Autor Tema: descarregar dades a WS3600  (Llegit 2736 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
descarregar dades a WS3600
« el: 17 de Des de 08, 13:29:48 pm »
Abans de tot agrair a tots vosaltres la quantitat d'informació que es troba en aquests forums i que als novetos ens fan aprendere un montó.

Ja li vaig plantejar  a Vaqueret el problema i em  va recomanar que ho penjara al forum

Tinc una WS3600 i des de fa un temps no puc descarregar les dades al PC. Via port sèrie no reconeix la WS, he comprobat el port i funciona correctament amb altres dispositius (modem). Vaig comprar un adaptador serie/usb per al portatil i curiosament si que detecta la WS però no descarrega les dades (és més no pots per eixemple resetejar les dades).

Preguntatn als de neckmarine y mirant en forums estrangers he arribat a la conclusió que hi ha algun problema d'incompatibilitat amb el ServicePack 2 de güindous.

Algú ha llegit sobre aquest tema, estic pendent que els de neckmarine em consteste alguna cosa (m'han dit que estan esperant a que els conteste Lacrosse)

I una altra, els que teniu la mateixa WS, heu tingut problemes amb l'anemòmetre?,  a mi fa uns dies que no em funciona, o siga que no gira l'hèlix. Ho he desmontat però no sembla que hi haja res estrany???
Bo per començar en el fòsum ja he donat prou feina

Moltes gràcies d'un alzireny que hi viu a l'Alcoraia-Alacant
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #1 el: 17 de Des de 08, 18:48:38 pm »
Em sembla molt extrany això. Jo mateix he funcionat durant molt de temps amb el SP2 sense cap problema.

De tota manera vilguera que em contestares unes preguntes, per anar fent-me una idea:

Gastes el Heavyweather pro o el open3600?

Quants ports sèrie te l'ordenador? el tens al 1er o al 2on?

Has provat a conectar la consola amb el HWpro a un altre ordenador? (no fa falta que conectes els sensors, sols amb la consola ja deu llegir la presió i ta tem interior)

A mi em sobra un anemómetre (li vaig posar un de caçoletes)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #3 el: 17 de Des de 08, 19:36:54 pm »
També pots mirar este fil: http://foro.meteored.com/tecnica+instrumentos+meteorologicos/problemas+lacrosse+3650-t94474.0.html

Si, si... arreglaet va si te que solucionar-ho a base dels tecnics de meteopet....


Per lo que he pogut mirar hi ha un error en la llibrería de WinXP SP2, usbser.sys (verssió 5.1.2699.2180) pero com que no has dit si estàs conectant directament via port sèrie o estàs utilitzant un conversor USB-Sèrie no sé si és eixe el problema.

El error està que en que la llibrería no implementa bé la cridada a la funció API EscapeCommFunction que és la que gasta el HW pro per a controlar les línies DSR-CTS (que és lo únic que gasta del port per a comunicar-se amb l'estació).

Si és eixe el problema tens dos opcions:
1. Instal·lar el SP3, i encara que no es solvente el problema, les ventatges que te fan que valga la pena.
2. Vore de gastar algún programa (vws, wdisplay,...) que puga conectar amb l'estació via open3600, el qual gasta altra manera de accedir al port.

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #4 el: 18 de Des de 08, 08:21:05 am »
Em sembla molt extrany això. Jo mateix he funcionat durant molt de temps amb el SP2 sense cap problema.

De tota manera vilguera que em contestares unes preguntes, per anar fent-me una idea:

Gastes el Heavyweather pro o el open3600?

Heavyweather. Ahir baix baixar el open3600 però encara no l'he utilitzat

Quants ports sèrie te l'ordenador? el tens al 1er o al 2on?

