Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93134 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #75 el: 05 de Gen de 10, 13:55:26 pm »
 :P, clar, es que tu biarut tens la sort de tindre al savi del poble. Jo he de mirar els models sabent que fins el mateix dijous no sabrem que farà

pregunta-li que passarà a alcoi

la tastarem?
]

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #76 el: 05 de Gen de 10, 13:59:27 pm »
Tampòc pergueu de vista el 'nostre' model: el MM5

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #77 el: 05 de Gen de 10, 14:02:09 pm »
AVISOS AEMET

El dijous estem en Alerta Groga per la NEU. Acumulats de 3 cm.
]

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #78 el: 05 de Gen de 10, 14:04:12 pm »

gràcies vaqueret, t'havia escoltat parlar d'ell però no el tenia localitzat. després de dinar li pegaré un ull
]

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #79 el: 05 de Gen de 10, 14:25:01 pm »
:P, clar, es que tu biarut tens la sort de tindre al savi del poble. Jo he de mirar els models sabent que fins el mateix dijous no sabrem que farà

pregunta-li que passarà a alcoi

la tastarem?

dons el savi de moment no s´ha equivocat.....casualitat? no ho se pero ahi esta, ell hem va dir lo de les bellotes i de fet esta cumplinse...

que raro que en alcoi no tingau savi en lo sabuts que sou alli
« Darrera modificació: 05 de Gen de 10, 14:32:19 pm per biarut »

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #80 el: 05 de Gen de 10, 14:30:20 pm »

xe que bo..... m´agrada molt este model   gracies el veig prou bo....marca les linies de preci molt be tallant per banyeres de mariola cap açi aixo es una llevantada com deu mana¡¡¡

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #81 el: 05 de Gen de 10, 14:44:25 pm »
Vegent el MM5 (gràcies Vaqueret pel link), em reafirme en la meua sospita de que la precipitació desapareixeria just quan entre el fred que seria suficient per veure caure els floquets. Pot ser es puguen veure alguns anecdòtics pero, amb els mapes actuals, no crec que pase d'ahi. Tot i així, encara estem a 48 hores i l'evolució podria modificar-se en aquest marge de temps com per a tindre sorpreses.

P.D.: No pergam de vista la situació de cara a dilluns-dimarts... ;)

Salutacions...
Ontinyent, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #82 el: 05 de Gen de 10, 14:49:16 pm »
doncs el savi de moment no s´ha equivocat.....casualitat? no ho se pero ahi esta, ell hem va dir lo de les bellotes i de fet esta cumplinse...

Lo de les bellotes no falla, cert. La natura ens parla, però som com parets de cement sense ulls ni orelles per poder escoltar-la...

Sols queden alguns observadors dels cicles del temps, cada vegada menys, que el que ens pareix un misteri ells ho veuen clar com en la tele perque ho han vist una vegada, i un altra, i un altra en la seua extensa vida. I estos observadors van morint.. i amb ells la seua saviessa.

"El viento habla cantando, los árboles del bosque susurran la llegada de cambios, las rocas se colocan su abrigo de musgo mientras los animales oyen el aviso y buscan refugio... la muerte blanca acecha el reino del tejo, el gélido aliento se acerca mientras el hombre hace caso omiso, pobre animal desnaturalizado..." Crónica de una nevada anunciada

Sempre ens quedaran els models...
]

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #83 el: 05 de Gen de 10, 14:52:28 pm »
doncs el savi de moment no s´ha equivocat.....casualitat? no ho se pero ahi esta, ell hem va dir lo de les bellotes i de fet esta cumplinse...

Lo de les bellotes no falla, cert. La natura ens parla, però som com parets de cement sense ulls ni orelles per poder escoltar-la...

Sols queden alguns observadors dels cicles del temps, cada vegada menys, que el que ens pareix un misteri ells ho veuen clar com en la tele perque ho han vist una vegada, i un altra, i un altra en la seua extensa vida. I estos observadors van morint.. i amb ells la seua saviessa.

