Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93253 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #615 el: 11 de Oct de 10, 20:58:59 pm »
noheu vis el posible medicane que es podria formar en la c costa  podriem parlar de algo excepcional
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #616 el: 11 de Oct de 10, 21:37:55 pm »
Pues sí... una xicoteta diferència en la possició de les mesobaixes, fan que el aire càlid ens alcançe... o no...

El canvi de situació és evident:

noheu vis el posible medicane que es podria formar en la c costa  podriem parlar de algo excepcional

medicane?

Hi haurà que vore-ho per a creur-ho. Jo no crec que es forme un SCM tan bèstia com per fer baixar tant la presió. De fet ja es nota com la mesobaixa en superfície ja está desplaçada cap al est respecte a 700 hPa, buscant la calentor del mar.

De tota manera, serà esta nit, quan  explote tot damunt del mar, quan quede definida la cosa. Ja vorem on és on explota, perque per ara te tota la pinta de ser allà avant davant de Algèria.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #617 el: 11 de Oct de 10, 21:40:35 pm »
Jo del medicane soles conec açò:

Un ciclón tropical mediterráneo (conocido también como medicane, por las palabrás en inglés Mediterranean Hurricane) es un fenómeno meteorológico extremadamente raro que se da con escasa frecuencia en el Mar Mediterráneo. Estos sistemas de bajas presiones son objeto de debate por parte de la comunidad científica al existir confusión sobre si realmente son ciclones tropicales, ciclones subtropicales o bajas polares. Sus origenes son generalmente no tropicales desarrollándose en aguas abiertas.

Supose que ho has vist "anunciar" en meteored, aixi que si puguera ser que algun "fuerte" del foro explicara lo del medicane ixe, si hi han possibilitats, com és forma, duració de tal... és demanar massa, aixi que si algu pot estaria be per a que tots saberem un poc mes  ;)
Montitxelvo, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #618 el: 12 de Oct de 10, 00:21:54 am »
Un medicane és algo molt paregut a lo que hem vist estos dies passats amb 'Paula': Un xoc de masses, una freda en altura i altra humida i calenta en superfície, de tal manera que la convecció que causa és lo suficientment potent com per fer baixar prou la presió en un área lo suficientment ampla. Al mateix temps, la tempesta ha de durar un mínim de 8-10 hores sense moures massa,per a donar temps a coriolis per actuar i que la baixa local no es reompliga sense formar remolí. Per a això NO s'ha de formar un front de retrocés efectiu, sino un front estàtic, com pareix que vaja a passar al sud mateix de Mallorca.
Com que el mediterrani no te les reserves de aire càlid i humid del atlàntic tropical,  estos 'medicanes' no poden pillar grans dimensions, ja que la metxa se'ls acava pronte.

Les models, a base del càlcul de calor alliberat per la precipitació que ells mateixa modelitzen, preveuen la formació de un. Pero això és molt preveure. Com he dit abans, mes val vigilar el radar de Palma, que és qui dirà si precipita lo suficient en una superficie lo suficientment gran, estáticament, les suficientes hores per a que acabe formant-se el remolí o per el contrari s'impose la vorticitat 'de fons' que ve del atlantic i es conserven les restes de la borrasca, agafant molt mes territori, pero res del mes enllà.

La veritat és que si s'acompleix, serà un bont punt per als mesoescalars que ho hajen vist (hirlam i mm5, crec).

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #619 el: 12 de Oct de 10, 02:39:24 am »
El MASS també veu algo per a demá front a les costes de Castelló  ::)

Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #620 el: 12 de Oct de 10, 03:59:56 am »
Un medicane és algo molt paregut a lo que hem vist estos dies passats amb 'Paula': Un xoc de masses, una freda en altura i altra humida i calenta en superfície, de tal manera que la convecció que causa és lo suficientment potent com per fer baixar prou la presió en un área lo suficientment ampla. Al mateix temps, la tempesta ha de durar un mínim de 8-10 hores sense moures massa,per a donar temps a coriolis per actuar i que la baixa local no es reompliga sense formar remolí. Per a això NO s'ha de formar un front de retrocés efectiu, sino un front estàtic, com pareix que vaja a passar al sud mateix de Mallorca.
Com que el mediterrani no te les reserves de aire càlid i humid del atlàntic tropical,  estos 'medicanes' no poden pillar grans dimensions, ja que la metxa se'ls acava pronte.

Les models, a base del càlcul de calor alliberat per la precipitació que ells mateixa modelitzen, preveuen la formació de un. Pero això és molt preveure. Com he dit abans, mes val vigilar el radar de Palma, que és qui dirà si precipita lo suficient en una superficie lo suficientment gran, estáticament, les suficientes hores per a que acabe formant-se el remolí o per el contrari s'impose la vorticitat 'de fons' que ve del atlantic i es conserven les restes de la borrasca, agafant molt mes territori, pero res del mes enllà.

