Autor Tema: 23/9/03 Turbonada entre Almansa i Ontinyent  (Llegit 2758 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
23/9/03 Turbonada entre Almansa i Ontinyent
« el: 12 de Mai de 07, 00:16:58 am »
Feia temps que no trobaba alguna cosa tan guapa als fòrums de méteo...

http://foro.meteored.com/index.php/topic,4650.0.html

Per aquells temps no era forer... quina llàstima.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: 23/9/03 Turbonada entre Almansa i Ontinyent
« Respondre #1 el: 12 de Mai de 07, 00:39:41 am »
I en aquell temps jo treballava fora (a Tarragona) i crec que ni tans sols tenia internet allà...  :'(

Les úniques dades que tinc d'aquells dies són les temperatures de l'INM publicades a la premsa.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #2 el: 13 de Mai de 07, 18:22:21 pm »
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuffffffffff! Encara m'en recorde com si fora ahir!

Quina negror!!! I eixa olor característica de les fortes tempestes amb el seu aroma "especial"...

Estar caminant pel carrer a Cocentaina amb el sol fora i la vora del cumulonimb roçant apenes el Nord de Cocentaina. De repent començar a escoltar colps secs per tots els llocs i a veure que cauen pedres de 2cm, afortunadament disperses i sense gens d'intensitat. Un troç de pedra que es va estavellar a la teulada de la finca per on acababa de protegir-me per baix de les balconades feia 4cm de diàmetre  :o i va caure a terra partit pel mig. Ahi ja em vaig acollonar...

Al moment (30 segons a 1 minut) va parar i j no va fer res mes interesant a Cocentaina.

En uns minuts es va fer un mur negre d'eixos que semblen la fi del mon cap al NE de Cocentaina que ja no em deixaba veure els bancals que hi-han a l'altre costat del riu a les afores del poble.

A la nit va eixir a la tele tot el mal que va fer la pedra a teulades, cotxes, persianes, arbres, collites, etc, etc a la zona de Benimarfull.

Al dia seguent vaig anar a la caseta del sogre per la zona de l'Alquería d'Asnar i Benimarfull. No hi-habia tant de mal com apenes 1km al Est, cap a Benimarfull, pero alli estaben totes les canals forades, els arbres ferits a les rames, tot el plantat a l'horteta per terra... En un parell d'anys les oliveres sols van fer uns pocs saquets d'olives.

Al llaurat de l'horta encara es podien apreciar els forats provocats a la terra blaneta per les pedres, que al desfer-se el gel habien deixat forats semiesferics al fang. medien entre 2 i 4cm de diàmetre.

Com per a estar en mig d'eixa tempesta! Es una d'eixes ocasions en que disfrutes com un boig mirant l'oratge desde la finestra de casa, al radar i al Meteosat, amb pujada d'adrenalina inclosa. Pero despres, al saber tot el mal que ha fet la tempesta el deixa fet pols.

Tart o pronte es repetirà altra tempesta pareguda, així ques es questió de temps i de a on es produira. Nosaltres pense que continuarem al peu del cano per a disfrutar de la tempesta ;)  :t: :t: :t: :t: :t:

Salutacions!

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #3 el: 13 de Mai de 07, 18:54:13 pm »
Caramb, com si fòra ahir... !!

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #4 el: 16 de Mai de 07, 20:35:51 pm »
Quin dia més meravellós!!!
Aquell dia vaig registrar una mínima de 18,6ºC i una máxima de 27,9ºC.
Relat d'aquell día:

No ho recorde perfectament, pero fou algo així:
Jo tenía uns 13 anys, i em pareix que havien anunciat la possibilitat de tempestes. Els meus amics havíen quedat per anar amb la bici, i jo els vaig dir que no per si plovia.

Sobre les 5 o les 6, hi havia molts núvols, tronava i plovia algo. Va deixar de ploure, i no hauría plogut massa. Pareixía que el sol anava a eixir.

De sobte, quan pareixía que la tempesta acabava, a les 6.30, la serra grossa va començar a fer-se molt blanca, en unes cortines de precipitació exagerades i molt blanques. Mon pare em va dir: -Allò d'allà és pedra. Jo em vaig riure d'ell, i li vaig dir que m'apetía anar amb el cotxe com havia sigut la tempesta.

Cinc minuts després, anàvem a eixir al carrer. En el portó, sentiem sorolls forts i secs, pero eren pocs. Vaig sentir crits: Ahhh! Pedra!!! Caien pedres bastant grosses, sense anar acompanyades d'aigua. Això va durar molt poc de temps. De sobte caíen molts rajos i diluviava, també caía pedra, pero acompanyada amb aigua, molt intensa.

