Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93135 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #255 el: 28 de Gen de 10, 20:45:09 pm »
El que marques estos mapes esta un poc massa lluny però m'he quedat bocabadat quan ho he vist. Ens possa molt de fred a partir del 5 de febrer i mirant el mapa de temperatures poden observar que tindrem molt de fred en altura el 13 fe febrer a +372 hores. (Una barbaritat).  Falta vore la quantitat de precipitació.
(Ho sent si soc un poc pessat, però es que m'emociona.)
 :o :o

Eixos mapes no valen absolutament per a res normalment, a no ser que el ensemble o els 'espaguetti' mostren una tendència de atracció cap a una situació concreta, que a voltes passa.

Pero no precissament ara mateix, on les previsions a mes de 170 hores tenen una disperssió increible.

Et remitisc a
....Molt paregut, per cert, a les interpretacions de les models a mes de 180 hores que es sol fer a meteoret, sense adonar-se de que, en realitat lo que diu el model és exactament açò:

O siga: res.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #256 el: 28 de Gen de 10, 21:05:25 pm »
Gracies per la teua recomanació! Sols era per a vore que deieu vosaltres. Una cosa, on puc mirar els ensembles de aquesta zona? On posa la temperatura a 850 Hpa i la precipitacio?
Agullent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.413
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #257 el: 28 de Gen de 10, 21:38:46 pm »
Nevades este t´ho dedique especialment per a tú.

Ni en les nits més maquiabéliques que puga uno tindre, s´imagina qualsevol cosa com ésta. festa*
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #258 el: 28 de Gen de 10, 21:40:20 pm »
Gracies per la teua recomanació! Sols era per a vore que deieu vosaltres. Una cosa, on puc mirar els ensembles de aquesta zona? On posa la temperatura a 850 Hpa i la precipitacio?

Mira en la pagina de meteonix. Punxa en models i en meteogrames i ahí pots vorer el de varios punts de la comunitat cada 6 hores. El de 500hpa, 800hpa i pluja el te per a varies poblacions, com a referència i s´actualitza en la eixida de les 00.

Per aci hui he marcat -2.2º, però a l´horta diuen que -4º, arar 3.3º.

Bona nit

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #259 el: 28 de Gen de 10, 22:29:07 pm »
Nevades este t´ho dedique especialment per a tú.

Ni en les nits més maquiabéliques que puga uno tindre, s´imagina qualsevol cosa com ésta. festa*

Això com es que me'l dediques? de totes maneres gracies. sol ho havia posat per curiositat. Per cert, L'herberet, Manu, moltes gracies per explicar-m'ho.
Agullent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.413
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #260 el: 29 de Gen de 10, 14:16:44 pm »
Això com es que me'l dediques? de totes maneres gracies. sol ho havia posat per curiositat.

No home, no vages a pensar mal. Tant sols es que, com veig que t´agrada veure les tendéncies, doncs vaig pensar en fer-te la dedicatória i poder comentar amb tú mateix, quines son les teves impresions al respecte de l´entrada del mes de Febrer.  ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #261 el: 29 de Gen de 10, 14:29:21 pm »
Jo pensava que era un cas apart, perque m'entristeix la arribada del bon temps i la bonança, es passar Sant Josep i ja no se en que passar les hores, ja veig que no soc l'unic... ;D
Nevades, un consell, a l'hora de mirar models jo sempre veig fins les 180 hores, mes enllá es el que diu Vaqueret, una perdua de temps...
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #262 el: 29 de Gen de 10, 17:39:13 pm »
Crec que febrer encara te que dir l´ultima paraula, (febreret el curt mes roin que el turc)
El anticicló siberia es tremendo (1065mb), esperem que actulizacio a actualizacio, vajen posant-lo com atractor.
Tinc el presentiment que encara queda una grossa, dins de este periode de nevades que estem tinguent este hivern.
Xàtiva, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #263 el: 29 de Gen de 10, 19:38:54 pm »
Crec que febrer encara te que dir l´ultima paraula, (febreret el curt mes roin que el turc)
El anticicló siberia es tremendo (1065mb), esperem que actulizacio a actualizacio, vajen posant-lo com atractor.
Tinc el presentiment que encara queda una grossa, dins de este periode de nevades que estem tinguent este hivern.

Estic en tu, pero no per presentiments sino per lo que ara barrunten els models, lo de la estratosfera i tot els indicadors, que veuen algo prou important per al periodo del 7 al 15, com, quan i a qui alcançara ja ho vorem, perque si el xoc famos de masses ens toca a nosaltres, seria el trò final i gordissim per a un hivern genial.

