Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 96256 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Suecafinero

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #555 el: 06 de Oct de 10, 13:50:37 pm »
No se si este es el fil per plantejar-ho i si es una tonteria fer-ho, a més a més, no se massa o gens interpretar aquesta imatge. Creieu que es formará una baixa en la zona marcada, que es la que duria els canvis de temps o s'en farà d'altra posterior?Què penseu?
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #556 el: 06 de Oct de 10, 14:02:13 pm »
No, ahí no hi ha res, no es veu vorticitat ni xoc de masses (verd - violeta).

La baixa es formará presumiblement esta nit per el xoc de una massa molt freda en altura que está baixan en estos moments entre terranova i groenlàndia amb altra molt humida que ha arrossegat el anticicló dels azores des de les bahames i que ara es troba entre azores i groenlàndia (a mig camí, aprox.)

Desconnectat Suecafinero

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 150
    • Meteo Sant Sofí
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #557 el: 06 de Oct de 10, 14:10:24 pm »
Tot aclarit, es el sindrome Atur, que fa plantejar-te unes coses... ;)
Llaurí - Ribera Baixa, València.

Desconnectat llevanta

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #558 el: 06 de Oct de 10, 14:57:35 pm »
no heu vist aemet que posa per ha esta zona per als proxims dies es prou interesant :-si
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #559 el: 06 de Oct de 10, 15:07:14 pm »
no heu vist aemet que posa per ha esta zona per als proxims dies es prou interesant :-si

Em falla totalment l'anàlisi sintàctic de eixa frase.

O, com diria un tal Joda:

De eixa frase l'anàlisi sintàctic totalment fallat m'ha.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #560 el: 06 de Oct de 10, 15:18:12 pm »
Aço faria correr aigua per algun barranc veritat? Bonica i tensa espera per vore com es posicionen els amics A i B.







No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #561 el: 06 de Oct de 10, 15:31:50 pm »
no heu vist aemet que posa per ha esta zona per als proxims dies es prou interesant :-si

Em falla totalment l'anàlisi sintàctic de eixa frase.

O, com diria un tal Joda:

De eixa frase l'anàlisi sintàctic totalment fallat m'ha.

   Vaqueret, vaqueret!!!!!! :-si


   Segons AEMET, això, que seriem una de les zones que menys aigua voriem, fins i tot el diumenge marca vent de ponent.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #562 el: 06 de Oct de 10, 15:38:06 pm »
no heu vist aemet que posa per ha esta zona per als proxims dies es prou interesant :-si

Em falla totalment l'anàlisi sintàctic de eixa frase.

O, com diria un tal Joda:

De eixa frase l'anàlisi sintàctic totalment fallat m'ha.

   Vaqueret, vaqueret!!!!!! :-si


Es que estem tots un poc nerviosos...

   Segons AEMET, això, que seriem una de les zones que menys aigua voriem, fins i tot el diumenge marca vent de ponent.

Eixa me la sé.

Vaig a repetir jo també el mantra, a vore: En castalla no caurà ni gota... En Castalla no caurà ni gota... En Castalla no caurà ni gota.....

 ;D

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #563 el: 06 de Oct de 10, 17:32:27 pm »
Aço faria correr aigua per algun barranc veritat? Bonica i tensa espera per vore com es posicionen els amics A i B.



Jo vull vore açò en Decembre, Gener i/o Febrer !! Perdó pel offtopic!  ;D ;D
Crec que en l'època de l'any que ens trobem aquest mapa pot variar Molt eixida rere eixida, tindrem que esperar un poc prou més per tindre-ho clar. Però te molt bona pinta per vore 4 gotes per les nostres terres!!
Montitxelvo, València.




Desconnectat METEOBIAR

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #564 el: 06 de Oct de 10, 19:15:30 pm »
collons 4 gotes¡¡¡  la penya parlant de lluvias torrenciales i tu en 4 gotes.....

jo crec que sertan mes de 4 gotes, tampoc torrenciales....pero ja anirem veient-ho

jo seguint amb la meua mania de observar la natura he observat dos coses a la serra, els formiguers estan ben alçats i he vist mols cucs de terra fora de ella i m´aguelo m´ha dit que aço es señal de molta pluja...jejeje

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #565 el: 06 de Oct de 10, 19:26:39 pm »
collons 4 gotes¡¡¡  la penya parlant de lluvias torrenciales i tu en 4 gotes.....

jo crec que sertan mes de 4 gotes, tampoc torrenciales....pero ja anirem veient-ho

jo seguint amb la meua mania de observar la natura he observat dos coses a la serra, els formiguers estan ben alçats i he vist mols cucs de terra fora de ella i m´aguelo m´ha dit que aço es señal de molta pluja...jejeje
Jejeje lo de 4 gotes és més que res per no emocionar-me, per si ix una eixida com la de les 12 del GFS que no m'entre el "baixó", ja que ha cambiat les peces en uns quants kilòmetres i fa que, ara per ara, vinga mes ponent que altra cosa a les nostres terres. Ja el dic altra volta que és molt dificil que encerten "algo" a tantes hores en aquesta època de l'any, i menys la quantitat de pluja, fa falta que entre un analitzador de models de "collons" i ens pose algo clar, si no és molèstia clar...  ;) !!
Montitxelvo, València.




