Autor Tema: Novembre de 2012  (Llegit 19929 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Novembre de 2012
« Respondre #15 el: 05 de Nov de 12, 08:02:33 am »
La veritat es que avans ho tenia que calcular pero ara ho fa la consola de la Davis en el rain rate, han sigut dos ruixats de 1 minut cada uno pero ha deixat un litros, a mes ara miran amb la oregon que te el embut observe que han sigut 5.65 la separacio es de 2 metros, ahir amb plujes mes febles la davis va marcar unes decimetes mes, sera questio de investigar.
Doncs ara he vist la grafica i la intensitat ha sigut de 90 l/hora.

Eixe és un problema gros de les Davis que mai em cansaré de fer notar: Quant mes xicotet siga el diferencial de temps entre mides, mes gran seràn els valors de intensitat i menys sentit tindrà eixa mida. Si cau una gota molt grossa, i sols 1, que faça tombar el balancí justament després que s'haja acavat de tombar, l'intensitat es dispararà, sent completament irreal. No entenc com Davis no suavitza eixa gràfica a intervals fixes (5, 10 minuts o lo que siga)

També tenen prou de culpa els softwares que fan els càlculs....amb el WeatherDisplay en "rècords absoluts" el passat 28 de Setembre em va marcar un rècord de 18mm/min.....jeje, a vore qui s'ho creu....(a part de l'alcalde de Gandia... ;D)
« Darrera modificació: 05 de Nov de 12, 15:44:08 pm per INRI666 »

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #16 el: 05 de Nov de 12, 13:13:49 pm »
Buenas tardes.

Mínima de 14.2º en la ciudad de Valencia hoy, con ambiente destacablemente mucho mas fresco que ayer, cuya máxima fue de 27.7º y ahora tan solo rondamos los 19º, con ambiente despejado y algunos intervalos de nubes poco importantes, viento flojo del norte.

La semana se presenta variable en la Comunidad Valenciana, con cielos despejados o poco nubosos el lunes y martes, con precipitaciones entre débiles y moderadas el miércoles y jueves, con descenso de temperaturas y vientos del este y sureste que aportarán días frescos y húmedos, lo contamos en el blog: http://meteomarxalenes.blogspot.com.es/2012/11/prevision-semana-del-5-al-8-10-2012.html

Un saludo. ;)
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #17 el: 05 de Nov de 12, 17:59:27 pm »
Hola.

Els diversos ruixats d'ahir van acumular 1,4 mm al pluviòmetre Hellmann. Hui ha sigut un dia més fresc que el d'ahir, amb els valors extrems de temperatura entre els 19,4ºC i els 10,3ºC. El vent ha bufat durant tot el dia fluix de component oest.

Salutacions.

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #18 el: 06 de Nov de 12, 12:28:18 pm »
Plovent a Xàtiva des de pràcticament les 9 del matí, ara des de fa una estona que prou amb certa alegria.

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #19 el: 06 de Nov de 12, 18:37:25 pm »
La veritat es que avans ho tenia que calcular pero ara ho fa la consola de la Davis en el rain rate, han sigut dos ruixats de 1 minut cada uno pero ha deixat un litros, a mes ara miran amb la oregon que te el embut observe que han sigut 5.65 la separacio es de 2 metros, ahir amb plujes mes febles la davis va marcar unes decimetes mes, sera questio de investigar.

Eixe és un problema gros de les Davis que mai em cansaré de fer notar: Quant mes xicotet siga el diferencial de temps entre mides, mes gran seràn els valors de intensitat i menys sentit tindrà eixa mida. Si cau una gota molt grossa, i sols 1, que faça tombar el balancí justament després que s'haja acavat de tombar, l'intensitat es dispararà, sent completament irreal. No entenc com Davis no suavitza eixa gràfica a intervals fixes (5, 10 minuts o lo que siga)

També tenen prou de culpa els softwares que fan els càlculs....amb el WeatherDisplay en "rècords absoluts" el passat 28 de Setembre em va marcar un rècord de 18mm/min.....jeje, a vore qui s'ho creu....(a part de l'alcalde de Gandia... ;D)

Tota la raó.

Be, ja ho vaig dir fa molt temps a meteopet: si us ajunteu una cuarentena de gent amb davis us puc fer un software que faça les coses com cal (i que fique les dades en una base de dades SQL normalitzada, que n'hi hajen camps per a dades de usuari (tronada, octaus de cobertura nuvosa,.... que envie fàcilment dades a meteclimàtic, wunderground, etc.. sense tindre que haver 300 programetes residents en memòria tot el tems....). Tinc entés que xarrar amb una davis és uns quants ordres de magnitut mes fàcil que fer-ho amb una La Crosse (per eixemple).

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #20 el: 06 de Nov de 12, 18:37:38 pm »
Dia bonico del que m'agraden a mi, tot el dia amb pluja fineta que nomes ha deixat 7.2 litros pero sense parar fins ara que ja no plou.
En quant a temperatura a les 9:00 del mati hem baixat de 10 Cº i ja no hem tornat a superarlos ara 9.3 Cº. La maxima anit a les 00:35 amb 11.6 Cº.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #21 el: 06 de Nov de 12, 18:42:59 pm »
Es veu que ens invaeixen els aliens eixos. Ja estàn afectant als radars, especialment al Marcià.

