Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 96297 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #675 el: 22 de Nov de 10, 22:06:22 pm »

 A veure, no es ser pessimista, és el que marquen ara els dos models més importants, i que els dos models coincidisquent en lo mateix, és prou preocupant, esta clarissim que falta molt, i encara hi ha temps de sobre per que tornen a marcar entrada freda i humida de gregal, tornen a marcar asquerosos ponent, i tornen amb l´entrada freda.

  Però el que a mi em preocupa es que quant aci s´encarrila el ponent, pot estar fent-ne , setmanes, o mesos com ha passat molt anys, sobretot en els anys secs, i per estadistica, sino enguany, serà a l´anys que be, ens toca entrar en un cicle sec, perque portem  alguns anys ja, en general, molt plujosos, ojala no siga enguant ni a l´anys que be, i que açò del canvi climatic faja que no tingam anys secs, però que voleu que vos diga?, no crec en això.

Aixo es de veres, tot lo que has dit, pero es que aquesta tardor no hem tingut cap temporal de llevant i mirant dades desde molts anys arrere, crec que desde el 53 els anys secs, han tingut com a minim algun bon episodi de plujes intenses per la zona, per aixo crec que fins Decembre alguna borrasqueta mos portara alguns dies de gregal o llevant, perque la que vam tindre en Octubre va ser molt poca cosa. De moment no pinta be, si be hem de tindre em conte que hasta Tomas Molina no sap lo que fara a partir de Dimecres, i ha dit que encara queden moltes hores per davant.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #676 el: 22 de Nov de 10, 23:19:14 pm »
Ja han pegat la volta a la tortilla...  ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #677 el: 22 de Nov de 10, 23:28:02 pm »
Ja han pegat la volta a la tortilla...  ;D

Bienvenidos al baile de modelos  ;D !!

M'encanta:





Ale, a emocionar-se un poc mes, ja patirem demà  ;D ;D !!
Montitxelvo, València.




Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #678 el: 22 de Nov de 10, 23:45:39 pm »
I mirant el meteomoita, per a Ontinyent ho resumix així:



Isos baixes durant moltes hores seguides, i amb probabilitat de precipitació. No sé perqué ens fan açò, fa 6 hores ens ho lleven tot, i ara... s'en han pasat  ;D !!

Crec que la clau està a l'anticicló Groelandés, ara el reforça prou mes i no d'eixa que és forme la circulació en rombo i així que no ens arribe eixes super borrasques des de l'oest amb el seu ponent corresponent  ;D !! És veu dificil la modelització de tot açò.. ens queda patir prou mes.
« Darrera modificació: 22 de Nov de 10, 23:49:43 pm per Monti »
Montitxelvo, València.




Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #679 el: 23 de Nov de 10, 00:22:29 am »
Com diu l'iberut, la situació está servida.

Bloqueix per el nord d'europa = fred ací.

Bloqueix just a la punta de baix de groenlàndia = borrasques entrant per l'estret = fred al nord de la península i aigua per el sud.

I son situacions que duren.. i duren....

Vaig a per mes llenya....

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #680 el: 23 de Nov de 10, 00:26:14 am »
Com diu l'iberut, la situació está servida.

Bloqueix per el nord d'europa = fred ací.

Bloqueix just a la punta de baix de groenlàndia = borrasques entrant per l'estret = fred al nord de la península i aigua per el sud.

I son situacions que duren.. i duren....

Vaig a per mes llenya....
Estem tots a vore que dius  ;D !! això de la llenya ho agarrem a bones??  ::)
Montitxelvo, València.




Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #681 el: 23 de Nov de 10, 00:46:00 am »
 ;D

La veritat és que no tinc massa temps de vore models ara, ja que vaig contra rellotge en una faena que duc entre mans. Pero la pinta és de bloqueig a Groenlàndia.
El problema també està en que costa vore el bloqueig en les imatges del meteosat, per estar massa al oest. Millor mirar-ho en els GOES americans.
Teóricament, les models suposen que la bambolla calenta en altura migrarà prou ràpid cap al oest com sol passar a eixes latituts, pero jo no tinc tan clar que siga tan ràpid. Hem dit ja per ací, crec, que les situacions de bloqueig solen allargar-se mes de lo que calculen les equacions de mecànica de fluits dels oraculs (abans funcionaven  a base de marihuana, ara a base d'equacions...).

Per ara, la pinta que te la cosa és que començen a entrar baixes per el sud al mateix temps que aire fred per el nord, donant la típica situació de neu... pero de Castelló cap amunt.... :-si


Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #682 el: 23 de Nov de 10, 12:12:10 pm »
Buenas.