Desconnectat METEOBIAR

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #566 el: 06 de Oct de 10, 19:52:24 pm »
collons 4 gotes¡¡¡  la penya parlant de lluvias torrenciales i tu en 4 gotes.....

jo crec que sertan mes de 4 gotes, tampoc torrenciales....pero ja anirem veient-ho

jo seguint amb la meua mania de observar la natura he observat dos coses a la serra, els formiguers estan ben alçats i he vist mols cucs de terra fora de ella i m´aguelo m´ha dit que aço es señal de molta pluja...jejeje
Jejeje lo de 4 gotes és més que res per no emocionar-me, per si ix una eixida com la de les 12 del GFS que no m'entre el "baixó", ja que ha cambiat les peces en uns quants kilòmetres i fa que, ara per ara, vinga mes ponent que altra cosa a les nostres terres. Ja el dic altra volta que és molt dificil que encerten "algo" a tantes hores en aquesta època de l'any, i menys la quantitat de pluja, fa falta que entre un analitzador de models de "collons" i ens pose algo clar, si no és molèstia clar...  ;) !!


ieeee monti jo tampoc controle molt vaig aprenent poc a poc amb els de meteored i amb els lliçons magistrals del nostre amic vaqueret i la resta der ontimet, pero lo de les cucs no falla, digues que t´ho dic jo....molts es reien de lo de les bellotes i mira si va ser cert....

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #567 el: 06 de Oct de 10, 20:33:12 pm »
collons 4 gotes¡¡¡  la penya parlant de lluvias torrenciales i tu en 4 gotes.....

jo crec que sertan mes de 4 gotes, tampoc torrenciales....pero ja anirem veient-ho

jo seguint amb la meua mania de observar la natura he observat dos coses a la serra, els formiguers estan ben alçats i he vist mols cucs de terra fora de ella i m´aguelo m´ha dit que aço es señal de molta pluja...jejeje
Jejeje lo de 4 gotes és més que res per no emocionar-me, per si ix una eixida com la de les 12 del GFS que no m'entre el "baixó", ja que ha cambiat les peces en uns quants kilòmetres i fa que, ara per ara, vinga mes ponent que altra cosa a les nostres terres. Ja el dic altra volta que és molt dificil que encerten "algo" a tantes hores en aquesta època de l'any, i menys la quantitat de pluja, fa falta que entre un analitzador de models de "collons" i ens pose algo clar, si no és molèstia clar...  ;) !!


ieeee monti jo tampoc controle molt vaig aprenent poc a poc amb els de meteored i amb els lliçons magistrals del nostre amic vaqueret i la resta der ontimet, pero lo de les cucs no falla, digues que t´ho dic jo....molts es reien de lo de les bellotes i mira si va ser cert....
Ei, jo d'aixo no dic res, que jo em fie del talo de ma uela que quan li se gela en ivern sempre neva al dia següent!! Res cientific, però és aixi! :P
Jo em referia a que dona molt de gust llegir un comentari de, per exemple, Vaqueret, on pocs dubtes caben despres de les seues expliacions!!
I crec que aquesta situacio que ve te varies possibilitats, i en cada eixida marcaran una, i fins no tirem ma de radar i satèl·lit no traurem molt de trellat...  :-\
Montitxelvo, València.




Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #568 el: 06 de Oct de 10, 21:52:09 pm »

   Els models pinten be o mal, segons com es mire, segons veig esta nit, lo mes fort de Castelló cap al nord, però tenint en conter que de segur que canviem, doncs igual al final és de Castelló cap al sud.

  De moment, demà algun plugeta podria caure, si be es cert que ho han rebaixat prou. Després tindriem el front del dissabte, molt actiu, crec que plorà de manera general i moderada a tot el País Valencià, mes tambe per Castelló, i despres ja vorem com es posen les peçes.

  PD. Pobrets els d´Albaida, hui començen les festes, fins dimarts, l´Entrà es el dissabte per la vesprada. ::) ::)
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #569 el: 06 de Oct de 10, 23:31:07 pm »

   Els models pinten be o mal, segons com es mire, segons veig esta nit, lo mes fort de Castelló cap al nord, però tenint en conter que de segur que canviem, doncs igual al final és de Castelló cap al sud.

  De moment, demà algun plugeta podria caure, si be es cert que ho han rebaixat prou. Després tindriem el front del dissabte, molt actiu, crec que plorà de manera general i moderada a tot el País Valencià, mes tambe per Castelló, i despres ja vorem com es posen les peçes.

Efectivament, fins demá que començarà a vores l'efecte que va a tenir la borrasca sobre la dorsal mediterrania no es pot siquiera aventurar la durada de la situació a partir del dilluns, que és el perill principal: ja sabem de la inèrcia del llevant una volta es posa en marxa i va succionant cada volta de mes endins, fins arrivar el vent des de xones realment càlides del nord d'Algèria i mes enllà. I això dependrà, crec jo de la diferència de presió que s'alcançe per ahí per el sud de andalusia amb respecte al nord d'africa. Quan més profunda entre la baixa a l'estret mes dificil serà que la situació s'aguante en el temps.


  PD. Pobrets els d´Albaida, hui començen les festes, fins dimarts, l´Entrà es el dissabte per la vesprada. ::) ::)

Li enviaré a una cosina meua que viu allí un bonet de moro amb paraigua incorporat -còpia d'un antic model colivenc- que tinc per ací.

Els callosins tampòc és que ho tinguen millor..... Pero com allí s'ho passen tan be, ni s'enteren.
« Darrera modificació: 06 de Oct de 10, 23:32:39 pm per Vaqueret »