Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93247 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #45 el: 04 de Gen de 10, 14:13:31 pm »
1.2 metres vols dir¡¡¡¡¡¡¡

ostia pues castalla i biar sempre  anem a la par  :o

xe que bonico seria ¡¡¡¡¡¡

xe cuanta rao tenia aquell home que hem va dir lo de les bellotes¡¡¡

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #46 el: 04 de Gen de 10, 14:18:35 pm »
La eixida d'anit del Orácul GFS és per guardar....

Qué bonico seria que es formara una baixa de menys de 1000 hPa en el golf de Cadis, que travessara l'estret sense desfer-se, és mes, aprofundint-se fins les ... 992 hPa!!! Lo Nunca Visto!!! (al menys recentment)

Si, finalment es complix eixa situació, li calcule 1,2 m de neu al meu poble.  :-si

Y... donada la faciltat que están tenint este any les borrasques per circular per el sud....
podria ser, podria ser....

Cuidao Vaqueret que tu per aci estas considerat mestre de mestres , i eixa afirmació ens pot posar molt nerviosos a mes de un.  ;D ;D ;D

Jo veig que sorprenentment tots els models van posantse d´acord. Ara falta vorer si tindriem molta o poca precipitació, poc o molt de fred o si finalment ni siquiera es forma eixa borrasca a l´estret

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #47 el: 04 de Gen de 10, 14:24:17 pm »
La eixida d'anit del Orácul GFS és per guardar....

Qué bonico seria que es formara una baixa de menys de 1000 hPa en el golf de Cadis, que travessara l'estret sense desfer-se, és mes, aprofundint-se fins les ... 992 hPa!!! Lo Nunca Visto!!! (al menys recentment)

Si, finalment es complix eixa situació, li calcule 1,2 m de neu al meu poble.  :-si

Y... donada la faciltat que están tenint este any les borrasques per circular per el sud....
podria ser, podria ser....

Cuidao Vaqueret que tu per aci estas considerat mestre de mestres , i eixa afirmació ens pot posar molt nerviosos a mes de un.  ;D ;D ;D

Jo veig que sorprenentment tots els models van posantse d´acord. Ara falta vorer si tindriem molta o poca precipitació, poc o molt de fred o si finalment ni siquiera es forma eixa borrasca a l´estret

Amb el que dius i amb l'experiencia de l'episodi del 18 i 19 de Desembre, fins a l'ultima eixida no es podrem imaginar el que pot caure finalment...doncs estem haviats, anem despedint-se de les ungles...
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #48 el: 04 de Gen de 10, 14:35:38 pm »
l´ultima nevada vaqueret ens va donar una gran lliço a tots, per tant cuan ell parla nosaltres diem amen...jejejeje :-si

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #49 el: 04 de Gen de 10, 14:52:05 pm »
Doncs jo encara em recorde de justament ara fa un any, en la que Vaqueret es va tallar la barba, el bolet que mos vam dur tots, aixina que ilusio pero paset a paset que despres  :'(

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #50 el: 04 de Gen de 10, 15:59:43 pm »
Seguiu llegint lo que he posat abans..... que no havia acabat....

No recordeu la última volta de que volía colar-se una baixa per el estret amb fred entrant per el nord?

Son situacións mooolt dificils. Per què? per que tot depén de la força que tinga la baixa abans de pasar l'estret.

Ara després seguisc...

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #51 el: 04 de Gen de 10, 16:00:58 pm »
Mireu el mapa aquest !! Es d'un model que no sol fallr en estes sitacions.. simplement impresionant

PD: La taca violetaa son de 20-50 mm/cm..
Ontinyent, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #52 el: 04 de Gen de 10, 16:29:05 pm »
Cada vegada comencen a donar més precipitació per a dijous i divendres. Pot nevar en gran quantitat!  :o
Agullent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #53 el: 04 de Gen de 10, 16:36:13 pm »
GFS amb distinció de neu i pluja: a cabassos!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #54 el: 04 de Gen de 10, 16:54:19 pm »
Xé se veu que ha vist el gefesiano l´alegria que portavem, i zas! tot al garete...
Xàtiva, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #55 el: 04 de Gen de 10, 17:01:34 pm »
Xé se veu que ha vist el gefesiano l´alegria que portavem, i zas! tot al garete...

Ara el gfs no posa molt, però tot hi ha que interpretar-ho. i es que per a la nostra zona la formació de la baixa en uns pocs de 100 de km o farà canviar tot per a millor o pitjor. Cada eixida serà pareguda però diferent en detalls que per a nosaltres seràn bàsics. o no recordeu la penultima eixida de la última situació de neu, la mel als llavis ens va deixar. No recorde cap situació de nevades per aci que a cinc dies o per ahí els models la tingueren totalment clara. Si vos fixeu canal blau, ceamet o aemet encara no volen mullarse en un sentit o un altre. ni per a be ni per a mal

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #56 el: 04 de Gen de 10, 17:04:02 pm »
Doncs vaja... ja estem com sempre, patint i patint fins a la fi...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #57 el: 04 de Gen de 10, 17:11:09 pm »
Es que..... molt extrany seria que es formara en el golf de Cadis una borrasca lo suficientment grossa per a no ser arrossegada inmediatament cap al golf de lleó, amb lo qual el l'estret s'encarrega de estirar-la i trencar-li gran part de la inestabilitat. Tot está en la temperatura que tinga estos dies de antes el golf de lleó. Quant mes freda estiga ahí l'aigua més possibilitats de que sí que es forme una bona a l'estret.

I.. bueno... molt gelada, pos no està precissament, un poc sí.

Per comparar, pose esta de fa just 1 any:

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #58 el: 04 de Gen de 10, 17:42:15 pm »
Aleshores, vosaltres que deduiu de tot açó? Tindrem precipitacions i nevades en cotes baixes o al final sols es quedara en fred?????
Agullent, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #59 el: 04 de Gen de 10, 17:59:28 pm »
Aleshores, vosaltres que deduiu de tot açó? Tindrem precipitacions i nevades en cotes baixes o al final sols es quedara en fred?????

Com deia la meua iaia, divendres te ho dire. Crec que es molt dificil saver-ho fins ultima hora. La meua opinió per lo que estic veient es que si tindrem nevades el dia 7 desde valencia cap avall, però serà ràpid i el divendres tindrem vent de tramuntana i una sensació de fred acollonant. jo aposte per el 7 per la vesprada ( però en estos moments tot en l´aire)