Autor Tema: Desembre de 2010  (Llegit 40046 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Desembre de 2010
« Respondre #285 el: 16 de Des de 10, 18:38:10 pm »
Perdó si me n'he passat en les meues paraules...
Teniu raó, fóra de mals rollos i a seguir gaudint de la meteo. ;)

Ara he de dir una cosa......he fet una locura!! xD  ;D
He baixat al riu a les 17.15 de la vesprada....me n'he d'anar un moment però quan torne ho contaré amb pèls i senyals.
Només avance que he baixat un sensor i que a eixes hores ja gelava...he fet fotos, després les penjaré. El fred que feia allí baix no es podia dir en paraules, i eren les 17.15 o 17.20!!!!!, al parlar m'ixien columnes de fum de la boca, era una barbaritat (supose que per l'humitat). Hi havia zones que estàven com si haguera nevat.
Al pujar després dalt encara hi havia més de 5ºC...
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #286 el: 16 de Des de 10, 18:50:50 pm »
Es que no a totes les zones fa la mateixa temperatura, i si a germanies estan a 1, 2 inclus 3 graus menys no es problema del termometre, si no de la zona, que igual pasen mes cotxes, no te un riu prop, te illa de calor en fi..multitud de factors.

Totalment d'acord. Se que a Ontinyent hi han moltes zones interessants, i és per a mi una canya poder descobrir-les amb la vostra ajuda. També se de bona gana que està malament comparar entre observatoris, però a vegades estes coses sorprenen i per eixa raó te més sentit justificar la realitat amb fotografies, ubicació exacta, documentació... no vull demanar estudis ni molt menys, però si aportar rigurositat i això es fa amb evidències a la resta de la comunitat aficionada. Sé que no te molt a veure, però dins de Meteoclimatic, portem un rigurós control de les instal·lacions i pot ser abuse de ser massa perfeccionista.

De totes formes no crec que ens traten com a mentirosos, sino com a gent que no sap situar el sensor, o no te garita, que pal meu gust la garita sols serveix per a que les maximes no pujen tant al no pegar-li el sol.

Faltaria més. Ja ho he dit abans, però ho torne a dir: No crec que cap de nosaltres done dades inventades. Sols he ficat en dubte com està instal·lat un sensor.

Finalment, recalcar que de nou el que volem entre tots es gaudir, conèixer millor la meteorologia de més a prop, difondre ciència i aprendre entre tots, que ningú és expert, sino que tots som alumnes de la resta. Per la meua part, si algú de deveres s'ha sentit ofés, sobretot Adrià i Sergi, demane disculpes.

Saluts.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #287 el: 16 de Des de 10, 18:52:34 pm »
He baixat al riu a les 17.15 de la vesprada....me n'he d'anar un moment però quan torne ho contaré amb pèls i senyals.
Només avance que he baixat un sensor i que a eixes hores ja gelava...he fet fotos, després les penjaré. El fred que feia allí baix no es podia dir en paraules, i eren les 17.15 o 17.20!!!!!, al parlar m'ixien columnes de fum de la boca, era una barbaritat (supose que per l'humitat). Hi havia zones que estàven com si haguera nevat.

Éres el meu ídol. ;D

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #288 el: 16 de Des de 10, 18:59:58 pm »
Per cert, ja tinc l'estació online i he vist la mínima.

-2,9ºC 06:44 UTC

M'agradaria destacar la màxima, que no sé per què ha sigut inferior a la resta d'observatoris, pareix que ha calmat el vent a migdia o era de SE molt fluix

7,3°C 14:31 UTC

A hores d'ara,

3.2ºC
41 %
1019.7 mb
SW a 3.2 km/h

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #289 el: 16 de Des de 10, 19:04:52 pm »
Res.. xics.. agullent no es bon poble per registrar gelades!  :P  :P
Ara tinc 4,3ºC. veurem esta nit fins on arribem.. La nit pasada vam arribar fins als -0,8ºC.. i al final màxima de 8,2ºC.

PD: com vegeu la situacio per al fin de setmana? Podria caure algo de neu dissabte de mati, per fred estancat? sols es una pregunta..
Agullent, València.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #290 el: 16 de Des de 10, 19:21:50 pm »
vinc de pegar un volteta pel Barranc del Molinar  com esperava a les 16h tot gelat  fins les herbes fanc .....Timonet tindre que demanarte un termometro deixos BON ROLLO  I PAU

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #291 el: 16 de Des de 10, 19:43:54 pm »
Per cert, ja tinc l'estació online i he vist la mínima.

-2,9ºC 06:44 UTC

M'agradaria destacar la màxima, que no sé per què ha sigut inferior a la resta d'observatoris, pareix que ha calmat el vent a migdia o era de SE molt fluix

7,3°C 14:31 UTC

A hores d'ara,

3.2ºC
41 %
1019.7 mb
SW a 3.2 km/h

Crec que a la part baixa de Sant Josep les màximes són més baixes. De fet quasi a les 3 del migdia per allí baix els termòmetres de carrer marcàven 5ºC només, i a les altres zones marcàven més.
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #292 el: 16 de Des de 10, 19:56:53 pm »

Éres el meu ídol. ;D

xe hem recordeu a mi cuant tenia 18 anys que anava amb el meu renault 7 amb un amic amb una estacio óregon que hem vaig comprar i pegavem voltes pel poble veient la temperatura pasavem per camins dels barrancs i la mes baixa que he vist mai va ser un disapte 28 o 29 de gener si no recorde mal jo i el meu amic el villenero( encara que es de biar) vam anar a la rambla dels molin al paratge del ramblar i ens vam quedar amb la boca oberta -13.1º, la veritat que eixe dia el termometre era d´eixos del carrefou que venen per als cotxes pero a m´casa hem va marcar -11.3º, xe quin anys de locura....3 amics o 4 a les tantes de la matina en un cotxe en el fons d´un barranc...mes de un dia les municipals ens han pegat el susto jajajajaj

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #293 el: 16 de Des de 10, 20:01:11 pm »
vinc de pegar un volteta pel Barranc del Molinar  com esperava a les 16h tot gelat  fins les herbes fanc .....Timonet tindre que demanarte un termometro deixos BON ROLLO  I PAU

I que ho digues!!! Jo he viscut fins els 15 anys al Molinar i et puc asegurar que fa molt més fred que a Alcoi!!! De fet recorde nevar des del poli cap a dalt i res a Alcoi, i tot el barranc del molinar nevat.

Estaria guai tindre una estació allí!!!

]

Desconnectat joseppe

• Pluja
  • *
  • Missatges: 100
« Respondre #294 el: 16 de Des de 10, 20:09:13 pm »
Desde el cap i casal es a dir desde Valencia i ja amb 7º i baixan, aquest mati al vindrer a la feina aixo de les 10h estvem a 2º, menut fred.
Com vegueu que es presenta el cap de setmana i els nadals, ja que esteu tot recordan, recorde jo estar esperant els Reis d'Orient a Albaida i començar a caurer neu. ;D
Albaida, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #295 el: 16 de Des de 10, 20:15:20 pm »

Éres el meu ídol. ;D

;D

Abans que res...com m'ha pegat la "venà" de baixar aixina perquè sí, he agafat un termòmetre que m'estime molt perquè va ser el meu primer termòmetre digital, només volia medir la temperatura un moment. Jo tenia el presentiment de que no faria molt més fred que dalt....però m'he enganyat molt. Dalt el cotxe em marcava 7,5ºC a les 17.15h.

Al baixar pel Carril he obert la finestra, i entrava frescoreta però de sobte entrava una gelor descomunal, a tot això estava a només 100 metres de ma casa, era flipant. Llavors m'he emocionat. XDDDD

Res, he deixat el cotxe davant de la pasarel.la del filaner i he baixat correns. A l'eixir i parlar ixia una fumaguera de la boca exagerada de veres. He posat el termòmetre junt al mur (És el típic termòmetre digital Oregon amb un sensor interior i un exterior, que em van regalar en 2003), en un primer moment marcava 15ºC perquè el portava en les mans i clar, no anava a marcar immediatament la temperatura que feia ahí baix.