Trobe que sols té un, però ho haig de vore a casa

Has provat a conectar la consola amb el HWpro a un altre ordenador? (no fa falta que conectes els sensors, sols amb la consola ja deu llegir la presió i ta tem interior)

Si vaig provar amb un portatil antic que si que tenie port sèrie i funcionava bé, el que no recorde és quin SP tenia instalat

A mi em sobra un anemómetre (li vaig posar un de caçoletes)

Però el de caçoletes tb es comunica amb la consola ws3600, quan pugues dona'm alguna indicació al respecte (models, on comprar, etc.)
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #5 el: 18 de Des de 08, 08:22:08 am »
Vaig a imprimir aquest missatge per que necessite assentar-me tranquilet i desxifrar-ho.
Gràcies
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #6 el: 18 de Des de 08, 08:26:00 am »
Com he dit encara no he instalat el open3600, però como dimonis el vws pot utilitzar un altre soft, per que crec recordar que quan em funcionava tot, el vws el que feia es cridar al history.dat generat pel HW.
Hi ha algun post on puc aprofondir més sobre open3600, per que en la web no m'aclarisc massa amb els articles que hi ha penjats

Gràcies
Quina brassa que estic donant,....
Au
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #7 el: 18 de Des de 08, 12:45:06 pm »
...nem per parts:

Es feia les preguntes per uqe l'únic cas que tinc constància de problemes amb XP SP2 és a causa d'un problema del controlador Serie via USB. Pero si tu gastes un port sèrie normal (i no a través d'USB) no te per què donar-te ningún problema.

La única manera d'aproximar-se a la solució és anar descartant coses:

1. Provar una rateta serie a vore si va (això ens dirà si hi ha algún problema al port)
2. Punxa amb el botó dret de la rateta damunt de 'Mi PC' i, en el menú que es desplega, ves a 'Propiedades', a la pestanya 'Hardware' i punxes el botó 'Administrador de dispositivos'. Comprova la clau 'Puertos (COM & LPT)'. Dins te que haver-hi 'Puerto de Comunicaciones (COM1)'. Mira tamb´re que no tinga cap iconet amb una interrogació.

Ja em dius i seguim....

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #8 el: 18 de Des de 08, 13:06:38 pm »
Ja vaig comprovar aqueixos sos punts que m'indiques i funciona bé el port. a més també vaig provar la vaselinaaaarrrr

A vore si prove el vws amb open3600 com deies abans. Espere aclarir-me
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #9 el: 18 de Des de 08, 13:13:26 pm »
Ja vaig comprovar aqueixos sos punts que m'indiques i funciona bé el port. a més també vaig provar la vaselinaaaarrrr

A vore si prove el vws amb open3600 com deies abans. Espere aclarir-me

Aleshores ( o doncs, que és lo que fa el rellotge a les hores) què és lo que es diu el controlador del port?

Comprova lo seguent (en la pestanya Recursos):

si és el COM1, El 'Intervalo de E/S' ha de ser 03F8 - 03FF. I l'IRQ  = 04
si és el COM2, El 'Intervalo de E/S' ha de ser 03E8 - 03EF. I l'IRQ  = 03

Comprova, també, que en 'Configuración del puerto' -> 'Opciones Avanzadas' tingues DESMARCAT el 'Usar Buferes FIFO'

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #10 el: 18 de Des de 08, 13:22:10 pm »
Ara estic a la feina, en arribar a casa comprove això que dius
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...

Desconnectat pampacitrus

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
Re: descarregar dades a WS3600
« Respondre #11 el: 07 de Gen de 09, 09:36:25 am »
Aconseguit, al DESMARCAR el 'usar Buferes FIFO' començaren a parlar-se el PC i la WS3600
Gràcies vaqueret

Perdó pel retràs, però a casa no tinc xarxa (estic mirant de ficar-me accés a internet via WIFI), ja la senyora timofònica no accedeix a tirar la linea fins a casa. Així que sols accedisc des de la feina a ratets.


Per cert em comentares que hi ha un anemòmetre de caçoletes que es pot acoblar a la WS3600. Podries donar-me més informació
Quan Matamón s'emborrasca i la Murta fa capell...