Autor Tema: La tempesta  (Llegit 3389 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
La tempesta
« el: 05 de Jun de 08, 00:39:11 am »
Ontinyent, 16:45 de la vesprada del 4 de Juny. Comença a enfosquir-se. Cap a Sant Esteve el cel es fa negre, els llamps sonen més i més i els pardals, bojos perduts, de part a part. S'acosta la tempesta més forta en 5 anys de dades a Ontinyent.

Ha arribat a caure granís a ritmes poc usuals, com els 460 mm/h del Obs. Llombo i els 218 mm/hr del Obs. Germanies, també l'aparell elèctric ha sigut contundent, provocant segons m'han dit uns lleus incendis a les rodalies de la ciutat, a més de que més d'ún s'ha escapat dins del casc urbà.

També han hagut problemes d'aigüats diversos locals comercials de la ciutat i xicotets tolls d'aigua als carrers. Els rius i les rieres s'han vist incrementades de sobte, com el Clariano, que ha passat "de part a part" al seu pas per la zona de la Cantereria, dins de la ciutat.

Imatges del Radar de Múrcia, 4 actualitzacions:

Algunes dades registrades al Obs. Germanies han sigut:

Temps aproximat: 10-15 minuts.
Temperatura: de 23,5ºC a 15,5ºC... 8,0ºC diferència.
Ràfega màxima de vent: 53.1 km/h -- 17:04
Pressió: de 1013,2 mb a 1015,0 mb.

I amb les corresponents gràfiques evolutives:

Passem a les captures de la càmera...

Primera tempesta:

I la segona tempesta, menys severa però no menys espectacular:

Altra de després...

Les qüantitats arreplegades en 2 tempestes han sigut de:

Ontinyent - Germanies: 27,9 mm
Ontinyent - Llombo: 27,0 mm
Ontinyent - sant Josep: 25,9 mm
Ontinyent - Jaume I: 24,5 mm

;)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: La tempesta
« Respondre #1 el: 05 de Jun de 08, 10:50:41 am »
460 mm/h  :o :o :o

Afortunadament en molt pocs temps. Algo digne de veure.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #2 el: 05 de Jun de 08, 14:01:50 pm »
Quan em vaig despertar a les 16.35 amb el soroll de les primeres gotes, em pensava que era una tronada normaleta, però uns minuts després que vaig vore l'Arcus i tronava moltíssim em vaig adonar de que no era així.

Una cosa que no se m'oblidarà és veure com arribava de nord a sud una pared d'aigua que ho cobría tot, poques vegades n'he vist una tan béstia, i quan va arribar i plovía torrencialment es veia com la cortina d'aigua, anava avançant cap al sud.

També va ser impactant el moment en que començà a caure granís, era quan més fort plovía, va ser espectacular, pel soroll i per la enorme quantitat de granís que queia mesclat amb aigua (Per sort era xicotet).

Va ser una tempesta per a recordar a pesar dels només 20 minuts que va durar la part forta.
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #3 el: 05 de Jun de 08, 15:55:59 pm »
La tromba de agua deja 25,7 litros

jueves 5 de junio de 2008

La fuerte tromba de agua caída en la tarde de ayer en las comarcas centrales valencianas dejó en Ontinyent un total de 25,7 litros por metro cuadrado, mayoritariamente en forma de piedra, en diez minutos.

Esta fuere tormenta de lluvia, viento, granizo y rayos ocasionó diversos desperfectos que fueron subsanados con diligencia por parte de los agentes de la Policía Local, ayudados de los miembros de Protección Civil, y de los operarios del departamento de Obras del Ayuntamiento de Ontinyent.

Los incidentes más destacables fueron el incendio de un local comercial y de una casa de campo como consecuencia de un rayo. El local comercial, situado en la calle Mayor, se incendió a las 17,15 horas de la tarde y hasta el lugar se personaron los agentes de la Policía Local y los miembros de Protección Civil, quienes, ante la imposibilidad de localizar al propietario, tuvieron que romper el cristal del establecimiento para poder acceder a su interior y extinguir el fuego con los extintores.
Momentos después se personó la Policía Nacional y los bomberos, quienes se aseguraron de que no hubiese peligro de extinción del incendio, puesto que la tienda almacenaba en su interior material con un alto riesgo de incendiarse. El rayo y posterior incendio destruyeron toda la instalación eléctrica cercana al contador de la luz.

El segundo de los incendios, también debido a un rayo, se produjo a las 18,00 horas en una casa de campo situada en la Lloma Verda y dejó la vivienda totalmente incendiada. En la extinción de este incendio también participó la Policía Local, los bomberos y voluntarios de Protección Civil.

Además de estos dos incidentes, la intensidad con que cayó la lluvia ayer tarde provocó un apagón generalizado en gran parte de la comarca de la Vall d’Albaida y en varias zonas de Ontinyent, como Helios, El Pilar y Camí de la Ponseta, desde las 17,15 hasta las 21,25 horas de la noche.

También dejaron de funcionar durante toda la tarde los semáforos de la Avda Daniel Gil con Martínez Valls, por lo que la Policía Local hubo de regular el tráfico.

Otro de los efectos de la lluvia fueron los desprendimientos de tierras en caminos rurales y la entrada de agua en viviendas situadas en las plantas bajas, lo que fue solucionado por los operarios de la brigada de Obras del ayuntamiento.

(...)

http://ontinyent-tk.blogspot.com/2008/06/la-tromba-de-agua-deja-257.html
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #4 el: 05 de Jun de 08, 20:38:19 pm »
bona tempesta i més  per a ser este més, quin luxe tindre una finestra a  Ontinyent gracies Jesús