Autor Tema: Programa interessant d'astronomía: Google Sky  (Llegit 5771 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Programa interessant d'astronomía: Google Sky
« el: 23 de Ago de 07, 17:08:50 pm »
Es tracta d'una nova versió del Google Earth en la que a part de veure la terra pots veure les estrelles, planetes, constel.lacions, galàxies, etc.. Està molt bé. Va eixir ahir.

Jo m'he l'he baixat d'ací:
http://earth.google.com/sky/index.html

Es gratuït. Si ja teniu el google Earth no es precís desinstalar-lo, s'instalen únicament les coses noves.
Espere que us agrade a tots els amants de l'astronomía.
Ontinyent, València.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Programa interessant d'astronomía: Google Sky
« Respondre #1 el: 23 de Ago de 07, 19:03:13 pm »
El vaig veure anunciat ahir a la TV i me'l vaig baixar. La veritat, les fotos que mostren son una autèntica passada; tens la posibilitat de buscar els objectes tant pel nom científic como col.loquial ( p.ex.  M 42 o Nebulosa d'Orió), també pots veure l'animació dels planetes dels Sistema Solar, etc..., però li trobe un defecte i és que no et mostra el cel per a una hora determinada i en un lloc determinat.

Però en general molt bé.

Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #2 el: 29 de Set de 07, 00:11:02 am »
Per si algú sent la curiositat de poder visualitzar el cel que havem tingut, tenim en este moment, o anem a tindre, podeu descarregar-vos lliurement un programeta que es diu "Stellarium" a la següent direcció: www.stellarium.org

Es un programa molt senzill d'utilitzar i agradable a la vista. Podem localitzar qualssevol objecte i "fer-li un zoom" i veure'l com si estiguerem visualitzant una foto. Tenim també la possibilitat de posar o llevar el nom de les constel.lacions i de filtrar les estrelles que volem que se'ns mostren per la seva magnitud. A més a més cada vegada que seleccionem un objecte, ens apareix a la part superior esquerra la informació relativa a eixe objecte.

Jo fins ara utlitzava el "cosmos" en MS-DOS, però ja s'havia quedat molt antiquat i molt més recomanable que el Google Sky (baix el meu punt de mira, clar).

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #3 el: 30 de Set de 07, 20:51:22 pm »
Instalat!!!

Bonissim! Li l'he instalat en l'ordenador del meu fill major. Ara ja ve l'hivern i cels mes nets que en l'estiu per poder gastar el reflector Konus-Merdus que te.

Per cert... si veig que se li fa afició, quin telescopi no massa car em recomenes per a ell? (13 anys) sols per a mirar, res de fotografia (ni montages equatorials)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #4 el: 30 de Set de 07, 22:28:55 pm »
Depén de la pasta que vulgues gartar-te  ;D. no se les prestacions de Konus, però un telescopi decent podria ser:

DISTANCIA FOCAL: 800 - 1000 mm
DIAMETRE: 80 - 100 mm

També caldria tindre en compte per a que volem utilitzar-lo. Si per a observació planetària, cel fons (galàxies i nebuloses), o mixte.
 1.- Si per a observació planetària: Ens convendria un telescopi amb una relació focal de 9 o superior podria valdre.
 2.- Si per a observació de cel fons (galàxies i nebuloses amb poca lluminositat) ens convendria un telescopi molt brillant, es a dir, amb una relació focal alvoltant de 7 (sumament cars).
 3.- Si ens fem amb un telescopi amb una focal compresa alvoltant de 8 ens serviria per als dos camps (que és el recomanable)

La relació focal és el cocient de dividir la distancia focal del telescopi entre el diàmetre de l'objectiu. Es a dir un telescopi de 800 de distància focal i 100 de diàmetre, ens dóna una relació focal de 8.

També t'aconsellaria que et feres amb una bona marca (Meade, Celestron, Sky Watcher) ja que tot i que son més cares, però també es nota prou la qualitat de la imatge i resulta convenient gastar-se un poc més en una bona òptica.

En quant al tipus de montura t'aconselle una equatorial. La azimutal, tot i ser més econòmica, també es més engorrosa ja que tens que estar seguint l'objecte amb la roeta de la declinació i 'l'ascensió recta.

Resumint:

Telescopi de 800/80 inclús un 1000/80 ó 1000/100
Montura equatorial (preferentment)
Celestron, Meade, Sky Watcher estaria alvoltant dels 450 - 600 ó 700 € en el cas de  montatge equatorial.

