Autor Tema: Incendi en terme de la Vall d'Albaida i la Safor.  (Llegit 7562 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Incendi en terme de la Vall d'Albaida i la Safor.
« el: 09 de Abr de 11, 03:24:55 am »
Sobre les 21:30 hores més o menys del divendres 08-04-2011 ha comensat un incendi en la part est del terme de Benicolet (pot ser siga també terme de Pinet), a hores d'ara l'incendi no està controlat i ajudat pel vent de ponen manté viu el foc i està desplaçant-se cap a la Safor (Llocnou de Sant Jeroni, etc.).

És veuen diversos camions de bombers, però no poden fer molt ja que per la nit no poden ixir els helicòpters ni les avionetes que carreguen aigua.

No vull pensar-ho, però em sembla que és provocat... sols és el meu pareixer.

La veritat és que avança ràpidament, una llàstima!!

« Darrera modificació: 10 de Abr de 11, 03:39:52 am per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Incendi en terme de Benicolet (Vall d'Albaida).
« Respondre #1 el: 09 de Abr de 11, 03:36:52 am »

Ho he posat al apartat de seguiment, a les 12 he vist la columna de foc per la zona, ara mateixa crec que encara es mes gran, es una llengua de foc de varios kilometres, i sembla que en la zona bufa el vent de ponent, perque la columna de fum es veu com va en direccio a llevant, el foc avança com dius cap a les serres de La Safor, una zona que , com no, fa uns anys ja va patir un incendi, però que s´estava regenerant. A falta de noticies, jo tambe crec que segurament es provocat, coincidix en l´hora del foc de fa mig any en Ontinyent, segur que tenim un piroman en La Vall,.. pobres serres. :'(

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #2 el: 09 de Abr de 11, 03:44:26 am »

Ho he posat al apartat de seguiment, a les 12 he vist la columna de foc per la zona, ara mateixa crec que encara es mes gran, es una llengua de foc de varios kilometres, i sembla que en la zona bufa el vent de ponent, perque la columna de fum es veu com va en direccio a llevant, el foc avança com dius cap a les serres de La Safor, una zona que , com no, fa uns anys ja va patir un incendi, però que s´estava regenerant. A falta de noticies, jo tambe crec que segurament es provocat, coincidix en l´hora del foc de fa mig any en Ontinyent, segur que tenim un piroman en La Vall,.. pobres serres. :'(

Així és Carboner, per ací estos pobles més a l'est bufa un ponent moderat, de fet si veus el fum com dius és veu com tenen direcció Gandia (llevant). I també és cert el que dius que avança molt ràpidament, cada 10 minuts s'aprecia com avança el foc, i com dius, una vertadera llàstima, ja que si conegueu la zona, tot eren pins joves que fa pocs anys els van replantar a causa d'altre incendi. També comentar que a causa del vent s'han format dos llengües de foc, una dalt de l'altra que avancen al mateix temps i amb la mateixa direcció. Demà tindran un dia dur els equips de bombers intentant controlar-lo!

Si em permitiu... dona moltissima ràbia estes coses!!
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #3 el: 09 de Abr de 11, 03:48:59 am »

Així és Carboner, per ací estos pobles més a l'est bufa un ponent moderat, de fet si veus el fum com dius és veu com tenen direcció Gandia (llevant). I també és cert el que dius que avança molt ràpidament, cada 10 minuts s'aprecia com avança el foc, i com dius, una vertadera llàstima, ja que si conegueu la zona, tot eren pins joves que fa pocs anys els van replantar a causa d'altre incendi. També comentar que a causa del vent s'han format dos llengües de foc, una dalt de l'altra que avancen al mateix temps i amb la mateixa direcció. Demà tindran un dia dur els equips de bombers intentant controlar-lo!

Si em permitiu... dona moltissima ràbia estes coses!!

Ja m´he donat conter jo que el fum i el foc avancen rapidament de ponent a llevant, en canvi aci no fa vent o fins i tot l´anemometre marca vent de llevant, a vore si hi ha sort i ara a la matinà encalme del tot. No penssava mai que ara en abril, el foc puguera agarrar tanta força, i encara com les pluges de març, però la vegetació estav molt seca de l´hiver tan sec i gelat que em patit.

