Autor Tema: Els millors moments 'méteo' de la teua vida  (Llegit 1762 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Els millors moments 'méteo' de la teua vida
« el: 30 de Ago de 08, 17:10:21 pm »
Podriem anar contant les millors experiències méteo que ens han ocorregut al llarg de la nostra vida com a aficionats...

Començe.

Jo recorde especialment la nit del Diumenge 6 d'Abril d'aquest any 2008, arribant a Andorra, vam passar per la Seu d'Urgell, i començava a nevar... poc a poc, anem fent camí fins Andorra, i vam arribar fins Canillo, a 1500 metres d'alçada, on teniem -6,5ºC amb el cel mig ras. De matinada, una nevada intensa, acompanya de molt d'aire, fea tremolar la finestra del apartament. Impressionant.

Dilluns 7, una nevada de 30 cm als carrers de Canillo. Cotxes en cadenes per a baixar i muntar dels apartaments al poble, per accedir al telecabina que muntava a pistes de GrandValira.

Dimarts 8 i Dimecres 9, l'oratge va fer una treva. Sól i núvols alternant. A partir de les 3 de la vesprada, va nevar intenssament, amb una baixada del mercuri d'uns 10ºC en poc més de 2 hores. Vam esquiar (baixant les pistes per anar al punt d'encontre) a -6,0ºC i amb ratxes de fins 50 km/hr, sostingudes entre 30 i 40 km/hr. Sensacions tèrmiques de -16ºC mesurades amb el anemo portàtil que tinc. Però el fred, no feia mal quan realment era allò que dessitjaves. Eixe ha sigut el moment que més he disfrutat de la meteorologia. Vaig estar fins a un parell d'hores, flipat per el que havia viscut moments abans.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Els millors moments 'méteo' de la teua vida
« Respondre #1 el: 31 de Ago de 08, 12:37:17 pm »
A mí els que se m'han quedat grabats són :

Pantanà de Tous 1982 : Quina manera de ploure aquella nit , fins a 600 mm a pobles com Cofrentes aquella jornada . Va morir gent que es traslladava a treballar a la Central Nuclear des d'Almansa en autobus  :'( :'( :'(

Día de Castilla La Mancha en Albacete capital el ¿30 de Maig de 1989? . Una gran tolvanera em va travesar veient uns bailes regionals i va hi haver alguns ferits al volar part de l'escenari  :o

Gran tronada a l'últim día de fira d'Almansa ¿Setembre 1990?. Es va fer LITERALMENT de nit a mitja vesprada , molts rajos caient al costat, recorde com un va caure a l'edifici d'en front y les xispes caient al carrer , vaig passar por quan l'aigua va començar a entrar als recreatius on m'havía refugiat .

Nevada al gener 2006: Més de 30 cm al carrer, -23ºC a les fondonades d'Almansa a apenes 690 m d'altitud  :o :o , va a ser la nevada de la meua vida

Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #2 el: 31 de Ago de 08, 13:34:56 pm »
Molts bons moments m'ha donat la meteo amb fred (als Pirineus), amb vent, altre moment aïllat a Alacant en la gota freda del 1997; potser em falte per veure una bona, però bona nevada  ;D, però si d'un moment he de tirar ma, potser siga en la Setmana Santa del 1991 on vaig estar de camping (lliure al mig de la serra) a Río Mundo (Albacete).

Després de dinar i una vegada montada la tenda de campanya, vam anar a passejar pel bosc i jo no callava dient que anava a ploure. Aleshores, que ja m'agradava la meteo, es va desenvolupar una tempesta impresionant i se'ns va tirar al damunt nostre. Tots corrent cap a la tenda de campanya i ens van pegar una bona "mullà" Però l'assunt no va acabar ahí: poc després es va posar a tronar amb molta més intensitat i insistència fins al punt que els llamps caien a 200 metres com a molt de nosaltres i alguns llamps et caien quasi al damunt. Estàvem tots acollonants. No sabiem on ficar-nos; si eixir a un escampat lluny que hi havia tot i la pluja, gitar-mos a terra (fora de la tenda), o permanèixer on estàvem dins la tenda. He de dir que la tenda de campanya la teniem baix d'uns pins vells d'una grandaria considerable.  ???

Així vam estar durant mitja hora, plovent fort i llampegant amb molta intensitat. Quan va passar la tempesta, ens vam mirar tots a la cara i vam tindre la sensació d'haver tornat a nàixer. Precisament, després d'esta vivència va ser quan (almenys jo) vaig aprendre a respectar, admirar, i com no a estimar la grandiositat dels llamps; no em donen por, al contrari, els admire i els respecte al mateix temps.

Aquest ha sigut el millor moment de la meua vida, per la vivència de la tronada i per la gent amb la qual em trobava d'acampada; records allà on estigues MJ  :'(
« Darrera modificació: 31 de Ago de 08, 13:44:29 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #3 el: 14 de Set de 08, 15:03:22 pm »
Donçs que ara recorde pot ser sigà la venada del 1-5-2005 aci a Onil. De les mes fortes que recorde des de fa poc, encara que fa anys erem mes frecuents i copioses

http://www.intercomarcal.com/paginas/ver_video/index.php?video_para_ver=http://multimedia.intercomarcal.com/videos/./ONIL/2005/nevadaonil_010305.wmv
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #4 el: 14 de Set de 08, 17:07:22 pm »
Donçs que ara recorde pot ser sigà la venada del 1-5-2005 aci a Onil. De les mes fortes que recorde des de fa poc, encara que fa anys erem mes frecuents i copioses

http://www.intercomarcal.com/paginas/ver_video/index.php?video_para_ver=http://multimedia.intercomarcal.com/videos/./ONIL/2005/nevadaonil_010305.wmv

Recorde aquell dia, l'1 de març de 2005 (com diu al vídeo). Va nevar amb ganes per la nit i durant el dia el fort vent alçava la neu i l'acumulava de forma espectacular a certes zones... bonic matí tinguerem

La vista cap a Castalla...

El meu ex-balcó...

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #5 el: 14 de Set de 08, 23:33:02 pm »
Recorde aquell dia, l'1 de març de 2005 (com diu al vídeo).

Si, va ser el 1-3-2005, i no al mes de Maig com he dit...encara que haguera estat bonico tindre eixa nevada al mes de Maig just acabar-se les festes d´Onil XD
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...