He baixat al riu a les 17.15 de la vesprada....me n'he d'anar un moment però quan torne ho contaré amb pèls i senyals.
Només avance que he baixat un sensor i que a eixes hores ja gelava...he fet fotos, després les penjaré. El fred que feia allí baix no es podia dir en paraules, i eren les 17.15 o 17.20!!!!!, al parlar m'ixien columnes de fum de la boca, era una barbaritat (supose que per l'humitat). Hi havia zones que estàven com si haguera nevat.
Al pujar després dalt encara hi havia més de 5ºC...
Éres el meu ídol. 

Abans que res...com m'ha pegat la "venà" de baixar aixina perquè sí, he agafat un termòmetre que m'estime molt perquè va ser el meu primer termòmetre digital, només volia medir la temperatura un moment. Jo tenia el presentiment de que no faria molt més fred que dalt....però m'he enganyat molt. Dalt el cotxe em marcava 7,5ºC a les 17.15h.
Al baixar pel Carril he obert la finestra, i entrava frescoreta però de sobte entrava una gelor descomunal, a tot això estava a només 100 metres de ma casa, era flipant. Llavors m'he emocionat. XDDDD
Res, he deixat el cotxe davant de la pasarel.la del filaner i he baixat correns. A l'eixir i parlar ixia una fumaguera de la boca exagerada de veres. He posat el termòmetre junt al mur (És el típic termòmetre digital Oregon amb un sensor interior i un exterior, que em van regalar en 2003), en un primer moment marcava 15ºC perquè el portava en les mans i clar, no anava a marcar immediatament la temperatura que feia ahí baix.
Eren les 17.15h....15ºC...13ºC...11ºC...9ºC...7ºC (uyyy ja fa més fred que dalt), 5ºC, 4ºC, 3ºC, 2ºC....joder!! A tot això jo estava tremolant i me n'havia d'anar. Eren cap a les 17.20h i el termòmetre m'ha arribat a 1,6ºC quan li he fet una foto. Al final l'he deixat un moment al sòl junt a un pilar que hi ha al costat del riu, pensant que baixaria més depressa, però baixava al mateix ritme...jo sé que hi ha que protegir els termòmetres per a que les dades siguen 100% reals, però l'he deixat a l'aire lliure. xD Cada actualització baixava 0,2 o 0,3ºC, o siga que de haver-me esperat un poc més m'haguera baixat de 0ºC segur. Per allí només he vist blanc en un raconet. El més curiós és que per allí anaven dones majors passetjant (em miraven raro xD). No he deixat el sensor perquè me l'estime (és el primer), i em sabria fatal que me'l robaren.
Però vull comprar-me'n un baratet digital que registre mínima per a baixar-lo i deixar-lo algunes nits.
Al pujar el cotxe, em marcava 0,5ºC!!! He seguit cap a l'ombria per no donar la volta, i en la zona que fa abans del pontet estava tot, però quan dic tot és tot xD, congelat i blanquíssim, i en un moment el cotxe ja em marcava 0,0ºC i serien les 17.25h. He pujat la costereta i dalt ha anat pujant i hi havia 5,5ºC.
He seguit i per l'ombria i la cosa estava entre 4 i 5,5ºC. Al baixar cap al Pou Clar, mire a la part de dalt, on està la presa, i m'ho veig tot blanc dins de la presa, al costat d'on es va parar l'incendi. A eixes hores ja gelava per ahí baix també (clar, allí de matí i migdia li pega el Sol i s'hauria tingut que desfer el gel de la nit passada).
Al deixar el cotxe en el pàrquing del Pou Clar m'he cagat en tot perquè no portava la càmara de fotos digital que em vaig comprar en octubre, ja que no esperava gran cosa i de fet havia fet les fotos en el mòbil. He anat al pontet i he fet una foto, es veu fatal però s'intueix el fons de la presa nevat, després la posaré. Allí hi havia un bassal i estava 100% congelat i ni pegant-li amb el peu es trencava res.
I res, me n'he tornat cap a Ontinyent. Dels 4ºC del pàrquing als 6ºC que hi havia cap a les 17.40 en l'estació elèctrica, i després 4,5ºC a l'entrada de Sant Rafel i 5ºC al centre del barri poc abans de les 6 de la vesprada. Al baixar del cotxe sí, feia fred, però res comparat amb el que feia allí baix.
I ja està....m'he enrotllat molt, però és que ha sigut una xicoteta aventura que m'ha agradat!!