Autor Tema: Objectiu: Estació/Sensor al Mas de la Foia Ampla, 1050 mts - Mariola.  (Llegit 3480 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Bé, les ganes s'apoderen poc a poc de mi... i per a continuar el tema del que estàvem parlant al tòpic de les zones més gèlides, seria una passà instal.lar algún tipus d'estació i/o sensor de temperatura a aquest lloc. Jo crec que no ho tenim tan difícil.

Googlejant, he trobat fotos de com és el lloc, vos fique unes quantes, per a que vos feu una idea del lloc. Un congelador d'estil natural...  ;D

Aquest lloc pot deixar unes dades escandalosament flipants en hivern, degut a les inversions tèrmiques ( no vull pensar quan neve allà i vaja baixant l'aire gelat per cara W del Montcabrer fins a la Foia, on acaba....

Vistes del Mas de la Foia Ampla des del Montcabrer amb zoom.

Mirant des del Mas, cap al N i cap a munt, la Cava Arquejada.

Cap al Montcabrer,

Mapa topogràfic de la foia,

Orografia del lloc amb el google earth,

Què hem de fer? (s'apunta algú en mí?) Jo aniria un matí de la setmana que vé, i seria baixar fins aquest mas i preguntar a qui hi haja per allí, sobre la instal.lació d'una garita amb un sensor. Si hi haguera possibilitat de llum elèctrica i el 'visto bueno' dels propietaris, instal.lar una estació completa (Manu, per ón pares...  :P) i connectar-la a un MiniPC en una caixa estanca d'electricitat que estic montant ara que tinc temps lliure, i connectar-la a meteoclimatic amb un mòbil amb GPRS.

:ueee:
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Objectiu: Estació/Sensor al Mas de la Foia Ampla, 1050 mts - Mariola.
« Respondre #1 el: 18 de Jul de 08, 21:59:52 pm »
Jo deuria d'haver llevat l'anemòmetre de l'Oregon quan vaig instal·lar la Davis  :-\. Ara tinc l'Oregon en marxa sense aprofitar, amb l'anemòmetre damunt del pal per a res, quan l'haguera pogut cedir per a ser instal.lada en algún lloc interessant.

De tota manera si algú es veu amb cor i m'ajuda a baixar el pal, puc cedir-la per a ser instal.lada en algun punt del nostre territori on no hi haja dades fins ara, que tinga possibilitats de connectar-se a internet 24 hores i amb el requisit obligatori de formar part de Meteoclimatic  ;D

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #2 el: 19 de Jul de 08, 13:34:12 pm »
Ey, a la Sierra de la Oliva ( Sierra de Santa Bárbara com l'anomenen a Almansa, i que pertanye al terme de Caudete) n'hi ha una nova estació de Meteoclimatic.

http://www.meteoclimatic.com/index/pg.0.fitxa.php?st=ESCLM0200000002660A

Al cim d'esta serra , que es veu des d'Almansa, n'hi han repetidors de Tv, un santuari i ara una estació meteorològica situada a 1150 m .

Primeres impresions de les dades de Meteoclimatic a les 14:00:

Sierra de la Oliva (1150 m)  : 25,1ºC , 22% d'humitat i vent de W-NW a 33 Km/h  ???
Almansa (700m): 29,4ºC , 31% d'humitat i vent de S-SE (brisa) a 11 Km/h
Villena (528 m): 28,7ºC , 16% d'humitat i vent de E-SE (brisa) a 10 Km/h

Les tres estacions estàn a un radi d'uns 20 km a la redona de la Sierra la Oliva .

Si les dades de Serra de la Oliva son correctes ....., ¿ la brisa de SE només es dona a les capes mes baixes (500 -700 m) i en capes un poc mes altes (1200) no arriba?   ???

La Serra de la Oliva es troba just entre Almansa i Villena

« Darrera modificació: 19 de Jul de 08, 14:10:41 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #3 el: 19 de Jul de 08, 22:43:44 pm »

Si les dades de Serra de la Oliva son correctes ....., ¿ la brisa de SE només es dona a les capes mes baixes (500 -700 m) i en capes un poc mes altes (1200) no arriba?   ???