Eren les 17.15h....15ºC...13ºC...11ºC...9ºC...7ºC (uyyy ja fa més fred que dalt), 5ºC, 4ºC, 3ºC, 2ºC....joder!! A tot això jo estava tremolant i me n'havia d'anar. Eren cap a les 17.20h i el termòmetre m'ha arribat a 1,6ºC quan li he fet una foto. Al final l'he deixat un moment al sòl junt a un pilar que hi ha al costat del riu, pensant que baixaria més depressa, però baixava al mateix ritme...jo sé que hi ha que protegir els termòmetres per a que les dades siguen 100% reals, però l'he deixat a l'aire lliure. xD Cada actualització baixava 0,2 o 0,3ºC, o siga que de haver-me esperat un poc més m'haguera baixat de 0ºC segur. Per allí només he vist blanc en un raconet. El més curiós és que per allí anaven dones majors passetjant (em miraven raro xD). No he deixat el sensor perquè me l'estime (és el primer), i em sabria fatal que me'l robaren.
Però vull comprar-me'n un baratet digital que registre mínima per a baixar-lo i deixar-lo algunes nits.

Al pujar el cotxe, em marcava 0,5ºC!!! He seguit cap a l'ombria per no donar la volta, i en la zona que fa abans del pontet estava tot, però quan dic tot és tot xD, congelat i blanquíssim, i en un moment el cotxe ja em marcava 0,0ºC i serien les 17.25h. He pujat la costereta i dalt ha anat pujant i hi havia 5,5ºC.

He seguit i per l'ombria i la cosa estava entre 4 i 5,5ºC. Al baixar cap al Pou Clar, mire a la part de dalt, on està la presa, i m'ho veig tot blanc dins de la presa, al costat d'on es va parar l'incendi. A eixes hores ja gelava per ahí baix també (clar, allí de matí i migdia li pega el Sol i s'hauria tingut que desfer el gel de la nit passada).

Al deixar el cotxe en el pàrquing del Pou Clar m'he cagat en tot perquè no portava la càmara de fotos digital que em vaig comprar en octubre, ja que no esperava gran cosa i de fet havia fet les fotos en el mòbil. He anat al pontet i he fet una foto, es veu fatal però s'intueix el fons de la presa nevat, després la posaré. Allí hi havia un bassal i estava 100% congelat i ni pegant-li amb el peu es trencava res.

I res, me n'he tornat cap a Ontinyent. Dels 4ºC del pàrquing als 6ºC que hi havia cap a les 17.40 en l'estació elèctrica, i després 4,5ºC a l'entrada de Sant Rafel i 5ºC al centre del barri poc abans de les 6 de la vesprada. Al baixar del cotxe sí, feia fred, però res comparat amb el que feia allí baix.

I ja està....m'he enrotllat molt, però és que ha sigut una xicoteta aventura que m'ha agradat!!  ;D ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #296 el: 16 de Des de 10, 20:34:18 pm »
Per ací la màxima s'ha quedat en 8,9ºC, i s'ha girat un vent de ponent desagradable que bufa a 11 km/h i impedeix que la temperatura baixe tant ràpidament com ahir.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #297 el: 16 de Des de 10, 20:37:40 pm »
Fotos...la qualitat és roïn per ser del mòbil, però alguna cosa es veu:

Junt al riu a les 17.20h (1,6ºC el sensor i baixant, 0,5ºC al cotxe i després 0,0ºC):
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #298 el: 16 de Des de 10, 20:40:13 pm »
Presa de dalt del Pou Clar a les 17.40h:

Esta es veu fatal, però crec que es pot intuir com dins de la presa està blanquíssim:
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #299 el: 16 de Des de 10, 20:42:38 pm »
I per últim, el gel al costat del pàrquing del Pou Clar, a les 17.40h:
Ontinyent, València.