Autor Tema: Estació meteorològica Ontinyent - Llombo (Meteontinyent)  (Llegit 3599 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Estació meteorològica Ontinyent - Llombo (Meteontinyent)
« el: 25 de Oct de 06, 18:44:08 pm »
Bé, la meua estació es troba situada al casc urbà d'Ontinyent, concretament al barri del Llombo, en la terrassa d'un edifici de 4 altures, sense obstacles que dificulten el pas del vent des de qualsevol direcció.

Es tracta d'una estació "sense fils" de la marca estadounidenca Davis, model Vantage Pro. Ací teniu la consola, durant les primeres proves, a la taula de la cuina:




El conjunt del pluviòmetre, sensor de temperatura-humitat exteriors, anemòmetre i penell estan situats dalt d'un màstil de 2,5 m:







A meitat d'agost em va arribat l'element ("datalogger") que em permet connectar l'estació a l'ordinador i pujar per tant les dades a la xarxa. Es poden consultar a través de meteoclimatic (http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.1.66.125.html?p=ESPVA) i també a través del meu web, on trobareu informacions complementàries (http://webs.ono.com/meteontinyent/).

Les dades s'actualitzen cada 10 minuts, encara que per problemes "logístics" l'estació no està disponible 24 hores al dia. Si ho està, en canvi, quan la situació meteorològica ho requereix (pluges per exemple) o quan l'estació de Timonet gelat per algun motiu es penja  ;D).
« Darrera modificació: 21 de Gen de 07, 11:21:57 am per felet »

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Estació meteorològica Ontinyent - Llombo (Meteontinyent)
« Respondre #1 el: 21 de Gen de 07, 11:23:31 am »
Bé, he actualitzat les fotos de l'estació on ja s'aprecia el pluvio una miqueta més baix que el penell i l'anemòmetre per tal d'interferir el menys possible la mesura del vent.