Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93135 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #300 el: 08 de Feb de 10, 15:07:37 pm »
pareix que tenim davant una setmana mogudeta i de seguiment, encara queda molt pero be, es bona senyal que ja començen a marcar algo, jo crec que el fred entrara segur pero fata vore si la borrasqueta del golf de cadis agafa la senda bona, ja sabem que segons el desplaçament pot fer o desfer... no he tingut molt de temps de mirar els models pero algu podria dirme el la direccio del vent per al disapte...es que no puc estar molt de temps mirant per la red.....

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #301 el: 08 de Feb de 10, 15:11:23 pm »
Si que es cert que en tots els models situen les iso per davall de 0, pero això serà a 850hpa osiga a uns 1500 metres... Per ací hauriem de fregar la -5 a 850hpa. Pero be...pareix que ho tenen prou clar a molts llocs.
Per cert sergi, d'on t'has tret eixe metegrama???

http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavnmgeur.html, d'aci .

Li cliques a Gfs ens europoe(karte) i al punt mes prop d'on buiges traure el meteograma.

;)
Ontinyent, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #302 el: 08 de Feb de 10, 21:55:51 pm »
Timonet, podries possar este post, en el primer post de este tema. Aixi no tinc que anar buscan-lo sempre.

http://ontimet.es/foro/index.php?topic=1189.msg32142#msg32142
Xàtiva, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #303 el: 08 de Feb de 10, 23:40:56 pm »
Timonet, podries possar este post, en el primer post de este tema. Aixi no tinc que anar buscan-lo sempre.

http://ontimet.es/foro/index.php?topic=1189.msg32142#msg32142

Ok.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.413
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #304 el: 08 de Feb de 10, 23:45:24 pm »
Quina setmana més interesant, la que s´ens ve damunt. :D

Una situació que pot ser duradera i no trencarse en tant sols 24h. - 48h.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #305 el: 09 de Feb de 10, 10:32:15 am »
hui ens han disminiuit el fred i han aumentat la precipitacio......aixina aixina¡¡¡¡¡ va tot sobre rodes, soles falta que canal nou diga avui que ha cambiat la situacio i puje la cota de neu a 1000 o 1200 mts, dons la festa esta servida

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #306 el: 09 de Feb de 10, 11:46:13 am »
hui ens han disminiuit el fred i han aumentat la precipitacio......aixina aixina¡¡¡¡¡ va tot sobre rodes, soles falta que canal nou diga avui que ha cambiat la situacio i puje la cota de neu a 1000 o 1200 mts, dons la festa esta servida

...

...

a banda, vegent els models podem extraure algunes conclusions i la 1ª i més important es que a açó encara li queden voltes per donar i vendre. Per una banda el GFS hui ens lleva fred en altura, sobre tot a 850hpa. i tot perque ara ens dibuixa la baixa entrant més cap al nord i aixó se'n porta l'aire fred en la mateixa direcció o, dit d'altra manera, no permet que ens arribe l'aire fred abans.
Peeeeero, n'hi han més models i per exemple €P2 te bona pinta, només cal mirar l'automatic de l'aemet (si, ja se que estos son també uns gafes) fetes a partir d'aquest model:

Aixina que queda el de sempre, esperar i paciència...
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #307 el: 09 de Feb de 10, 13:08:52 pm »
Anem be , anem be, canal nou ja parla de cotes de uns 700m  ::)

Pero si que es cert que han rebaixat fred..ja vorem com va evolucionant perque encara pegara massa voltes ..queden 20 eixides.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #308 el: 09 de Feb de 10, 15:31:44 pm »

Amb els models de hui les cotes neu les veig prou altetes, en les serres , no crec que baixe la cota mes alla dels 700-800 metres, però sembla que la pluja si que seria novament abundant en la zona sud de València i nord d´Alacant, de totes maneres ni molt menys crec que està tot decidit.

