Autor Tema: Llum en moviment al cel diumenge passat  (Llegit 3651 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Llum en moviment al cel diumenge passat
« el: 12 de Mai de 09, 11:17:59 am »
Diumenge passat 10 Maig vaig vorer una llum movent-se al cel , pareguda a una estrella algo mes brillant que Venus però en moviment com un avió  ??? i que va anar perdent intensitat fins a desapareixer

Vaig mirar el relloget i eren les 23:17 h . ¿Que va poder ser aixó? ¿algú mes ho va vore?
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Llum en moviment al cel diumenge passat
« Respondre #1 el: 12 de Mai de 09, 16:11:21 pm »
Fent una xicoteta ullada a heavens-above.com/, no trobe cap satèl.lit que pasara eixe dia a eixa hora. Falta que detallares el lloc exacte on el vas veure (supose que seria a Almansa), perquè no seria igual veure'l a Almansa que a Lugo.  :)

Fique dos enllaços on pots comprovar els que, pense jo, serien els satèl.lits més propers a l'hora que has indicat. Tot i això, crec que cap dels dos cumpleix els requisits que has indicat; per tant, jo em decante, més bé, perquè fora algun tipus de ferralla espacial que també pot donar-se el cas.


http://www.heavens-above.com/iridium.asp?Dur=2&Date=39943.475636169&lat=38.38473&lng=-0.77454&loc=Unspecified&alt=300&tz=WET

http://www.heavens-above.com/PassSummary.aspx?satid=27386&lat=38.38473&lng=-0.77454&loc=Unspecified&alt=300&tz=WET&Date=54952.9583333333





Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Llum en moviment al cel diumenge passat
« Respondre #2 el: 12 de Mai de 09, 16:36:22 pm »
És possible que fóra l'estació espacial internacional. Anit, per exemple, Joan Carles Fortea va explicar a Canal 9 que entre les 22:15 i les 22:20 travessaria el cel valencià de nord a sud (crec recordar). A eixes hores, els seus panells solars reflecteixen amb força la llum del sol. Es pot veure molts altres dies, i en la plana web que t'ha proporcionat meteoloco ho pots comprovar.

Encara que cap a les 23:17 em pareix una miqueta tard, sí que podria ser, o també qualsevol altre satèl·lit artificial...

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Llum en moviment al cel diumenge passat
« Respondre #3 el: 12 de Mai de 09, 16:55:18 pm »
Gracies pels enllaços, pues sí , va a ser aci per Almansa . No crec que fora ferralla espacial perque anava no molt rapid ( un poc mes que un avió ) . Era una llum blanca brillant que de sobte va anar perdent l'intensitat i desapareixent .

He buscat els pasos dels ultims díes de l'Estació Espacial Internacional i va a passar sobre eixa hora, bueno, 5 minutets abans de l'hora prevista ;) :

10 May -0.3    23:23:07 10 W  23:25:44 29 NNW 23:26:29 25 N 
Quasi segur que era l'estació internacional . La magnitud diu que va ser de -0.3 . ¿aixó es molta o poca luminositat?
« Darrera modificació: 12 de Mai de 09, 16:59:07 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Llum en moviment al cel diumenge passat
« Respondre #4 el: 12 de Mai de 09, 18:35:26 pm »
Quasi segur que era l'estació internacional . La magnitud diu que va ser de -0.3 . ¿aixó es molta o poca luminositat?

És prou lluminositat... Recorda que un cos amb magnitud negativa brilla més que un amb magnitud positiva. Els planetes solen tindre magnituds entre -1 i -4, si no m'enganye, i les estrelles més brillants es troben entre -2 i 0.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Llum en moviment al cel diumenge passat
« Respondre #5 el: 13 de Mai de 09, 20:16:43 pm »
Efectivament, Felet t'ho ha explicat molt be.

Una manera de 'saber' si estem davant d'algún satèlit sol ser fixar-se si va de nord a sud o de sud a nord, ja que solen tindre órbites polars (no tots)

Altra font de 'llums extranyes' solen ser els globus sonda estratosfèrics, que han de ser molt grans per a poder contrarestarel pes dels instruments i solen serplatejats per a que la llum del sol no les destrosse i reflexen molt la llum en les primeres hores de la nit, on encara les pega el sol. Aquestos solen anar de oest a est.