Autor Tema: Desembre de 2010  (Llegit 40464 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Desembre de 2010
« Respondre #270 el: 16 de Des de 10, 13:11:57 pm »
Bon dia. A poc a poc va pujant la temperatura en un dia radiant, però fred. A hores 'ara a Novelda tenim  7.2ºC i la gelada pràcticament ha sigut inapreciable al poble, i poc intensa (afortunadament per al raïm de taula) a la zona nord del terme municipal.

A Novelda Cucuch, la mínima registrada ha sigut de -0.2ºC, havent estat per davall zero vora 40 minuts tans sols. Així i tot és el dia més fred de l'any.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #271 el: 16 de Des de 10, 13:41:15 pm »
Ací a Onil avui no ha sigut el dia mes fred de l'any ni de conya.

Aquest mes de Gener i també de Febrer, quant passava per la marjal, a les 8 del matí, recorde com el termòmetre del cotxe baixava fins als -7Cº i -8Cº sense problemes i com estava tota la calçada completament blanca de la forta gelada.
I este matí, quant he passat de nou venint de Castalla, tan soles a arribat a baixar la temperatura fins als -2.5 Cº, i vos assegure que això no es "res" a la marjal d´Onil  ;D

També cal destacar que entre Onil i la marjal (aquesta a uns 3 Km del poble y uns 5o metresmes baixa) sol haver prou diferencia de temperatura respecte a les mínimes, sent sempre mes baixes capa la marjal en situacions anticiclòniques.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #272 el: 16 de Des de 10, 14:00:16 pm »
Hola xicots.

Home, baixar no han baixat massa. A tot cas, lo únic destacable és que ha estat unes 10 hores gelant, cosa que tampòc és del atre mon.

Dades actuals (16/dic/10 a les 12:55 UTC)

Temperatura:                         
    Actual:  4,2oC
    Màx.:    4,5oC a les 12:45
    Mín. :    -2,6oC a les 05:35
Mitjana 24h: 0,7o (-3,2o respècte ahir)

Humitat:                                 
    Actual:  34,1%
    Màx.  :  62,1% a les 09:00
    Mín.   :  35,2% a les 12:50
 Mitjana:  52,6%

Presió:                                     
    Actual: 1016,9 hPa
   Tend. : +0,0 hPa/h

Precipitació:                             
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 0,0 mm
     Màx   : 0,0 mm/h a les 00:00

Vent:                                         
    Actual:   8 km/h  N
    Màx.  :   23 km/h  a les 01:15

Salut. (& canut power)  ;)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #273 el: 16 de Des de 10, 14:07:49 pm »
joer xativa ¡¡¡¡¡  estos de ceamet que posen les torres en els barrancs? joder m´he donat conter que les torres ceam son temp molt baixes ¡¡¡¡¡ a vore si en posen açi una en mig del barranc¡¡ jejeje

en estos moments 0.5º

No, la zona de Xàtiva és molt gelà, ací minimes més baixes , en situacions de gelades, que en La Vall per ejemple, no es res estrany, este mati quant venia jo el cotxe em marcava -3º, aci a Novetlè, al costat de Xàtiva, fins i tot els tarongers estaven blancs.

El dia continua extremadament fred, malgrat que al solet la sensacio es de benestar, però ara mateixa en Otos només 6º. Esta nit promet ser molt freda, sobretot en les primeres hores, despres crec que en les zones elevades ja entrarà el ponentet i les minimes en general quedaran mes altes.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #274 el: 16 de Des de 10, 15:50:15 pm »
Bona vesprada!!

Ací el termòmetre també m'ha marcat -5,0ºC de mínima (Si algú ho dubta li faig una foto i la penge  :)). A les 6.30 marcava -3,7ºC i encara ha pogut baixar 1,3ºC.

Per cert, ja tenim les dades d'ahir de l'observatori oficial d'Ontinyent - AEMET (-1,7ºC). Vaig a fer una comparació de dades en tres dies:

Dia 15:

Ontinyent - AEMET: -1,7ºC
El meu termòmetre: -2,4ºC
Ontinyent - La Solana: -1,4ºC
Ontinyent - Germanies: 0,2ºC

Dia 4:

Ontinyent - AEMET: -2,5ºC
El meu termòmetre: -2,2ºC
Ontinyent - La Solana: -2,4ºC
Ontinyent - Germanies: -0,3ºC

Dia 5:

Ontinyent - AEMET: 1,3ºC
El meu termòmetre: 1,3ºC
Ontinyent - La Solana: 1,4ºC
Ontinyent - Germanies: 2,4ºC

Mitjana dels 3 dies:

Ontinyent - AEMET: -0,96ºC
El meu termòmetre: -1,1ºC
Ontinyent - La Solana: -0,8ºC
Ontinyent - Germanies: 0,76ºC

Diferència dels tres respecte a l'observatori oficial:

El meu termòmetre: -0,14ºC
Ontinyent - La Solana: +0,16ºC
Ontinyent - Germanies: +1,72ºC

Esta comparació només l'he feta perquè ahir em va sentar ben mal que es dubtara de les meues dades. Em va donar la sensació de quedar com a "mentirós". :-\  :'(
L'observatori del convent es troba, al igual que ma casa, a la part nord del riu i molt pròxim al barranc (i el de la Solana crec que també està a la part nord del riu i pròxim al barranc).