La Serra de la Oliva es troba just entre Almansa i Villena

Nada, la veleta de l'estació no està ben calibrada. Esta vesprada he anat per allà i el vent era clar de SE .  ;)

- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #4 el: 20 de Jul de 08, 12:15:46 pm »
Dades curioses les de hui,

Almansa (700 m) mínima 17,8ºC
Villena centro (528 m): 18,1ºC
Sierra de la Oliva (Sierra de Santa Bárbara) (1150 m) mínima : 19,8ºC

En estos moments:

Almansa: 31,7ºC (en calma)
Sierra de la Oliva: 27,3ºC
Villena centro: 30,4ºC (vento E fluix)

- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #5 el: 20 de Jul de 08, 17:53:49 pm »
Eixa estació està genial de cara a l'hivern per a cotes de neu, res per a inversions... ;D La veritat és que fa un bon triangle entre Almansa i Villena.

Per el que dius de les brises, jo crec que sí es ben probable que la direcció del vent siga diferent en altituts diferents, jo ho he vist a la platja, amb una milotxa (cometa) que passant certa altitut, canviava el vent de direcció.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #6 el: 20 de Jul de 08, 21:46:25 pm »
Sí.. en la Foia això es pot vore molt be si puges a qualsevol serra un dia d'estiu. Es veu perfèctament la ratlla de la brisa, sent l'aire un poc menys transparent que el de dalt.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #7 el: 24 de Jul de 08, 19:56:32 pm »
La idea és molt bona Jesús si vas a fer cualsevol cosa cridam i vore com et pot ajudar, no mes de pensar en una estació alli .....  ;D ;D ;D ;D ;D ;D :ein:

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #8 el: 25 de Jul de 08, 00:16:26 am »
MeteoValència, a vorer si un dia de la setmana que ve, vaig a la capital a passar el matí a la platja, i per la vesprada (16h-19h) t'ajude a baixar l'altre anemòmetre. Si després es pot gastar en aquest projecte, t'avisaré... tinc casi un pc muntat en format mini.

;D

H2O, ja t'informaré si finalment instal.lem alguna cosa guapeta allà dalt. De tota manera, podriem fer una trobada allà tots, un dissabte o un diumenge.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #9 el: 25 de Jul de 08, 12:32:58 pm »
Una imatge topogràfica des d'Alcoi cap al Montcabrer,

[adjunt esborrat per l'administrador]

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #10 el: 25 de Jul de 08, 13:00:03 pm »
Bé, he tocat per telèfon al Centre d'interpretació del Parc Natural de la Serra Mariola, que és l'Ull de Canals, a Banyeres. Una xica molt amable m'ha atés. He començat diguent-li que buscava informació sobre el Mas, si coneixia al propietari, telèfon, etc... ella m'ha dit que sí, que si tenia el telèfon d'ell (el que no sé si es mòbil o fixe) però que no m'el podia donar sense saber un motiu concret.

A partir d'eixe moment, li explicava que erem uns aficionats a la meteorologia i que estàvem interessats en instal.lar una estació a aquell Mas. La xica ho ha vist bé i m'ha dit que comunicarà el tema al director del Centre, per que ell sap anglès... i es que el propietari del Mas és anglès, a més de que ells parlaràn amb ell a priori, i després em diràn alguna cosa i em facilitaràn el seu telèfon.

Poc a poc...

;D

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #11 el: 25 de Jul de 08, 21:42:53 pm »
MeteoValència, a vorer si un dia de la setmana que ve, vaig a la capital a passar el matí a la platja, i per la vesprada (16h-19h) t'ajude a baixar l'altre anemòmetre. Si després es pot gastar en aquest projecte, t'avisaré... tinc casi un pc muntat en format mini.

També tinc la Davis Wizard III, esta estació no ofereix dades d'humitat ni de pressió però sí de temperatura i vent. També es pot afegir un pluvio Davis. Per tant es podria aprofitar per a projectes secundàris per la limitació de paràmetres meteorològics que ofereix. Ha estat més de 10 anys en marxa funcionant molt bé, té connexió per a solfware però no tinc el cable corresponent, dos sensors de temperatura i dos consoles per si alguna falla poder canviar-la.  Així que, altra "mini estació" disponible  :D

« Darrera modificació: 25 de Jul de 08, 21:46:53 pm per MeteoValència »