Autor Tema: Ajudeta amb la estacio.  (Llegit 1635 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoagres

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 8
    • MeteoAgres
Ajudeta amb la estacio.
« el: 06 de Oct de 08, 18:19:32 pm »
Hola, ja se que la estacio es de lo mes cutre (w8681 aka wh1081 ...), pero dins de lo cutre m'agradaria traure el maxim de profit, en principi la vaig a posar damunt de la caseta, a metro i mig aprox. de la teulada, amb un mastil de ferro anclat en una base de formigo per que no es menegi res, estic en el process de construir una garita de plats de 40 cm de diametre, els cuals ja estan preparats per la pintura, i posare la microgarita original a dins i potser un ventilador solar. Pero tinc un dubte existencial ... molta faena, ¿pero realment val la pena? ¿com puc saber si els sensors son fiables? Com a novato en pareix que si, el sensor de pluja m'ha cuadrat prou, el del vent prou be tambe, i la temperatura i humitat, be, al mens tant la base como el modul exterior en la mateixa ubicacio un cert temps arriben a coincidir prou, i les dades son aproximades a altres termo-hidro cutres que tinc per aci, tammateix la pressio. ¿Que em podeu dir?
Agres, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Ajudeta amb la estacio.
« Respondre #1 el: 06 de Oct de 08, 21:02:03 pm »
Puc dir-te com ho faig jo:
M'enduc el sensor a la garita on estan els aparells oficials i el deixe un parell de dies. Després faig una taula d'ajust comparant els valors del full del termohigrógraf amb els de la consola.
Una volta fet això, pos ajustament per mínims quadrats que te crio! (via software, clar)

Desconnectat meteoagres

• Reixiu
  • *
    • MeteoAgres
« Respondre #2 el: 07 de Oct de 08, 10:51:32 am »
Uhmmm ja veig ... deixar el tema per a quant puga accedir a una garita oficial, de moment en contentaré en aproximacions mes o menys afortunades o una estimació del marge de error en que treballe. De totes formes com pareix que este fi de setmana no podre continuar en la instalació faré alguna comparació més.

Gracies!!!
Agres, Alacant.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #3 el: 07 de Oct de 08, 11:48:51 am »
En principi, els sensors solen vindre ben calibrats de fàbrica (almenys per a les necessitats d'un aficionat básic). És absolutament normal que la temperatura puga anar-se'n mig grau d'un sensor a un altre, o la humitat un 5 o inclús un 10%. Si estan ben col·locats, ventilats i protegits degudament, les dades que et donaran seran representatives del lloc on et trobes  ;)

Desconnectat meteoagres

• Reixiu
  • *
    • MeteoAgres
« Respondre #4 el: 15 de Oct de 08, 14:19:48 pm »
Gracies, estic en proces de construccio de la garita casera que ja veig que una bona garita ben colocada es lo principal ... a vore que ix.
En quant a la temperatura de moment si que tinc una solució en una sonda de precisió ... si es que al final en faig en ella  ;D.
Agres, Alacant.