La veritat és que si s'acompleix, serà un bont punt per als mesoescalars que ho hajen vist (hirlam i mm5, crec).
Moltes Gracies !!!!!!  :)
Montitxelvo, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #621 el: 12 de Oct de 10, 17:47:24 pm »
El MASS també veu algo per a demá front a les costes de Castelló  ::)

Vaja, Almansa.. Ahí en veig dos, un mes gran al SE de Mallorca i el Castelló.

Tant ahí (mes al nord) com a atres mesoescalars (mes al sud) lo que sí que veuen és una línia de convergència marcada davant de les costes de Castelló anant cap al golf de valència per a esta nit.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #622 el: 12 de Oct de 10, 17:52:25 pm »

Moltes Gracies !!!!!!  :)

No n'hi ha per què. Ací tots som 'aficionats'.

L'únic 'profesional' que tenim (el meu germà) está en plena crisi dels 40   ;D ::) i no sembla condescendir en vindre ací a explicar-mos eixes coses.....   avant*

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #623 el: 12 de Oct de 10, 17:55:15 pm »
No n'hi ha per què. Ací tots som 'aficionats'.

Cada ú a la seua manera... :)

Altres amb més idea que els demés...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #624 el: 12 de Oct de 10, 18:05:03 pm »
La darrera eixida del GFS diu que tindrem més aigua que la penúltima eixida del model d'aquest matí. Aixó si, pillarà molt la Marina en aquest cas més que la Vall, per exemple. Molta aigua des de ja fins les 8 del matí, teòricament sense parar. Dit açò ja no cal mirar més models per aquest episodi, sols meteosat i el pluviòmetre de cada ú.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #625 el: 14 de Oct de 10, 19:20:59 pm »
Pareix que tindrem bona baixada de temperatures a partir dels pròxims dies.
Mirant els models, el GFS a llarg plaç ens possa una bonica entrada freda i a més gregalet, que no estaria de més que es complira. ;D
Ja se que es molt de temps, però es una tendència. ::)

Agullent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #626 el: 14 de Oct de 10, 20:33:11 pm »
Jo he estat mirant el VAGO (VAquer Great Oracle) i diu que en dos setmanes ens inflarem a menjar rovellons.

Per lo demés, sembla que li costarà al anticicló dels Azores posar-se al seu lloc. Oratge mes fresquet i húmid del normal toca. Com tot els llibres diuen que passa amb NAO -

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #627 el: 14 de Oct de 10, 20:50:28 pm »
Si no recorde mal, l'any pasat la primera entrada freda va ser la del 14 de Decembre, no? Que vam tindre un Novembre molt calurós respecte als altres anys, i seguint amb el tòpic d'aquest 2010 de ser, per ara, més frec de mitjana en tots els mesos fins aquest Octubre, pareix ser que continuarem amb aquesta tònica i si no pasa res Octubre també serà més fresc del normal.

Referent al model de VAquer, dir que tambe he estat consultant-lo i analitzant-lo i pareix ser que en dos setmanes  marca prous robellons o "esclatassangs" per la nostra zona, a vorem....  ;D
Montitxelvo, València.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #628 el: 15 de Oct de 10, 18:25:29 pm »
La veritat és la baixada tèrmica és ben segura per que el 99% dels ensembles ens fiquen la ISO+5º al damunt. Això vol dir que podria arribar a gelar a les zones més fredes de la zona si encalma.

Termòmetre al riu?  :P

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #629 el: 15 de Oct de 10, 19:58:26 pm »
La veritat és la baixada tèrmica és ben segura per que el 99% dels ensembles ens fiquen la ISO+5º al damunt. Això vol dir que podria arribar a gelar a les zones més fredes de la zona si encalma.

Termòmetre al riu?  :P
Termòmetre al riu sí, per favor! Que estari molt be pillar la primera gelada o una bona mínima de la temporada.
Per cert, al meteored vaig llegir que hi havia un "col·lectiu" que estava a favor de posar els sensors dels termòmetres sense garita ni cap recobriment per a registrar les mínimes. Que opineu sobre açò? No crec que vaja al subforo de meteogrames i models, i si voleu i cregueu convenient contestar-me en una altra part del foro no és problema.

Referent als models, ens pot arribar la +5 o inclus una ISO algo mes baixeta per al dilluns, que no està gens malament per ser a ser Octubre, i despres, ara per ara, no pujariem de la +10, lo qual és reflectirà, crec, en unes temperatures més baixes del normal per a l'època en que estem.
Montitxelvo, València.