El que em sorpren són les previsions del AEMET, nomes pareln de riesgo bajo de lluvias per al dissabte , fins i tot donen més pluja demà, no ho comprenc la veritat.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #309 el: 09 de Feb de 10, 17:03:24 pm »
Jo de vosaltres m'esperaría a vore què fa la primera de les borrasquetes que es cola per l'estret.
A estes altures ja deveu saber que eixes borrasquetes son prou dificils de modelitzar, bàsicament per que depenen fortament de la cordillera del atlas i de Serra Nevada, especialment quan no tenen inèrcia (aire fred) a nivells alts, com passa amb esta,  i això no ho tenen en compte les models globals. A més, lo que faça la segona borrasca depén molt de lo que faça la primera, ja que esta és la encarregada de tirar-mos el fred al damunt una folta s'haja aprofundit al mediterrani. Segons siga eixa profundització, el fred sèl quedaràn els catalans i castellonencs o baixarà fins la terra dels marcianos.

Aixina que fins al dijous per el matí no estrà gens clar (a menos que el Egg Channel li pegue per posar ja els ous fregits, clar)
« Darrera modificació: 09 de Feb de 10, 17:06:27 pm per Vaqueret »

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #310 el: 09 de Feb de 10, 19:20:50 pm »
Estic en el que diu Vaqueret.

Ahir vaig estar desconectat, pero crec que algu va vendre la pell del llob abans de tindrela. Esta tot encara indefinit, si be es cert que de les 22 variables de gfs, 20 marquen neu a cotes almenys mitjes per a dissabte, pero comença a quedarse tot un poc al sud, vorem com van perfilant-ho els models.

Per lo vist canal 9 sen va passar tres pobles ahir  ;D ;D

Menos mal que els nostres amics del ceamet son mes cautes.

Ara tambe recordarem la prediccio que el aemet posa hui per al dissabte per a la comunitat valenciana ( vamos res de res)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #311 el: 09 de Feb de 10, 19:45:11 pm »
Jo soles tinc una cosa clara: Que els de Morella deuen anar ja buscant les pales i les sacs de sal.

Jo veig que els models col·loquen la baixa mediterrania molt cap al est. Hi haurà que anar mirant amb molt de compte quina influència te la baixeta que es cola per l'estret sobre eixa altra. Lo mes fàcil és que passe com diuen els models, pero podría ser que la recàrrega de vent humid i càlid en superfície faça que es moga un poc mes cap a l'oest, lo qual es molt bo per a nosaltres.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #312 el: 09 de Feb de 10, 20:25:01 pm »
Jo soles tinc una cosa clara: Que els de Morella deuen anar ja buscant les pales i les sacs de sal.

Jo veig que els models col·loquen la baixa mediterrania molt cap al est. Hi haurà que anar mirant amb molt de compte quina influència te la baixeta que es cola per l'estret sobre eixa altra. Lo mes fàcil és que passe com diuen els models, pero podría ser que la recàrrega de vent humid i càlid en superfície faça que es moga un poc mes cap a l'oest, lo qual es molt bo per a nosaltres.

Ale, ale aixina, tu donant anims al personal....jo no ho veig clar i menys per als morellans

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #313 el: 09 de Feb de 10, 20:49:09 pm »
ie malasombres¡¡¡¡ que m´he jugat una mariscà......jejejeje bromes a part, estem com els altres situacions la diferencia que eestan reculant a falta de masa hores i per a mi es bona senyal aixo... hui vore noticies 9....fare un esforç pero heu vore¡¡¡

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #314 el: 09 de Feb de 10, 21:04:30 pm »
ie malasombres¡¡¡¡ que m´he jugat una mariscà......jejejeje bromes a part, estem com els altres situacions la diferencia que eestan reculant a falta de masa hores i per a mi es bona senyal aixo... hui vore noticies 9....fare un esforç pero heu vore¡¡¡

Per a que, sino peguen ni una ( o es per si el dissabte posen sol i aixina tens esperances de neu). Solen ser prou exagerats i poc comedits, i quant la cosa ha sigut grosa ni olorarla.

P.d; a mi en mosqueja la prediccio tant pobra de aemet... ???

p.d, esta volta han estat comedits els de canal 9, diuen que dissabte pot hever cota de 500 a 1000 m.
« Darrera modificació: 09 de Feb de 10, 22:20:41 pm per L´herberet, MANU »