Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93135 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #600 el: 10 de Oct de 10, 13:56:42 pm »
entonces vols dir que en la eixida del gfs  no ni ha per que asustarse reculara en la proxima eixida , el europeu segueix marcant una situacio explosiva

Home, dic el que dic, que les models tenen dificultats en calcular les situacions de bloqueig, que moltes voltes s'allarguen en el temps mes de lo previst, que res te a vore en el que estàs dient.  ???

Tal i com estàn ara els models, Mario s'endú el gat a l'aigua, amb una dana massa al damunt nostre, quedant-mos a la part de confluència, i quan arrive a formar-se un front de retrocés, la DANA s'en va pitant i bromint.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #601 el: 10 de Oct de 10, 14:41:32 pm »
Hola!
Mirant el MOMAC dir que marca una situació molt bona per vore molta aigua, al menys, aci a Monti i el voltant, amb una baixa de 990/992 mb enfront d'Alacant enviant-nos llevant/gregal per estes terres, i referent a la velocitat en desplasar-se que tindrà com diu anteriorment Vaqueret dir que aquest MOMAC marca un acumulat de color morat (30mm-100mm) en tres hores per a les 12 del mati del dimarts i els següent acumulat ja és molt inferior i l'aigua desapareixeria de seguida.
aau
Montitxelvo, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #602 el: 10 de Oct de 10, 18:08:09 pm »
Doncs el GFS posa eixa baixa damunt de les Balears, i retrasa un poc més el gros de la precipitació, que seria entre les 12z i les 18z, encara que segons el mapa de vent de eixe mateix model per al mateix període de temps, ens dona mestral. I en la eixida de l'europeu d'este matí també possava la baixa un poc al nord de les Balears. No veig la baixa molt ben col·locada per als interesos d'esta zona, espere que en les pròximes eixides la col·loquen on deia Monti.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #603 el: 10 de Oct de 10, 20:27:45 pm »
en la eixida del europeu jo vec marcant gregal i la baixa ben situa  vaqueret creus que es cumplira lo que diu aemet o per el contrari ploura mes açi
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #604 el: 10 de Oct de 10, 22:46:33 pm »
La veritat es que l'Europeu si que ha marcat la baixa en una bona ubicació i amb prou profunditat, enviant-nos uns vents favorables per a l'aigua! a voremm
Montitxelvo, València.

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #605 el: 10 de Oct de 10, 23:21:22 pm »
Nose no m'acaba de convencer ni el europeu ni el Gfs... el europeu jo veig que els vents son masa agregalats en direcció nord i no agafa tant de recorregut maritim i el gfs pff la borrasca esta damunt de les pitiuses que a principi del dimarts tenim bon de recorregut maritim però per la vesprada-nit ja girarien cap a tramontana-mestral... molt justet ho veig com a episodi llarg de fortes pluges... em decante per pluges puntualment fortes i constants però l'episodi no tan llarg... es el que veig però espere errar.. :-\
« Darrera modificació: 10 de Oct de 10, 23:32:51 pm per MeteoCanals »

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #606 el: 10 de Oct de 10, 23:41:03 pm »
Nose no m'acaba de convencer ni el europeu ni el Gfs... el europeu jo veig que els vents son masa agregalats en direcció nord i no agafa tant de recorregut maritim i el gfs pff la borrasca esta damunt de les pitiuses que a principi del dimarts tenim bon de recorregut maritim però per la vesprada-nit ja girarien cap a tramontana-mestral... molt justet ho veig com a episodi llarg de fortes pluges... em decante per pluges puntualment fortes i constants però l'episodi no tan llarg... es el que veig però espere errar.. :-\
Estic amb tu, despres he mriat millor l'Europeu, i si que es veritat que planta la baixa entre Alacant i Eivissa, però els vents agafen massa direcció nord com tu dius, lo qual no te prou recorregut maritim per vore el "boom" que tenim pensat, ja vorem. A vore com ix el pròxim GFS, però tots tenen modelitzada la baixa en les illes balears, menys l'Eurpeu...
Montitxelvo, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #607 el: 11 de Oct de 10, 00:43:22 am »
Això les agradaría als models sinoptics: poder afinar tant la possició concreta de eixes baixes.
Alaaa!! tots els 'tios de tiempo' al carrer, a cavar soques.....

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #608 el: 11 de Oct de 10, 10:30:04 am »
Els mesoescalars basats en el Europeu (peuuu!) dien açò:

O siga: als de sempre i on sempre.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #609 el: 11 de Oct de 10, 10:44:19 am »
Destacar també el bloqueig que ja he esmentat. Es pot vore perfectament inclús en el canal infraroig del satèlit. Este bloqueig ens durà inestabilitat durant molts dies.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #610 el: 11 de Oct de 10, 15:05:20 pm »
cregeu  que sera una situacio per a posar l alerta roja
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #611 el: 11 de Oct de 10, 19:31:21 pm »
Hem passat de tindre una eixida brutal del GFS, a tindre'n una ben desastrosa que ens deixaria una misèria de litres....i tinc el presentiment de que va a ploure poc per ací.  :-\
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #612 el: 11 de Oct de 10, 19:32:59 pm »
Jo crec que serà altre "bandazo".
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #613 el: 11 de Oct de 10, 19:42:40 pm »

Això espere...i si no, a obrir un tòpic de suicidis! xD

Espere que es complisca el que han dit en TV3!
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #614 el: 11 de Oct de 10, 20:55:32 pm »

Això espere...i si no, a obrir un tòpic de suicidis! xD

Espere que es complisca el que han dit en TV3!
Jo espere qué també siga un "bandazo", però esque conforme estem en l'època de l'any, tot pot varirar fins l'ultim moment, i ja sabem que uns pocs kilòmetres marcaran la diferència entre "l'animalà" de litres i el "tòpic de suicidis".
Montitxelvo, València.