Desconnectat chatkill

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 3
« Respondre #4 el: 09 de Abr de 11, 05:08:19 am »
Buenas noches:
Voy a aportar mi granito de arena de informacion sobre el incendio.
Aqui una foto de lo que se veia en Ontinyent a las 3:00 aproximadamente
http://img836.imageshack.us/i/dsc01621800x600.jpg/

En la emisora comentaban que habia quemado una casa, y que estaba en Alfarrasi ??? ??? ??? ??? Claramente viendo la imagen del satelite que han puesto en facebook en contestacion a la noticia que ha puesto ontimet (http://firefly.geog.umd.edu/firemap/) No se porque habra nombrado Alfarrasi, porque es "imposible" que llegue hasta alli.  La foto es direccion W, y Alfarrasi queda mas hacia el NW (si no me equivoco con los puntos cardinales)

Tambien decian que lo tenian controlado, aunque viendo las llamas, yo mas bien me decantaria por que lo tenian "controlado". En la emisora se escuchaban bomberos de Gandia, y el centro de coordinacion de emergencias, aunque en el canal de este ultimo hablaban poco y no aportaban mucha informacion.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #5 el: 09 de Abr de 11, 06:23:24 am »
lamentablement encara es veu desde la camara de Acif , es la llum del final  darrere de Mariola

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #6 el: 09 de Abr de 11, 10:55:13 am »
Per ací encara pasen els helicòpters que venen des del pantà de Beniarrés, d'on carreguen l'aigua. Malauradament queda bastant lluny i perden molta aigua. Encara no he vist com està este matí el foc perque el tossalet de Montitxelvo meu tapa, ací pose uns enllaços de diferents periòdics:

http://www.elmundo.es/elmundo/2011/04/09/valencia/1302334977.html

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=775366

http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2011/04/09/desalojan-familias-incendio-vall-dalbaida/797469.html
Montitxelvo, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #7 el: 09 de Abr de 11, 11:00:53 am »
Està l'exèrcit també, el foc ha pasat per Llocnou de Sant Jeroni i va direcció Rotova.

Un amic meu m'acaba de dir que si vens de Gandía cap ací dalt pareix un infern.  :-\
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #8 el: 09 de Abr de 11, 12:40:51 pm »

Doncs ja tenim un nou desastre  ecològic en La Vall que s´ha estés a La Safor, una zona que s´estava recuperant d´un altre incendi fa uns anys, es repetix exactament lo del foc d´Ontinyent. Incendi que com aquell, en casi tota seguretat haurà sigut provocat, com en aquell no agarran al "fill de sa mare" que ho ha provocat, i en tot cas si l´agarren dirà que esta mal del cap, que realment ho està, i no li faran res. Com no canvien les lleis , anem a quedar-nos sense serres.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #9 el: 09 de Abr de 11, 14:52:18 pm »
La cosa continua, em estat per la zona tots els amics observant el desastre i és molt fort, el foc ha arribat a algunes cases, i s'ha estés molt.

Va confirmant-se el que pensavem de que és un foc intencionat, ja que han afirmat que és van pegar foc a dos punts diferents de la zona.
« Darrera modificació: 09 de Abr de 11, 14:56:38 pm per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #10 el: 09 de Abr de 11, 15:31:23 pm »
sí. a més en la TV han dit que hi han 4 incendis a la comunitat valenciana, un es el de benicolet, altre a chelva i dos en la provincia de alacant (pero no han dit el lloc)
Agullent, València.

Desconnectat Quique

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 71
  • L'Alcoià
    • Voluntaris Contra Incendis Alcoi
« Respondre #11 el: 09 de Abr de 11, 16:40:34 pm »
que yo sepa Benichembla y Castell den Castells
ACIF - Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #12 el: 09 de Abr de 11, 17:28:31 pm »
Aquest mati he estat per Castello de Rugat fem esparrecs i he vist la barbaritat que ha o han fet, els helicopters i avionetes treballaven a contrarellotge, pero el fum cada vegada era mes negre i mes ampli, jo he vingut cap a les 13:00 no si com estara la cosa ara, pero medis hi havien, esperem que es pugen fer en ell.  :'(

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #13 el: 09 de Abr de 11, 18:22:31 pm »

Doncs ara mateixa continua totalment descontrolat, des d´Otos es veu una enorme columna de fum en la zona, mes que este matí encara, es poden veure fins i tot les flames, i anem de cara la nit. :-\

I es confirma que ha estat provocat. ???

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #14 el: 09 de Abr de 11, 18:49:14 pm »

Estic llegin per aci lo de l´incendi , i es que m´indigne, els senyors consellers "fan un llamamineto a la prudencia", però si la gran majoria dels incendis són provocats, que prudencia em de tindre!!!, al que s´ha de fer es netejar les serres, fer tallafocs, es una vergonya l´estat d´anadó de les nostres serres, vosaltres cregueu normal que un 9 d´Abril pugam tindre un incendi eixina??????, si la serra estiguera minimament neta mai en la vida el foc aniria com va, arrasant-ho tot i totalment descontrolat.