Per baix de 300 € no t'aconselle res. Valdria la pena comprar-te uns bons prismàtics amb trípode. Alguns d'ells amb més potència que alguns telescopis més xicotets.

Et fique uns quants enllaços per a que fatges una ullada.

http://www.imvo-roure.com/index.php?cat=112

http://www.microciencia.com/tarifas.php

http://www.opticspedret.com/home.html

http://www.opticaroma.com/

Ara ve una bona època per a adquirir telescopis, ja que com s'importen amb dólars i el dólar està per terra en este moment en relació amb l'euro podem trobar telescopis a molt bon preu.
« Darrera modificació: 30 de Set de 07, 22:43:37 pm per meteoloco »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #5 el: 01 de Oct de 07, 20:32:00 pm »
Moltíssimes gràcies!!!!  :D

La veritat és que, no sé per què, em pareixia que serien mes cars.

El Konus li'l va comprar ma mare al meu fill major per a reis ja fa uns anys, quan tenia 6 anys (massa pronte, pero amb les mares més val callar) i té una configuració quasi de busca-cometes (120 mm de diàmetre i 500mm de dist focal) amb montura equatorial de prou baixa qualitat. L'òptica tampoc m'agrada gens. De fet crec que era millor un que tenia refractor, no recorde la marca, de 60mm i 600mm FF que em va trencar el meu fill i que tenia desde que jo tenia 8 anys!!!

D'ahí el meu dubte, com que he tingut bona experiència amb eixe refractor, encara que fora xicotet, i mala amb les reflectors, quin m'aconselles?

De moment vaig a pegar-li una ullada als enllasos que m'has posat.

PD:Mmmm....   Que es pareix un Newton f/9 de 112mm per 386€ (Celestron Nextstar 114 SLT, reflector)?   Per cert... que les lents siguen acromàtiques en les refractors, li resten luminositat o és mania meua?

PD2: I.... (què caldós estic)  què es pareixen les Pedret (de casa, no?). Son prou mes barats que els demés, pero sense massa facilitats de possicionament.
« Darrera modificació: 01 de Oct de 07, 21:05:53 pm per Vaqueret »

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #6 el: 01 de Oct de 07, 23:29:45 pm »
Home, jo si tinguera que comprar-me un telescopi me'l faria reflector o Newtonià. Els refractors solen patir d'aberracions en la imatge, principalment a partir d'un determinat diàmetre (150 mm).També es cert que per a diàmetres inferiors a 150 mm recomanen els refractors, ja que éstos solen tindre una òptica més "simple" (si no "m'esquivoque"). Però en fin, això ja es sort en l'adquisició del telescopi.

PD 1: Em pareix, en principi, una bona adquisició en ralació òptica - preu.

PD 2. No se quins telescopis son "els Pedret", però de totes formes, ves a marques reconegudes perquè un telescopi mitjanet amb una molt bona òptica fa molt més que un telescopi més gran i amb  pitjor óptica.

Les millors marques per a mí podrien ser Celestron i Meade (algo cares), i últimament s'està introduïnt Sky Watcher (Synta) que és xinesa i està arrasant en els preus amb productes de qualitat segons els entesos.

I en quant a lo de les lents acromàtiques no t'ho puc contestar en este moment. Ho deixe pendent per als proxims dies.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Zen
« Respondre #7 el: 06 de Oct de 07, 00:41:21 am »

I en quant a lo de les lents acromàtiques no t'ho puc contestar en este moment. Ho deixe pendent per als proxims dies.

Com allò promés és deute, i després d'haver-ho consultat amb els astrofrikies ;D m'han dit que les lents acromàtiques s'utilitzen exclusivament en els telescopis refractor (per a reduir l'aberració de la lent). Hui en dia les lents acromàtiques no redueixen significativament la lluminositat del telescopi; és més els refractors més cars, porten eixe tipus de lent i està comprovat que no perden cap lluminositat. En els telescopis refractors més xicotets, ja te dic, que eixa reducció no és significativa i pot compenssar eixa (dubtosa) pèrdua de lluminositat, en tindre una imatge més nítida.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #8 el: 09 de Oct de 07, 12:42:06 pm »
Gràcies, mestre!

Ho preguntava per que fa uns anys sí es notava la pèrduda de lluminositat. Això és per que les lents acromàtiques eren, en realitat, dos lents apegades, cascuna d'elles amb un index de refracció diferent depenent de la longitut d'ona. El problema estava en la xicoteta reflexió adicional que causava l'existencia de la superficie on s'ajuntaven les dos lents.

Supose que hauràn canviat les técniques òptiques.