Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93408 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #210 el: 23 de Gen de 10, 15:56:25 pm »
Home... la situaciˇ pot ser llarga. Si es possa a nevar el dimarts per la vesprada pot seguir nevant fins al dijous o inclus mÚs  :o :o. Hi ha que anar seguint-ho per que totes les canals de televisiˇ marquen molta aigua i neu per a la zona Sud de Valencia i Nord d'Alacant, ja que els vents de llevant i agregalats poden deixar guixos importants de neu, sobretot si s'esta nevant de 24 a 48 hores. Este disabte i diumenge seria tot aigua i tambe dilluns, per˛ el dimarts.... neu.
Hi ha que obrir un seguiment especial? ::)
Agullent, ValŔncia.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #211 el: 23 de Gen de 10, 16:00:06 pm »
Collo!! El nostre amic Jordi Payß ha comentat a l'Oratge de Canal 9 que la situaciˇ que tenim per davant sera lo mes paregut a una gota freda!! ???
Comenšem a asustar-se...?
Lo mes paregut a una gota freda de neu o que?  :-si :-si

Home si al forum de Meteored parlen de que depenent de llocs, a la nostra zona es poden arreplegar 200 mm, dons...fica-li uns 100 en forma de neu  :-si
A vore si estem hui vinga la risa i estem davant de la nevß mes gran desde la del 81 ::)
Ontinyent, ValŔncia.

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
« Respondre #212 el: 23 de Gen de 10, 16:04:32 pm »
jajajajajaj jo crec que no hi ha motiu per a asustar-se... Ho ha dit perque vindra un embolsament d'aire fred en capes altes (5000m) per˛ el mar no esta tant cÓlid com a la tardor. AixÝ i tot la situaciˇ pot ser bona per a que neve per damun de 500 o 600m la nit de dimarts o dimecres. Haurem de estar atents a l'evoluciˇ pero pense que no hi ha motius per a l'alarma. Salutacions.
Ontinyent, ValŔncia.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #213 el: 23 de Gen de 10, 16:12:30 pm »
jajajajajaj jo crec que no hi ha motiu per a asustar-se... Ho ha dit perque vindra un embolsament d'aire fred en capes altes (5000m) per˛ el mar no esta tant cÓlid com a la tardor. AixÝ i tot la situaciˇ pot ser bona per a que neve per damun de 500 o 600m la nit de dimarts o dimecres. Haurem de estar atents a l'evoluciˇ pero pense que no hi ha motius per a l'alarma. Salutacions.

Dons segons tu no hi ha motius d'alarma per neu a Ontinyent.

:-si
Ontinyent, ValŔncia.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #214 el: 23 de Gen de 10, 16:20:23 pm »
Uhhmmm... massa optimistes vos veig, no per res perque esta clar que els models ara mateixa vos donen la raˇ... pero qui sap si les coses poden pegar un bac i, per exemple, no entrar el suficient aire fred... :P.

Jo fins demÓ o el dilluns no ho donaria per fet perque encara queden vora 60 hores per a que arribem als moments claus que ens marquen els "oracles"... i tambÚ pot endarrerir-se ... o avanšar-se...

Esta vegada vaig amb mÚs cautela (que no pesimisme) que en altres situacions perque, segons es pot veure als models, depenem de que s'escindeixca una boseta d'aire fred de uns -30║ a 500hpa. i una altra d'uns -5║ a 850hpa. i que, repeteixc, ara mateixa ens les fiquen en els llocs ideals com per a veure-la (:neu:). Pero perfectament poden modelitzar-les en pr˛ximes eixides mÚs cap al oest o al nord...

En fi, de moment els qui tinguen pluvio (íígrrrrr!!) que es preparen per a sumar litrets.

Salutacions i bon seguiment...
« Darrera modificació: 23 de Gen de 10, 16:22:25 pm per Pisarroglets »
Ontinyent, ValŔncia.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #215 el: 23 de Gen de 10, 16:33:23 pm »
Jo des de la meua morada a les terres Su´sses vos dic que crec al igual que Pisarroglets vos veig massa optimistes. Per˛ no per aš˛ no s'ha de vigilar la situaciˇ, que considere molt interessant.

