Autor Tema: Bolets. Tardor 2012.  (Llegit 11308 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Bolets. Tardor 2012.
« el: 16 de Oct de 12, 16:46:30 pm »
Les últimes pluges ja han començat a donar els seus fruits.
La setmana passada vaig fer un parell d´eixides. En la primera (dia 11) vaig anar més que res a vore com estave el terreny, i vaig collir una dotzeneta de mollerics sans. No són uns bolets, diguem-ne excelets, però feia molts mesos que no collie res, i no me vaig poder resistir. Els vaig acompanyar amb un manollet d´espàrrecs. Per la vesprada vaig anar a una xopeda i vaig fer un plateret de gírgoles de xop.
El diumenge vaig tornar a intentar-ho amb les gírgoles de xop, en un altre lloc, esta volta acompanyat amb el meu xiquet. Com a resultat, un cul de cistella. Que pagat que estava el xiquet!
Si el vent no ens fa la mà, les perspectives són bones, per als pròxims dies.
Les fotos que adjunte, les dos primeres són del dijous, i les altres dos del diumenge.
Que tingueu sort! i gaudiu del bosc, però sempre respectant-lo!
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #1 el: 16 de Oct de 12, 19:38:23 pm »
Ja ha arribat, ja ha arribat...   alegria* alegria* alegria* alegria*

Llàstima que amb el que ha plogut en els darrers mesos per ací, no crec que fem pebrasà com toca.

Gregal, veig que eres un entés del tema: Què et pareix fer un índex dels tipus de bolets que tenim al nostre territori amb fotos pròpies? Es podria obrir un nou tema i que quedara punxat dalt de tot. Apreneríem tots!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #2 el: 16 de Oct de 12, 19:59:31 pm »
Ja ha arribat, ja ha arribat...   alegria* alegria* alegria* alegria*

Llàstima que amb el que ha plogut en els darrers mesos per ací, no crec que fem pebrasà com toca.

Gregal, veig que eres un entés del tema: Què et pareix fer un índex dels tipus de bolets que tenim al nostre territori amb fotos pròpies? Es podria obrir un nou tema i que quedara punxat dalt de tot. Apreneríem tots!

Home, la veritat és que no soc cap expert, només un aficionat. De totes maneres, la idea està bé. Tinc fotos de bolets que cullc habitualment, els més corrents, ja que com dic no soc un expert. Podrie penjar algunes fotos indicant el noms del bolets i algunes característiques. I si algún o alguns membres del fòrum, que sàpiguen del tema més que jo fan lo mateix, tots aprendriem algo més.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #3 el: 16 de Oct de 12, 20:17:26 pm »
Exacte!  ;)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #4 el: 17 de Oct de 12, 01:46:37 am »
Bona boletà, gregal. Dona gust trobar una encara que després sempre hi ha algún cucat.

Els mollerics, per ací ningú els pilla, excepte una alemana que conec i jo. Diu ella, que és investigadora farmaceutica que tenen no se quin component que és mlt bo per a les persones.

Jo les faig amb arròç i bledes (o borralla que està molt mes bona i ara ja n'hi ha per el riu també)

Sal·lutacions.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #5 el: 17 de Oct de 12, 16:11:07 pm »
Bona boletà, gregal. Dona gust trobar una encara que després sempre hi ha algún cucat.

Els mollerics, per ací ningú els pilla, excepte una alemana que conec i jo. Diu ella, que és investigadora farmaceutica que tenen no se quin component que és mlt bo per a les persones.

Jo les faig amb arròç i bledes (o borralla que està molt mes bona i ara ja n'hi ha per el riu també)

