Autor Tema: Setembre de 2012  (Llegit 25800 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re:Setembre de 2012
« Respondre #225 el: 29 de Set de 12, 00:01:36 am »
Estic mirant el fòrum de meteored i mare meua.....205 mm per Aldaia.....i continua....
  Això anava a dir jo mateix, quina barbaritat !!!, i aci la lluna fora i bufant ponent. :-\

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #226 el: 29 de Set de 12, 00:07:20 am »
Doncs jo sincerament pensava que l'episodi seria més llarg pel que fa a la durada, però no em queixe de les quatitats... pel que veig no tindrem precipitacions al S de València i N d'Alacant fins demà dissabte de vesprada, però serien poc o gens importants en comparació a la situació de hui.

Que no em malinterpreteu! Però realment la sensació ha sigut més a la d'una gran tempesta que ha assolit tot el SE ibèric, i no una llevantada, a la que pot ser estiguem tots els aficionats, més acostumats.

Per a documentar l'episodi, és per tant un SCM.

Què penseu? :)
« Darrera modificació: 29 de Set de 12, 00:09:33 am per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Jordi Donet Donet

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
« Respondre #227 el: 29 de Set de 12, 00:12:30 am »
Estic mirant el fòrum de meteored i mare meua.....205 mm per Aldaia.....i continua....
  Això anava a dir jo mateix, quina barbaritat !!!, i aci la lluna fora i bufant ponent. :-\
Doncs ara estic flipant amb la foto del tornado de gandia que ha ficat Pau   :o :o :o

P.D:Serà auténtica la foto???

EDITE: Doncs no, no és de hui... >:(
« Darrera modificació: 29 de Set de 12, 00:18:19 am per INRI666 »

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #228 el: 29 de Set de 12, 00:14:56 am »
Doncs jo sincerament pensava que l'episodi seria més llarg pel que fa a la durada, però no em queixe de les quatitats... pel que veig no tindrem precipitacions al S de València i N d'Alacant fins demà dissabte de vesprada, però serien poc o gens importants en comparació a la situació de hui.

Que no em malinterpreteu! Però realment la sensació ha sigut més a la d'una gran tempesta que ha assolit tot el SE ibèric, i no una llevantada, a la que pot ser estiguem tots els aficionats, més acostumats.

Que tens raó, i que si les peçes arriben a estar totes ben posades, la situació haguera sigut realment històrica.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #229 el: 29 de Set de 12, 00:42:30 am »

Be, després de buidar el hellmann, són 92 mm els caiguts a Otos entre ahir i hui, n´ha perdut l´automàtica vora 10. ::)

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #230 el: 29 de Set de 12, 00:45:15 am »
Vaja. M'ha costat de trobar el forum. Gracies Adria! ;)
Bé, 90 litres han caigut finalment. La veritat es que en el moment de mes pluja (uns 180mm/h) els carrers pareixien vertaders rius.
Agullent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #231 el: 29 de Set de 12, 00:45:32 am »

Crec que si haguera fet llevantada, igual a Ontinyent no haguera plogut tant i a altres llocs més secs com Villena i tot el Vinalopó, haguera plogut molt menys o no haguera plogut...en canvi a la Marina haguera fet molt més.

Com vaig dir, em recordava a l'episodi de setembre del 97 i al final s'ha paregut bastant...tot i que aquell dia van ser 166mm i en menys temps.

Jo estic molt content amb les quantitats i sobretot, en que ha estat molt repartit...a Ontinyent s'ha triplicat la mitjana de setembre en unes hores.  :)
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #232 el: 29 de Set de 12, 00:47:13 am »
Vaja. M'ha costat de trobar el forum. Gracies Adria! ;)

;)

He fet fa unes hores algunes fotos al Clariano al seu pas per Ontinyent:

Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #233 el: 29 de Set de 12, 00:56:11 am »
Ara la pluja esta ja a la província de Castelló. Esta clar q molts pensavem que esta situació acabaria fent una llevantada de dos o tres dies, pero finalment ha acabat amb tempestes molt fortes i això si, repartides per tota la geografia. Per als meus interesos pero també per a la muntanya i aquifers, sempre seran millor 200 mm ploguts en dos dies que no en dues hores com ara Aldaia, pero com solen dir: "el temps fa el que vol"  i ara  ja em tenim una altra que contar...
La llastima es que ha faltat molt poc per a tindre un episodi de pluges realment important.
« Darrera modificació: 29 de Set de 12, 01:16:11 am per Pego »

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
« Respondre #234 el: 29 de Set de 12, 11:20:46 am »
Crec que podem estar molt satisfets d´aquest episodi de pluges. Ha plogut a tot arreu, i en general ha plogut prou però sense fer massa mal, llevat d´alguns llocs concrets. Una cosa que em preocupave i em preocupe és que plogue de manera torrencial en les zones que han patit incendis. Ara mateix la terra està completament nua en eixes zones. Si amb esta aigua es recupera la vegetació herbàcia i arbustiva, la terra es mantindrà, i la recuperació de les zones cremades serà possible. Però si cau una tromba de 200 o 300 litres, això s´emporta la terra, i poden passar moltes dècades abans de que el bosc es recupere.
En Castelló, fins ahir a les 23:40 s´han replegat 39´9 mm. en la Porta del Sol (centre de la ciutat).
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #235 el: 29 de Set de 12, 12:33:02 pm »
19,3ºC ara mateix. Bufa un airet fresquet fresquet  :)
Pel que fa al d'aquesta vesprada, comencen a entrar els núvols desde el W-NW i poc a poc el cel va tapant-se. Veurem el que ens deixa esta vesprada.
Agullent, València.

Desconnectat ontinyent76

• Pluja
  • *
  • Missatges: 105
« Respondre #236 el: 29 de Set de 12, 17:21:47 pm »
Bona vesprada

La pluja aculmulada a la zona de la Casa Garcia de l'Ombria d'Ontinyent (baix del Pla de Ponce) ha sigut de 105,5 litres.

Salutacions
Ontinyent - Cals Frares, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • BARX (La Drova)
« Respondre #237 el: 29 de Set de 12, 19:53:59 pm »
Bona vesprada.....per ací algun tró es sent pero segons la meua dona ,que va conduint a l'altura de Favara, està caiguent una bona...
« Darrera modificació: 29 de Set de 12, 19:55:37 pm per INRI666 »

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • BARX (La Drova)
« Respondre #238 el: 29 de Set de 12, 20:08:59 pm »
...i al radar també hi ha una taca roja demunt de Pego ara mateix.... ;)

Desconnectat meteotales

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 55
  • Twitter @meteotales
    • Meteoclimàtic
« Respondre #239 el: 29 de Set de 12, 20:15:10 pm »
Bona nit

El balanç d'aquest episodi de pluges a Tales és positiu, ha plogut prou i amb coneixement.

- 27/09/12 15.4 mm
- 28/09/12 31 mm
- 29/09/12 5.6 mm

Total: 52 mm

Ara plou de manera dèbil, 0.4 mm en l'última hora, pareix que els núvols ens passaran ràpid per sobre de camí al mar donant per tancat l'episodi de pluges.

Tales, la Plana Baixa, País Valencià / 249 msn