Ara, com vaig dir, qui vulga que es crega les meues dades i qui no, que no se les crega. Des de que vaig entrar al fòrum em vaig adonar de que moltes nits marcava 1 o 2ºC menys que l'observatori de Germanies, i ja se me va dir que això estava mal. Ara tenim la sort de disposar de tots els dies de les dades d'AEMET.  ;)

Per cert, ara faré el recull de les mínimes de la nit i ho posaré!!  :)
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #275 el: 16 de Des de 10, 16:31:57 pm »
Bona vesprada!!

Ací el termòmetre també m'ha marcat -5,0ºC de mínima (Si algú ho dubta li faig una foto i la penge  :)). A les 6.30 marcava -3,7ºC i encara ha pogut baixar 1,3ºC.

Per cert, ja tenim les dades d'ahir de l'observatori oficial d'Ontinyent - AEMET (-1,7ºC). Vaig a fer una comparació de dades en tres dies:

Dia 15:

Dia 4:

Dia 5:

Mitjana dels 3 dies:

Esta comparació només l'he feta perquè ahir em va sentar ben mal que es dubtara de les meues dades. Em va donar la sensació de quedar com a "mentirós". :-\  :'(
L'observatori del convent es troba, al igual que ma casa, a la part nord del riu i molt pròxim al barranc (i el de la Solana crec que també està a la part nord del riu i pròxim al barranc).

Ara, com vaig dir, qui vulga que es crega les meues dades i qui no, que no se les crega. Des de que vaig entrar al fòrum em vaig adonar de que moltes nits marcava 1 o 2ºC menys que l'observatori de Germanies, i ja se me va dir que això estava mal. Ara tenim la sort de disposar de tots els dies de les dades d'AEMET.  ;)

home tampoc es per a tant ¡¡ i ha que tindre mes corretja¡¡¡

jo dubtaba de les temperatures del ies biar i el que vaig fer es posar un termometre alli per comprobar si eren veridiques i si estava jo equivocat si que eren veridiques, tambe dic que les registres de pluja no son correctes perque el vei de dalt te un hellman i m´ha dit que no marca correctament, cuant hi han dubtes el millor es comprobar-ho i ja esta no fa falta fer llenya del arbre caigut...que açi sabem de sobra que tots anem en bona fe....

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #276 el: 16 de Des de 10, 16:37:57 pm »
Puff.. esta zona definitivament no es gens bona per agafar bones gelades.. Sols he arribat als -0,8ºC.. ja m'avera agradat tindre minimes com en Ontinyent de -2 o -3ºC o inclus -5ºC.
Máxima de 7ºC
Agullent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #277 el: 16 de Des de 10, 16:46:42 pm »
Bona vesprada!!

Dia 15:

Dia 4:

Dia 5:

Mitjana dels 3 dies:

home tampoc es per a tant ¡¡ i ha que tindre mes corretja¡¡¡

jo dubtaba de les temperatures del ies biar i el que vaig fer es posar un termometre alli per comprobar si eren veridiques i si estava jo equivocat si que eren veridiques, tambe dic que les registres de pluja no son correctes perque el vei de dalt te un hellman i m´ha dit que no marca correctament, cuant hi han dubtes el millor es comprobar-ho i ja esta no fa falta fer llenya del arbre caigut...que açi sabem de sobra que tots anem en bona fe....

Si no passa res.  ;) Però és que no és la primera vegada que passa...al principi em pensava que en realitat el termòmetre em marcava de menys, perquè hi havia pocs observatoris. Però ara que tenim les dades de l'AEMET d'Ontinyent tots els dies (i també el de la Solana), estic vegent que tinc tots els dies mínimes similars....i no sé, jo pense que són correctes.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #278 el: 16 de Des de 10, 16:48:25 pm »
He fet una recopilació de les gelades del S de València i N d'Alacant (segur que m'he oblidat d'algunes estacions):

Baradello Gelat - Alcoi: -8,8ºC
Villena - CEAMET: -7,5ºC
Cortes de Pallás - CEAMET: -7,5ºC
Serra d'Aitana: -7,25ºC
Fontanars - Torrevellisca: -7,2ºC
Ayora - CEAMET: -7,2ºC
Serra del Reconco - Biar: -7,0ºC
Serra de Mariola - Agres: -6,4ºC
Onil - Camí dels Pous: -6,1ºC
Banyeres de Mariola: -5,9ºC
Fontanars dels Alforins: -5,7ºC
Beneixama: -5,4ºC
Ontinyent - La Solana: -5,0ºC
Ontinyent - Sant Rafel: -5,0ºC
Bocairent: -4,7ºC
Benifaió - CEAMET: -4,7ºC
Ayora: -4,6ºC
Xàtiva - CEAMET: -4,5ºC
Tollos: -4,4ºC
Barx - La Drova: -4,0ºC
Bellús: -4,0ºC
Ontinyent - Llombo: -3,9ºC
Alcoi - Pas del Benissaidó: -3,9ºC
Alcoi - ACIF: -3,8ºC
Alcoi - IES Cotes Baixes: -3,6ºC
Villena - Centro: -3,6ºC
Ontinyent - Santa Anna N: -3,5ºC
Ontinyent - IES Jaume I: -3,4ºC
Cocentaina - Sud: -3,3ºC
Càrcer: -3,3ºC
La Font de la Figuera: -3,3ºC
Genovés: -3,2ºC
La Pobla del Duc: -3,1ºC
Anna: -3,1ºC
Cocentaina: -3,0ºC
Ibi - IES Nou Derramador: -2,8ºC
Ibi: -2,6ºC
Mondúver - Xeresa: -2,6ºC
Xàtiva - Plaça de Bous: -2,6ºC
Rotglà i Corberà: -2,6ºC
Tibi: -2,5ºC
Carlet - Urb. Ausiàs March: -2,4ºC
Onil - Marjal: -2,3ºC
Carlet: -2,0ºC
Serra de Bèrnia - Benissa - CEAMET:-2,0ºC
Canals: -1,7ºC
Elda: -1,4ºC
Otos: -1,2ºC
Sumacàrcer: -0,9ºC
Gandia - CEAMET: -0,8ºC
Agullent: -0,8ºC
Xàtiva - Espanyoleto: -0,5ºC
Xàtiva - La Bassa: -0,5ºC
Alzira: -0,4ºC
Novelda - Montahud: -0,4ºC
Llaurí: -0,2ºC
Novelda - Cucuch: -0,2ºC
Gata de Gorgos: -0,1ºC
Pego: 0,0ºC
Teulada: 0,0ºC
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #279 el: 16 de Des de 10, 16:52:17 pm »
si la del institut de biar  >:(

http://intercentres.cult.gva.es/iesbiar/estacio_meteo/biar/biar.htm

ja feu com canal nou ens discrimineu ¡¡¡¡¡ ;D

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #280 el: 16 de Des de 10, 16:56:39 pm »
Completament d'acord amb adria.

Es que no a totes les zones fa la mateixa temperatura, i si a germanies estan a 1, 2 inclus 3 graus menys no es problema del termometre, si no de la zona, que igual pasen mes cotxes, no te un riu prop, te illa de calor en fi..multitud de factors.

De totes formes no crec que ens traten com a mentirosos, sino com a gent que no sap situar el sensor, o no te garita, que pal meu gust la garita sols serveix per a que les maximes no pujen tant al no pegar-li el sol.

No buic mals rollos ni res pero esque al final cansa sempre que poses una temperatura te la critiquen.Es que no dona ganes ni de postejar temperatures per si decas...
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #281 el: 16 de Des de 10, 17:07:56 pm »
fotre amb el comando ontinyent si que veniu forts¡¡¡¡

es broma no siga que vos enfadeu :-si

quines estacions teniu, no es per res si no per saber-ho, jo vulc comprarmen una i crec que la davis es la que caurà, ara tinc una oregon, per cert es de manu ¡¡¡

temperatura en picat  3.6º

una cosa a destacar castalla no destaca per minimes escandaloses pero estic temps observan que es el poble amb les maximes mes baixes posiblement, corregiume si m´equivoque
« Darrera modificació: 16 de Des de 10, 17:14:58 pm per biarut »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #282 el: 16 de Des de 10, 17:23:04 pm »
Ara no tinc temps, però després explicaré el que volia dir ahir amb el tema de les temperatures. Per a calmar ànims, diré que no he desconfiat mai de la paraula de cap usuari d'aquest fòrum. Collons, a gaudir de la meteo...

:)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 760
    • MeteoMonti
« Respondre #283 el: 16 de Des de 10, 17:38:18 pm »
Hola.

No ens posem tensos, que la gelor podrà en nosaltres  ;D ;D !!

Bueno, el que volia dir jo, és que tinc accés a l'estació meteorològica que està ubicada en el parc solar d'Aielo de Rugat, aquesta estació no te cap tipus de protecció, per tant, les màximes son escandalosament altes, siga estiu o ivern. Però en referència a les minimes, ahi ja no entre jo. Però adjunte un retall de la pàgina on és poden veure les dades on-line. S'ha arribat fins els -4.2º. Perdoneu per la llargaria de la imatge.

Montitxelvo, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • biar 703-750 mts
« Respondre #284 el: 16 de Des de 10, 18:03:26 pm »
hui la temperatura esta mes baixa que ahir, en estos moment a biar 1.3º al intitut 0.9 i al poligon que estic jo 2.3º