Sal·lutacions.
Gràcies Vaqueret.
Els mollerics també els cull poca gent per ací. En esta ocasió n´he collit perquè feie molt de temps que no collie cap bolet, i perquè els que he vist no tenien cucs. L´inconvenient que tenen els mollerics és que convé llevar la pell (que se lleva molt fàcilment, com si li llevares el paper a una pegatina), i també l´esponja de la part de baix del barret, ja que si no, pots tindre cagueroles, perquè la pell sobretot és laxant.
Els mollerics comencen aparèixer cap als 15 dies de l´aigua. Són dels primers bolets que trobem, un indicador de que prompte eixiràn bolets millors.
Interesant la recepta que dius. Gírgoles de xop amb arrós i bledes. Ho tinc que provar!
« Darrera modificació: 17 de Oct de 12, 16:13:48 pm per gregal »
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #6 el: 17 de Oct de 12, 20:07:45 pm »
També faig això mateix amb els mollerics: llevar-li la pell i l'esponja en el moment de collir-los.
Lo del arroç era amb mollerics, les gírgoles de xop també valen, per suposat, pero prefereixc fer-les en truita o soles, després de 'ofegar-los' que diem per ací.

La llàstima és que darrerament hi han mes buscadors que soques, coses de la crisi.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #7 el: 20 de Oct de 12, 01:17:31 am »
Després de treballar he fet una escapadeta, abans de que arrive la pluja, i no ha estat mal. He tornat a collir gírgoles de xop, i lo millor de tot és que he trobat una zona on hi ha surenys (Boletus aereus), un dels millors bolets. Només he trobat un, de sureny, però m´anote la zona per a pròximes visites.
Ara mateix està plovent a bon ritme, per ací. Açò vindrà de perles  :)
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #8 el: 20 de Oct de 12, 10:50:31 am »
Quina pinta més lletja! Això està bo? Com el cuines en aquest cas?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #9 el: 20 de Oct de 12, 16:04:56 pm »
Els surenys o ceps són dels millors bolets que hi han, el més conegut és el Boletus edulis. El de la foto és un Boletus aereus, considerat per alguns com el millor dels bolets.
El Boletus aereus el podem trobar en boscos de planifolis, és a dir d´arbres de fulla plana, no de coníferes (pins). El de la foto l´he trobat en bosc de sureres, però també pot eixir en rouredes i carrascals  humits. És molt probable que per la teua zona en pugue haver, potser pels carrascals d´Alcoi. No li agrada molt el fred, però sí necesita humitat.
S´utilitza en moltes receptes, normalment tallat a llesques. Hi ha qui deixa secar les llesques, ho tritura i l´utilitza com a condiment.
Jo, segurament, el tallaré a llesques i el fregiré en companyia d´uns espàrrecs que m´he trobat en la mateixa zona, i amb unes dents d´all. Amb alls tendres no ho he probat però segur que també deu estar bé, un dia ho probaré.
Per cert, se menja tant el barret com el peu.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #10 el: 20 de Oct de 12, 16:35:16 pm »
Es dificil trobar-ne per ací baix, a no ser que siga un any especialment plovedor.
Jo sols ho vaig ver una volta fa ja  prous anys i sols un exemplar, davall d'una alzina.
Molt paregut a eixe, pell negra, esponja blanca.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #11 el: 20 de Oct de 12, 23:30:25 pm »
Quina preciositat de bolet, quina enveja em dones.  :-X






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #12 el: 25 de Oct de 12, 16:34:52 pm »
Gràcies Damimet. Segur per la teua zona també en podràs trobar.

Per a qui visca més o menys prop i li puga interesar, el cap de setmana fan una interesant exposició micològica en el Pinar del Grau de Castelló. L´any passat vaig anar i va estar molt bé, hi havien al voltant de 150 espècies de bolets. L´exposició la fan en un local situat a la part sud del pinar. A més, el diumenge hi haurà degustació de bolets a partir de les 12:00.
Si voleu més informació:
http://www.asmicas.org/descargas/expo_pinar/exposicion_setas_2012.pdf

Castelló. Plana Alta

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #13 el: 28 de Oct de 12, 09:07:21 am »
Hola a tots. A partir de demá i fins dijous m´hen vaig cap a terres de Terol, Conca i Guadalajara. Amb tota la idea de patejar serra a punta pala, afotar tot alló que es meneje i per descomptat fer la reçerca del esclatasang, el boletus de pi, el bolet dels Cavallers, el de xop, les gírgoles, i els sanguinosos. Ja vos contaré.... ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #14 el: 28 de Oct de 12, 10:24:53 am »
Bon viatge, ja ens contaràs!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)