Per cert la davis en marca neu ??? ???. serà que lo de febrer serà tant gros que ja va avisant  ;D ;D

Edite, el meteograma de les 12 va a pitjor, les eixides principals son les mes fredes...mala espina, el problem es que no se on mirar les meteogrames de les 12 amb les linees de 500 hpa, 800 hpa i precipitació juntes, perque en  meteonix les tres variables juntes soles les actualitza en la eixida de les 00, pero no en la de les 12
« Darrera modificació: 29 de Gen de 10, 20:30:34 pm per L´herberet, MANU »

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #264 el: 29 de Gen de 10, 22:07:41 pm »
el problem es que no se on mirar les meteogrames de les 12 amb les linees de 500 hpa, 800 hpa i precipitació juntes, perque en  meteonix les tres variables juntes soles les actualitza en la eixida de les 00, pero no en la de les 12

Ací tens l'enllaç de meteociel:
http://www.meteociel.fr/modeles/gefs.php?carte=1

... t'eixirà el mapeta i només tens que fer "click" damunt del lloc on vullgues i s'brirà una ventaneta amb el que busques.
Ontinyent, València.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.396
    • dissenyss.com
« Respondre #265 el: 29 de Gen de 10, 22:31:03 pm »
el problem es que no se on mirar les meteogrames de les 12 amb les linees de 500 hpa, 800 hpa i precipitació juntes, perque en  meteonix les tres variables juntes soles les actualitza en la eixida de les 00, pero no en la de les 12

Ací tens l'enllaç de meteociel:
http://www.meteociel.fr/modeles/gefs.php?carte=1

... t'eixirà el mapeta i només tens que fer "click" damunt del lloc on vullgues i s'brirà una ventaneta amb el que busques.
Gràcies Manu per la propaganda  ;D

I per a més info: si obriu qualsevol estació on estan totes les seues dades diàries... hi ha un enllaç (posa PREVISIÓ) a les coordenades exactes de l'estació que t'obri el meteograma de meteociel
Per exemple mireu http://www.meteonix.com/v3_priest.asp?sub=c27m009e05 i a la [PREVISIÓ] el teniu.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #266 el: 30 de Gen de 10, 11:07:18 am »
 :'( :'(. Crec que els models van decantan-se per fronts atlantics i carregant-se per a nosaltres poc a poc part del fred que es preveia intens i emocionant. Espere que la cosa canvie, pero de moment mal ho veig.

Edite, decepció al foro o meu sembla a mi? En dos dies el Gfs ( no es que m´agrade mes o menys que el Europeu, però es el únic que es pot mirar lliurement), ha variat moltissimes opcions de fred i neu per a les nostres terres, ho ha deixat en res ( mireu els meteogrmes de les 6 per a les vostres poblacions, en els 15 dies ara apenes baixem de la iso 0 a 850 hpa, i a 500 hpa, pues alguna despista per baix de -25), en cuatre fronts descafeinats de ponent i en neu en alguno per damunt de 1000 m, ara que si ha canviat en dos dies tot o pot tornar a canviar ( peseu que el gfs semre sobrestima la força dels fronts atlantics). Però ho veig xungo :-\ :'( :'( 8)
« Darrera modificació: 30 de Gen de 10, 13:31:31 pm per L´herberet, MANU »

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
« Respondre #267 el: 30 de Gen de 10, 16:18:22 pm »
Tens raó Manu... :-\  la veritat es que jo ho veig també prou fotut pero no podem queixar-nos del hivern que hem tingut als que ens agrada esto  ;D ;D ;D
També es cert que pot ser l'hivern no haja pogut dir l'ultima paraula encara...fins mitat Març...que les nevades solen ser mes intenses cuan mes prop de la primavera se produixen. No deuriem fer masa cas als models de gfs de menys de 4 o 5 dies perque moltes vegades ens ilusionem per a res...jajajajajaj
Vinga un salud a tots que l'esperança es l'últim que es perd... ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #268 el: 30 de Gen de 10, 18:21:35 pm »
Molt be explicat Viktor, a mes de 3 o 4 dies poqueta cosa i mes enguany, que ja hem vist com anem. Pero per donar anims a Manu tambe dir que aquesta hivern GFS en estes situacions les lleva per a despres tornar a posarles, espera dos dies i voras com tornen les barbaritats.  ;)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #269 el: 31 de Gen de 10, 12:16:27 pm »
Res de res. Pareix que de moment els models ho veuen clar, han cpagirat la tortilla totalment en tres dies, lo que anava conformant-se en algo important en quant a fred i potser nevades, ara ho veuen prou clar en zonal fortament marcada, en oest, nordoest. Ens pasara algun front i poc mes....la nostra asquerosa amiga la dorsal azoreña ( ibèrica) comença a pujar desde africa ( a tardat poc en asomar el morro, sino es el A de les azores i la dorsal...)