L'alfa de Scorpio es Antares.
Esta nit, això de les 11 ó 12 (per evitar que Júpiter baixe i no es vega), estarà Antares (estrella de color roig), La Lluna (en quart creixent) i Júpiter, dalt un poquet a la esquerra; tot això en uns 10º de cel, calcule jo.
Després a la matinada al costat de les Plèyades a la Constel.lació de Tauro, el que podem veure es Marte; Saturn, ara ja no és visible, ja que es troba a la constel.lació de Leo, es a dir en la constel.lació en la qual es troba ara mateix el sol i per tant sense posibilitats de ser vist.
I Betelgeuse, efectivament està en el muscle de Orió que per a mí es la constel.lació més fàcil i més bonica.
He intentat ficar un mapa del cel d'esta nit a diverses hores, però el que tinc funciona en MS-DOS i em resulta un poc complicat tant el copiar i pegar, com escanejar-lo, ja que a casa no tinc escàner i al treball no tinc el programeta d'Astronomia :oops:. Però poc a poc.
De totes formes no vas a tindre cap problema. Cap al sudoest molt prop de La Lluna, alvoltant de las 11 de la nit, Júpiter, i cap a la matinada cap a l'est prop de les Plèyades, Mart.