l´altra, a mig-llarg plaç l´europeu el revolca, i este model continua marcant la mateixa situació, una situació probables de pluges i ja vorem  si nevades per al cap de setmana, però una cosa mes normal, no les barbaritats que ha estat marcant fins fa una estona el gefesito.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #434 el: 02 de Mar de 10, 14:13:49 pm »
tranquilitatt¡¡¡¡¡¡¡ que queda un mon per davant¡¡¡¡

cuant les rebaixes començen tan prompte no son rebaixes son eixides discordants, recorde que anit anava a caure la mundial i hui res? esta nit segur que torna a cambiar¡¡¡¡  
hi ha que tindre mes cautela....ara neva ara ja no¡¡¡¡

algo es cou per al cap de setmana pero ni es lo que vaig vore anit ni lo que veig ara¡¡¡¡

un amic va entrar anit a meteored i hem va cridar espantat i escandalizat...80 cm¡¡¡¡¡¡ em dia i jo vinga riure¡¡¡¡¡¡¡ ell no es habitual en aço i s´ho va agafar com si fora definitiu, ell viu a la serra a uns 860mts i dia que no podre eixir en 3 o 4 dies......i m´acaba de cridar i em dia quin " que collons pasa ara que diuen que no neva" jajajajajajaj  paciencia....