"El viento habla cantando, los árboles del bosque susurran la llegada de cambios, las rocas se colocan su abrigo de musgo mientras los animales oyen el aviso y buscan refugio... la muerte blanca acecha el reino del tejo, el gélido aliento se acerca mientras el hombre hace caso omiso, pobre animal desnaturalizado..." Crónica de una nevada anunciada

Sempre ens quedaran els models...

xe cuanta rao tens....m´ha agradat molt estes lines que ens has dedicat, molt emotiu¡¡¡ gracies.........mentres ha esperar

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #84 el: 05 de Gen de 10, 15:40:22 pm »
Xics açi ni ha algu columpiant-se amb les cotes de neu per a la situació de dema nit i Dijous...o Alcoiá amb les seves previsions de neu nomes d'Alcoi cap amunt, o els del temps de TV3 que ja parlen d'una cota de 500 metres, 300 al final del dia, per a... ¡¡Dema!!  :o al Pais Valencià. ::)
Ontinyent, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
« Respondre #85 el: 05 de Gen de 10, 15:50:10 pm »
Je,je... ja faltaba algú d'Ontinyent opinant que vore nevar sols d'alcoi cap amunt no mola... ho he fet amb tota la idea.

El dwd marca més fred i humitat durant el dijous... Però encara està actualitzant-se ... caldrà vore que marca ara... no he vist el temps a tv3 avuí, però em sorpren que diguen que demà tindrem eixes cotes... Tan de bó.

Vos he de confesar que jo no soc meteoròleg de tv3, com els meteoròlegs de tv3 no son savis de la muntanya...

LA cota de demà la sabrem dijous, i la de dijous, divendres. He dit. Este matí ja he vist que el model dwd venia més bonico...però la majoria atrasa el fred...

Tranquils, que encara tenim els ingredients al foc... i es que amb el tema de les cotes es parlar per parlar, si no mireu la primera nevada, la del 14?, en que va cuallar a ontinyent i otos i ací... la pluja va fer neteja de la que teniem...

Edite: a la web encara tenen l'espai emés al matí: http://www.3cat24.cat/pnoticies/notMeteo.jsp?servei=meteo&zona=4
« Darrera modificació: 05 de Gen de 10, 15:54:34 pm per alcoià »
]

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #86 el: 05 de Gen de 10, 16:02:34 pm »
nevara o no, pero el seguiment que estem fent desde aci es genial.

Gracies a tots i enhorabona.

Jo tamè he vist el de la tv3 i deien cotes excesivament baixes per aci per a demà per la nit, no dic que amb sort el 7 pel mati.....Crec que canal blau prou encertat esta volta ( sense que servisca de precedent ;D

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #87 el: 05 de Gen de 10, 16:03:28 pm »
No es la meua intenció tirar per terra la teua interpretació del model, encara que tinc que reconeixer que ma roçat els ous llegir-la ;D, es mes crec que lo que han dit a TV3 si que es una senyora columpiá!!
Al final es quedara entre mitjes, ni lo teu ni lo dels catalans, encara que no estaria mal que dema ja començara a nevar a Ontinyent...  8)
Ontinyent, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #88 el: 05 de Gen de 10, 17:13:39 pm »
En algunes pàgines web marquen la neu per a demà per la nit i per al dijous per a tot el dia. Aixì que tindrem que estar molt atents per a vore el que passa cada minut. Pot passar qualsevol cossa, o que ens caiga una nevada per recordar ( :-si) o quedar-nos en les ganes de vore la neu.  Tindrem que obrir un seguiment especial per a demà i dijous i com a molt divendres?  :P
Agullent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #89 el: 05 de Gen de 10, 23:17:25 pm »
Els oracles mesoescalars (o siga: 'del terreno') basats en GFS han millorat prou. Ara em donen entre 20 i 30mm en forma de neu per al dijous vespre.

Al contrari que els basats en el IFS europeu (Hirlam i SALSA) que coloquen la baixa cent i pico km mes al nord, amb lo qual la Foia es queda enmig de tot sense tastar res (entre 2 i 5 mm). Se n'aniria quasi tot cap a Castelló i Catalunya.

Llastimeta li tinc al meu germà Xavi, que li toca fer hui 'RAMS'*

*(RAMS és el model particular de mesoescala que gasten en el CEAMET, de manera que a qui li toca fer de predictor, li diuen que li toca fer 'rams')

Bona nit.
« Darrera modificació: 06 de Gen de 10, 00:17:26 am per Vaqueret »