Bueno, pues els models van cambiant, i marejant-nos. L'europeu continua amb el mateix d'ahir, eixa baixa profunda cap al Cantabric que ens enviaria isos altres i molt de vent. I el GFS marca una baixa per l'estret però ara l'envia enfront les costes de Castelló o un poc més al nord, l'eixida del GFS més gelada que les altres, però crec que s'ha quedat sol.

Crec que la qüestió és esbrinar be la possició d'eixa baixa que pasarà per l'estret i on se situe finalment al mediterrani, depenent d'això ens arribarà el vent mes sec o mes humit, però aquesta "segona" embestida ja vindrà.

Per altra banda i per alegrar algo la vista, en freemeteo per a Otos ja donen la possibilitat d'aigua neu forta o neu per a la "primera" situació del pròxim cap de setmana:


« Darrera modificació: 23 de Nov de 10, 12:13:56 pm per Monti »
Montitxelvo, València.




Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #683 el: 23 de Nov de 10, 14:55:56 pm »
Vaig a per mes llenya....
Es el resum que donaria jo per a lo que té que vindre, (en este cas açí es gas natural, al ser una urbe, una verdadera pena la veritat) perque el desalojo de aire fred és obvi a simple vista vegent els mapes, estiguem davant del primer de la temporada, i si es coloquen bé les peçes, pues estariem parlant de les primeres neus de la temporada, que no esta res mal per a ser finals de novembre.
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #684 el: 23 de Nov de 10, 15:44:27 pm »

Crec que la qüestió és esbrinar be la possició d'eixa baixa que pasarà per l'estret i on se situe finalment al mediterrani, depenent d'això ens arribarà el vent mes sec o mes humit, però aquesta "segona" embestida ja vindrà.


Juassss!!!!!!!  ;D ;D ;D

I això, precisament és lo que no podràs aconseguir!! A no ser que provem a fer aficionat a açò de la meteorologia al amic mohamed eixe del marròc.

Ara, como jo també sóc aficionat a la 'Agrico', preferisc no tan fred i humid que fred i sec.


Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #685 el: 23 de Nov de 10, 16:35:26 pm »

Crec que la qüestió és esbrinar be la possició d'eixa baixa que pasarà per l'estret i on se situe finalment al mediterrani, depenent d'això ens arribarà el vent mes sec o mes humit, però aquesta "segona" embestida ja vindrà.


Juassss!!!!!!!  ;D ;D ;D

I això, precisament és lo que no podràs aconseguir!! A no ser que provem a fer aficionat a açò de la meteorologia al amic mohamed eixe del marròc.

Ara, como jo també sóc aficionat a la 'Agrico', preferisc no tan fred i humid que fred i sec.



Tinc clar que jo no sabré on va  ;D ;D !! Si els models ja van com van, jo mirant el cel sols arribe a que fara a d'ací 2 minuts, més tampoc...  :-si !!

A vorem com ix la pròxima eixida del GFS, i la de l'Euroepu i companyia en unes hores.

Aau
Montitxelvo, València.




Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #686 el: 23 de Nov de 10, 18:30:36 pm »
Bueno pues ara marca ponent...
Farem força en este video, para recordar lo del any passat.

http://www.youtube.com/watch?v=drZZ3XXfYpY
Xàtiva, València.

Desconnectat METEOBIAR

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #687 el: 23 de Nov de 10, 18:40:54 pm »
mireu els nostres comentaris abans de la nevada del 14 de decembre de 2009¡¡¡ no vos sonen¡¡¡¡

i al final que va passar¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡


paciencia i fe

http://ontimet.es/foro/index.php?topic=1189.375

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #688 el: 23 de Nov de 10, 21:07:12 pm »

 Un dia menys i els models continuen marcant una situació poc esperançadora per a les nostres comarques, alguna arruixà en els moment en que entre una miqueta de SE i poc mes, de seguida ponents.

   No vos fijeu tant en l´any passat, que en lo que portem de tardor ja ha fet més dies de ponent que en tot l´any passat, enguany la dinàmica de l´atomosfera no és la mateixa, ni paregut. :-\

  Ah!!!, i ni és que vullga ser pessimiste, és el que jo crec, enguany es anys de ponents.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #689 el: 24 de Nov de 10, 00:28:46 am »

  Bones.

  Per a gitar-mos en una miqueta més d´optimisme, el GFS passa la primera B per l´estret cap a les Balears, fent-nos entrar llevants i gregals, que almenys deixarien una bona saoneta. No se si creure-m´ho, pero be, ojala...
                 

http://avamet.es/estacions/otos/