Autor Tema: Ajuda amb Baròmetre antic  (Llegit 1864 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
Ajuda amb Baròmetre antic
« el: 20 de Des de 09, 17:56:48 pm »
M'han regalat aquest baròmetre de mercuri  ;D Però no tinc ni idea de com es gradua o s'ajusta, es més no se si encara pot anar be o si es posible que estiga ja mort..  :( He llegit un poc d'aquests baròmetres a http://www.ebrisa.com/portalc/ShowArticle.do%3Bjsessionid=25445152B08CF4609749248233E9B6CF?articleId=44459 i també he observat que te un xicotet cargol a la part de darrere que sembla que siga per a ajustar-lo. Algun que en tinga un o que els conega.. que m'aconselleu? Gracies a tots!

Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Ajuda amb Baròmetre antic
« Respondre #1 el: 20 de Des de 09, 20:25:40 pm »
Jo crec que no és un baròmetre de mercuri  ???  És el típic aneroide, no? Baix ho posa ben clar  ::)

Amb el cargolet de darrere ajustes l'agulla negra a la pressió que marquen les estacions pròximes. Després, amb la rodeta frontal, fas coincidir l'agulla groga amb la negra. Quan faces una lectura, dones uns colpets amb el dit i així podràs comprovar la variació de la pressió, ja que l'agulla groga es manté quieta.

Recorda que l'escala està en mil·libars i la pressió de les estacions automàtiques se sol donar en hPa. Ara mateix, com a referència, la meua marca 1015,5 hPa = 761,6 mb.

Cada cert temps (normalment amb el canvi d'estació) s'haurà de tornar a ajustar.

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
« Respondre #2 el: 20 de Des de 09, 20:47:30 pm »
Moltes gracies felet! Si, serà un barometre aneroide, el que ocorre es que en la informació que he consultat (link) pareixia que era el mateix (i com jo d'açò no entenc ni papa..). Val, perfecte, ara ja se també per a que serveix l'agulla groga perque no esta conectada al mecanisme ni a res. I pel que fa als milibars, ajustat a la teua estació deuria d'estar indicant per tant "VARIABLE", no?
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #3 el: 20 de Des de 09, 21:13:23 pm »
Moltes gracies felet! Si, serà un barometre aneroide, el que ocorre es que en la informació que he consultat (link) pareixia que era el mateix (i com jo d'açò no entenc ni papa..). Val, perfecte, ara ja se també per a que serveix l'agulla groga perque no esta conectada al mecanisme ni a res. I pel que fa als milibars, ajustat a la teua estació deuria d'estar indicant per tant "VARIABLE", no?

Sí, però eixes indicacions de "Variable", "Buen tiempo", etc. no són fiables. El que mana és la variació de la pressió, no a on està situada l'agulla. Evidentment, si l'agulla està al voltant de 720 mb tenim mal temps segur...  ;D

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
« Respondre #4 el: 20 de Des de 09, 21:40:58 pm »
Ja, imagine que es com les previsions que fan moltes estacions meteorològiques digitals, que... Però bo de tota manera tampoc vaig a utilitzar-lo com a referent, però m'agrada com a curiositat instrumental meteorològica i volia saber com anava. Moltes gracies cavaller!   :)
Alberic, Ribera Alta.