En cas de que estiguen segures de complir-se les previsions de nevades, s'obrirÓ un tema especial de seguiment, per˛ no fins ˙ltima hora.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • MÓnega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d┤Albaida
    • L┤Oratge d┤Otos
« Respondre #216 el: 23 de Gen de 10, 16:35:46 pm »
  Jo he vist molt optimista a Jordi PayÓ en l┤oratge, igual te raˇ, per˛ jo no ho veig tan clar com ell. de moment em conformaria en que em caigueren una bona cosa de litres.

De totes maneres, el fet  de que tingam al timonet lluny de casa nostra es un factor molt possitiu per a veure caure la neu. ::) :-si
« Darrera modificació: 23 de Gen de 10, 16:37:30 pm per carboner »

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat L┤herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #217 el: 23 de Gen de 10, 17:25:12 pm »
lo de Jordi Paya en l┤oratge ho acave de vorer, si que sa tirat a la piscina, per˛ en plan bestia. Aixo es que sap segur que a Alcoi esta volta neva i com ell es d┤alli vol quedar be. VAMOS, PREDICCIO LA DE HUI PER A ENMARCAR....esperem que despres no siga per a criticarla  :-\

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat NEV└ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.413
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #218 el: 23 de Gen de 10, 18:15:13 pm »
  De totes maneres, el fet  de que tingam al timonet lluny de casa nostra es un factor molt possitiu per a veure caure la neu. ::) :-si

;D ;D

Voleu que vos diga una cosa......... Que vÚ, que vÚ. :-*
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #219 el: 23 de Gen de 10, 18:23:56 pm »
Jo per si de cas hem d' obrir un topic, que encara no ho veig molt clar, tinc mapes i ensembles de fa dies per fer-ho com deu mana, ja que si algun dels models tenen rao, pot ser siga una situacio que jo no he vist mai, hem de anar seguintlo i amb molta cautela i preparats per a lo pitjor pero tambe per a lo millor que a la fi pot ser siga pitjor. Ja vorem  ::)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cußntas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidˇ,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #220 el: 23 de Gen de 10, 18:31:16 pm »
Jo pense com Carboner, en arreplegar un bon grapat de litres ja hem conforme. I els models en eixe sentit pinten prou be.

• Pluja
  • *
« Respondre #221 el: 23 de Gen de 10, 18:42:06 pm »
Encara s'aprecia prou de dispersiˇ en l'ensemble i estem parlant a 3-4 dies vista... ???

Ontinyent, ValŔncia.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • MÓnega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d┤Albaida
    • L┤Oratge d┤Otos
« Respondre #222 el: 23 de Gen de 10, 20:17:42 pm »

Mare  quina gregalada "de llibre" que ens dona l┤europeo per a dimarts i bona part de dimecres, amb eixe embossament al sud de la peninsula i el gregal bufant amb  eixe bestial recorrgut maritim, vaig a forrar-me d┤arreplegar litres d┤aigua ;D.

I tenim la sort de que la bossa eixa freda que baixa de Franša va a passar per damunt de nosaltres la nit del dilluns i matinada del dimarts, coincidint en precipitaciˇ i fred, atenciˇ que la cota eixes hores estaria ben baixeta. ::) :P :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tŔcnic AVAMET
  • MÓnega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc mÚs rÓpid.
« Respondre #223 el: 23 de Gen de 10, 21:53:07 pm »
Ah! que el C9 diu que ve la nevada del segle?

Pos ja podeu donar la cosa per acabada. Tramuntana i orelles gelades.  Alcoians, ho senc!

• Pluja
  • *
« Respondre #224 el: 23 de Gen de 10, 21:57:29 pm »
Ah! que el C9 diu que ve la nevada del segle?

Pos ja podeu donar la cosa per acabada. Tramuntana i orelles gelades.  Alcoians, ho senc!

Je, je.. ja comencen a no tindre-ho tant clar... este migdia ens ficaven cota 300 el dimarts i esta nit de 700 (dimarts) i 500 (dimecres comenšant a retirar-se les precipitacions) no baixen: bona senyal, que la munten, que la munten!!
Ontinyent, ValŔncia.