Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 95908 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #525 el: 23 de Jul de 10, 11:16:10 am »
A vore si Vaqueret o algu que tinga mes experiencia en tronades pot comentar avui i dema que pareix que tindrem alguna oportunitat per vore algo. Damunt dema tinc aniversari del Dami Jr en la caseta i la torra voras com mos l'aiguara ja voras tu.  :(

En lo que es refereix a sondeos vaig mirar el topic que va posar Vaqueret i amb dificultad algunes cosetes vaig aprenen. El Cape que tindrem esta vesprada es prou elevat i amb la direccion del vent potser afavorisca la formacio o millor dit si es formen mes terra en dins perque altres vegades amb este component no creix res per aci.
« Darrera modificació: 23 de Jul de 10, 11:20:13 am per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #526 el: 11 de Set de 10, 20:41:41 pm »
Em sap mal no posar mapes pero es que internet em funciona molt lentament i no puc carregar imatges ja que estic al foro en estos moments gracies a altres.
Ja veig que no comentem molt dels models pero la veritat es que no tenen mala pinta per a la segona quincena de Septembre, fa molts dies que marquen un canvi cap a la inestabilitat, vorem en que queda tot i esperem que no faça molt de mal als llocs cremats.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #527 el: 14 de Set de 10, 14:14:02 pm »
xe que parat esta aço, veien mapes i llegint altes foros es dona la posibilitat de que el divendres puguerem tindre pluges prou inportants, hi ha gent que parla de gota freda¡¡¡¡  eixa baixa que ens claven en alboran podria donar tormentes prou considerables ahi vos deixe el mapeta

a vore els experts que diuen¡¡¡¡

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #528 el: 14 de Set de 10, 14:40:19 pm »
realment cregeu que lo de esta setmana es una gota freda jo no la vec per cap lloc si algu la veu que me ho explique a on :-\
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #529 el: 14 de Set de 10, 15:16:03 pm »
Jo sols veig un aperitiu, ja vindrà Octubre...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #530 el: 14 de Set de 10, 15:35:56 pm »

Situació normaleta de tronades de setembre, com sempre passa en este mes, i amb l´aigua de la mar tan calenteta, algunes d´estes tronades seran fortes, però no crec ni que siguen generals. Per suposat que de gota frefa, res de res.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #531 el: 14 de Set de 10, 20:28:00 pm »
Per que cada vegada que hi han possibilitats de ploure al mes de Setembre per aquesta zona, apareix el termini "gota freda" ?
« Darrera modificació: 14 de Set de 10, 20:29:36 pm per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #532 el: 14 de Set de 10, 20:44:55 pm »
No se... en el canal de vapor d'aigua del metrosat no es veu bloqueig, lo que vol dir que la circulació tancada de la goteta al oest de Portugal te les hores comptades convertint-se en una vaguaeta que passarà ràpid.
Per atra part la 'possible baixeta d'Alborà', és important en el cas d'una situació que es mantinguera al menys 24h. de forma que tinga temps d'arrossegar aire de la part mes calenta del mediterrani. Crec que no serà el cas i el seu efecte pot ser mes be el contrari: tallar la convecció a la prov. d'Alacant.

Ara, per l'interior -Albacete, vaya juguete!, interior de València- si que n'hi hauràn bones tronades el divendres.

Al menys obrirà la temporada de tronades , bolets de xop i vorem si algún rovelló.  :-si

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #533 el: 15 de Set de 10, 09:29:47 am »

Com comenta Vaqueret, sembla que tot es quedarà prou més per l´interior, en el cas de La Vall d´Albaida i zones proximes, si no canvien els models, no passarà de les quatre gotes, o alguna decima de litre, i que damunt ens arrivarà carregadet de fang del desert.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #534 el: 15 de Set de 10, 23:13:45 pm »
heu vist la situacio de gota freda que marca el europeu  d açi una setmana ja van dos eixides a vore si va confirmanse
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #535 el: 20 de Set de 10, 19:27:50 pm »
com no tenim molt de moviment al menys per aci, estic veient els models i la veritat es que no tenen mala pinta, pareix que el A vol anarse cap al Regne Unit i estirarse de bona manera fins portarmos vents de Gregal, a mes el fred en altura no pareix que es vullga anar de viatge. Estarem atentos a la situacio.  pipa* ::)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #536 el: 20 de Set de 10, 21:23:35 pm »

El model GFS  a uns dies vista es prou prometedor, amb l´anticicló ben instaladet en Europa, el mal es que queden molts dies i l´Europeu mostra una evolució prou diferent.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #537 el: 21 de Set de 10, 21:02:44 pm »
Per al cap de setmana, el GFS pinta una situació prou interessant, on podríem tindre una bona regadeta. Això sí, sembla que les possibilitats de veure aigua el dijous s'han esfumat.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #538 el: 22 de Set de 10, 00:55:20 am »

El model GFS  a uns dies vista es prou prometedor, amb l´anticicló ben instaladet en Europa, el mal es que queden molts dies i l´Europeu mostra una evolució prou diferent.

Aixina és.

S'intueix el començament de una situació de bloqueig. Fixeu-vos en la banda seca
http://oiswww.eumetsat.org/IPPS/html/MSG/RGB/AIRMASS/WESTERNEUROPE/index.htm
com va curvant-se formant un arc. Justament baix d'on mes està curvant-se es formarà una DANA i inmediatament damunt un anticicló. Com ja he dit, les models saben quan comença una situació de estes, pero no solen acertar el seu acabament. El europeu, per eixemple li veu una duració de 60 hores +-, pero jo no ho tinc tan clar.
Cal vigilar eixa banda seca. Si no es desfà i es mou cap ací podem tindre 'meneo'. Quan es desfaça, la dana es convertirà rapidament en solc i tirarà cap ací.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #539 el: 22 de Set de 10, 01:00:48 am »
A vore si Vaqueret o algu que tinga mes experiencia en tronades ...........

Ho sent... No em vaig donar compte.

Pero ho veig dificil amb eixos valors tan grans de tapó, i fins als 4000m, damunt, i amb ponent menys a la capa superficial de brisa marina.

¿Què va passar al final? es que no m'en recorde....