Les pedres van anar fent-se xicotetes, i poc a poc va deixar de pedregar. Seguía plovent, el carrer, com tenía costera, baixava de part a part. Poc a poc va anar parant i s'anava tranquilitzant el temps.

Per veure com havía anat la tempesta, vam dir d'anar fins al poble de Fontanars per la solana i tornar per l'ombria. Quan vam anar, estava núvol, cap a l'oest no amenaçava massa, i cap a l'est la negror era espectacular.

Quan ja baixàvem de Fontanars per l'ombria, ens vam adonar de que tornava amenaçar tempesta. De sobte, un tros antes d'arribar al camí de Fuset, comencen a caure pedres. Més grans que les que havíen caigut a Ontinyent i amb més força, seríen sobre les 7.15 aprox.

El cotxe feia un soroll tan fort que pensàvem que estaría tot abonyegat. Desesperats i pensant en el bé del cotxe, vam entrar pel camí que anava a la casa rural de Santa Elena. Allí, vam refugiar el cotxe un poc al porxe gran de la casa i vam entrar a la casa. L'ama de la casa, que crec que era anglesa ens va deixar estar una estona.

El paisatge era impressionant. Ja caía aigua, pero encara caía molta pedra. El jardi de la casa era totalment blanc, com si hagués nevat. Quan la pedra va disminuir (tot i que seguía caiguent), i diluviava i caíen molts rajos, vam eixir d'allí. Pareixía que anava a millorar. el camí que baixa de Fuset baixava amb prou aigua.

Quan anàvem per la carretera, la pedregada es va tornar a intensificar, i ens vam refugiar baix dels pins de l'ermita de Morera, quasi una hora!! Tota l'hora va estar pedregant, diluviant i amb rajos. Se me va fer etern!! Allí dins del cotxe m'asfixiava..

Seguía plovent fort, pero hi havia alguna clariana i es veia el Sol, ja no pedregava. Vam seguir pel camí, seríen les 8.30. En un camí que puja a la serra, per on hi han moltes casetes, l'aigua era molt abundant. No vam baixar pel riu per si havia pujat molt o per si havien hagut solsides.

Finalment, vam tornar a casa. Quan vam parlar amb la gent del poble, ens van dir: Ah, pero ha pedregat 2 vegades? Ací en el poble nómes ha pedregat a les 6 un poc.

De nit em pareix que va seguir plovent.

Mai oblidaré aquell dia! Ara pense que m'agradaría que es repetisca, pero aquell dia, dins del cotxe, no m'ho vaig passar massa bé.

També recorde que la gent diu que on pedrega molt es fan pebarassos. Doncs, bé, prop de Santa Elena, anàvem quasi tots els dies a buscar-ne i plenàvem les cistelles.

Tinc apuntat:
Tempesta molt forta de vesprada. Amb pedra. Moltes hores de pluja intensa. Precipitació de per lo menos més de 70mm o potser arriba hasta 90mm en algunes zones.

El més segur és que me'n passara prou, sobretot per la precipitació d'Ontinyent, pero a la zona de l'Ombria, jo crec que esl 70mm si que cauríen!
Ontinyent, València.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #5 el: 16 de Mai de 07, 21:05:33 pm »
Quin relat més xulo Arf_1990 !!

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #6 el: 16 de Mai de 07, 21:44:51 pm »
Impresionant el relat, i ojala algun dia se torne a repetir.
Xàtiva, València.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #7 el: 17 de Mai de 07, 19:04:12 pm »
Despres del relat de Arf_1990 encara estic mes tranquil d'haber estat observant la tempesta desde casa. Es un dilema decidir si eixir darrere una tempesta o no. Pot ser emocionat i disfrutar molt, pero el pot fer pols el cotxe.

En la tempesta de pedra que em va marcar tot el cotxe ací a Cocentaina, crec que fa un parell d'anys al agost, ja vaig tindre prou. Damunt quant va acabar de descarregar a Cocentaina vaig eixir disparat a Albaida per a fer faena i encara em vaig tornar a ficar dins la tempesta al port d'Albaida, amb pedra de nou  :-X .

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #8 el: 19 de Mai de 07, 09:23:01 am »
M'en recorde d'aquella tronada , quines torres creixent a migdia i tronant sense parar tota vesprada  :ein:

Només vaig fotografiar aixó abans de la tronada , els cumuls tiraven molt per a amunt :

A vore si mos cau alguna tronadeta estos dies que de moment Maig està resultant molt sec  ;)
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa