Hola. Huí he fet un parell d´excursions pel terme de Sacanyet, i aquesta en concret és ideal per a fer-la amb xiquets de més de 6 anys. Es tracta de pujar al cim de la Bellida, des d´on hi ha unes vistes molt guapes.
Per a anar al lloc cal que agafem l´autovia mudéjar, la que va de Sagunt a Terol. Passem Segorb, Jérica, i a la segona eixida cap a Viver, l´agafem. Aleshores agafem la carretera que va a Begís. Passem pels pobles de: Teresa, Begís (sense entrar dins), i en aplegar a Sacanyet, agafem la carretereta que puja a l´aldea de Canales. En el punt kilomètric 4´700 d´esta carretereta hi ha una zona plana a la dreta. Deixem ahí el cotxe, ens trobem a 1250 m. Anem ara a peu: travessem la carretera i enfilem camp a través cap al cim, on estàn els repetidors de T.V. (el terreny és fàcil, la vegetació és més herbàcia que arbustiva). Al cap de 8 minuts fem cap a un camí de terra, que seguim cap amunt. En 8 minuts més arrivem al cim.
La vista és molt guapa. Començant pel Nord i girant en sentit horari, veiem: El Penyagolosa, la serra Espadà, l´Horta de València, l´Albufera, el Motgó, el Montdúver, serres del sud de València que no m´atreveixc a identificar, serra del Negrete, serra del Toro, serra de Gúdar, Moleta de Vilafranca... entre d´altres llocs.