Per lo demés, 7,1mm en un dia frescot on la màxima s'ha donat a les 0 hores en uns 10º

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #22 el: 06 de Nov de 12, 18:46:51 pm »
Es veu que ens invaeixen els aliens eixos. Ja estàn afectant als radars, especialment al Marcià.

Supose que aixo sera el Rescate

Tota la raó.

Be, ja ho vaig dir fa molt temps a meteopet: si us ajunteu una cuarentena de gent amb davis us puc fer un software que faça les coses com cal (i que fique les dades en una base de dades SQL normalitzada, que n'hi hajen camps per a dades de usuari (tronada, octaus de cobertura nuvosa,.... que envie fàcilment dades a meteclimàtic, wunderground, etc.. sense tindre que haver 300 programetes residents en memòria tot el tems....). Tinc entés que xarrar amb una davis és uns quants ordres de magnitut mes fàcil que fer-ho amb una La Crosse (per eixemple).

Doncs seria una bona opcio per al dia de dema si continuem posan estacions d'Avamet i son Davis podriem tindre totes amb el mateix programeta. Jo tambe l'aprofitaria.
« Darrera modificació: 06 de Nov de 12, 18:51:45 pm per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 365
    • METEOXABIA
« Respondre #23 el: 06 de Nov de 12, 19:46:12 pm »
Bona nit, bo pues hui després de molts dies ausent del foro torne per ací.
Hui ens em despertat amb el cel completament núvol a Xàbia pero sense pluja, pero a partir de les 9 h. aproximadament a escomençat a plourer i ja no a parat fins les 18 h. mes o menys.
Al final em arreplegat les seguents quantitats als diferents llocs de Xàbia:
La Granadella: 12.8 litres.
Poble-Fretxinal: 11.6 litres
Vivero Montgó Verd (plà d'en Roca): 11.4 litres
Poble (AEMET) - riu Gorgos: 11 litres
Partida Roig: 9.8 litres
Port: 8.8 litres

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #24 el: 06 de Nov de 12, 22:47:58 pm »

Hola.

A Otos a banda de la pluja, ací molt modesta, només 4 mm, el més destacat ha sigut la forta baixada de les temperatures, hem passat dels més de 26º del diumenge als apenes 13º de hui, i bona part del dia hem estat entre 10º i 11º.

Ara 9,9º, un 90% d´HR i cel cobert, fa una estona es veien les estreles, el vent està totalment calmat com casi tot el dia.

A vore si demà plou amb una miqueta més d´alegria per ací, que la cosa esta fluixissima enguany.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat ontinyentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 68
« Respondre #25 el: 07 de Nov de 12, 19:03:54 pm »
hola amics!!!
desde aci i veent que hiha gent molt entesa en la materia, magradaria saber si algu pot donarme algun tipus d´informacio sobre si tindrem un hivern fred i amb nevades.gracies d´avantmà!

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #26 el: 07 de Nov de 12, 19:29:39 pm »
Hola.

Altre dia de pluja dèbil i amb boira...2-3mm de precipitació a Ontinyent.

He marcat només 9,9ºC de màxima, de matinada...tot i que ara està pujant i ja va per 9,2ºC. La mínima 8ºC justos a ple migdia (15.30h).  :o
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #27 el: 07 de Nov de 12, 23:13:26 pm »

Hola.

Jornada pareguda a la d´ahir, amb algunes pluges debils que només han acumulat 3,2 mm i molt de fred, màxima de 10º. Ara el més destacat és la densa boira que redueix la visibilitat al minim.

Bona nit.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat meteotales

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 55
  • Twitter @meteotales
    • Meteoclimàtic
« Respondre #28 el: 08 de Nov de 12, 21:38:46 pm »
Hola companys, poquet a poquet arriba l'aigua a Canet.
De moment 7,8 mm conseqüència dels ruixats dèbils que venim patint dia sí dia no. La setmana que ve és tota una incògnita, com tots els d'ací espere que ploga per poder salvar com a mínim la mitjana del mes.

Tales, la Plana Baixa, País Valencià / 249 msn

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #29 el: 09 de Nov de 12, 12:59:27 pm »
Buenas tardes.  :)

Mínima de 12.8º en la ciudad de Valencia esta pasada noche, con cielos cubiertos y precipitaciones débiles, que han acumulado tan solo 1 litro en la capital del Turia. Ahora seguimos con esos cielos cubiertos, no llueve y la temperatura se mueve entorno a los 15º.

Las previsiones para este fin de semana nos apuntan a un viernes inestable en la Comunidad Valenciana con algunas lluvias moderadas en el interior y mas débiles en el resto de zonas, el sábado jornada variable, con bastante mas sol y temperaturas ligeramente mas altas. Durante el domingo irá llegando nubosidad cada vez mas compacta, con lluvias a partir de la tarde que podrían ser fuertes en el litoral de Valencia y Alicante a últimas horas, con temperaturas en descenso, lo contamos en el blog: http://meteomarxalenes.blogspot.com.es/2012/11/prevision-fin-de-semana-9-al-11-11-2012.html

Un saludo ;)
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio