Autor Tema: A la recerca d'estació meteorològica. Dubtes i trasteig amb la Davis.  (Llegit 21520 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #45 el: 14 de Mai de 07, 21:14:34 pm »
Estic a la espera per a que me la demane un forer de meteoclimatic, de un amic que té als EE.UU.

Me la disa a bon preu.
Xàtiva, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #46 el: 14 de Mai de 07, 23:19:38 pm »
Me oferixen una Davis Vantage pro a seques i també una Davis Vantage pro2, esta puja 75€ més que la pro a seques.

Quina m´agarre ? No crec que hi haja molta diferencia .. a part de la que comenten Felet i tio_pep.

;)
Xàtiva, València.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #47 el: 15 de Mai de 07, 17:55:54 pm »
Poc a poc vaig posant en marxa la Davis. Ara amb els sensors al balcó i l'anemómetre i la veleta asomant un poc per la barana amb cinta aillant. Xapuça total!

Ara en dominar la consola la traslladaré al lloc definitiu. LLàstima que allí no podré pujar a Internet les dades on-line.

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #48 el: 15 de Mai de 07, 18:03:36 pm »
Me oferixen una Davis Vantage pro a seques i també una Davis Vantage pro2, esta puja 75€ més que la pro a seques.

Quina m´agarre ? No crec que hi haja molta diferencia .. a part de la que comenten Felet i tio_pep.

;)

No he comparat la precisió dels paràmetres que mesura a veure si es diferencien en algo. Per el que he llegit al menys el sistema de transmisió es mes efectiu a la Pro2. Les comunicacions de les Pro i Pro2 son incompatibles entre elles.

La Pro ja no es fabrica, així que si penses ampliar amb repetidors de senyal o altres complements amb la Pro2 vas a lo segur.

En quant als manuals d'usuari i mode de funcionament, em sembla que les consoles dels dos models son identiques (exceptuant les comunicacions per radio).

De totes maneres a veure si algún expert ens ho confirma.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Gota freda
« Respondre #49 el: 15 de Mai de 07, 18:39:26 pm »
Ja he encomanat la davis pro a seques, sin estrenar, un forer de meteoclimatic me la ve
Bon preu té la veritat, comparant en les de Espanya.

Xàtiva, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #50 el: 15 de Mai de 07, 20:32:08 pm »
Ara en dominar la consola la traslladaré al lloc definitiu. LLàstima que allí no podré pujar a Internet les dades on-line.

Xé, no???  :-\ :-\

Ja he encomanat la davis pro a seques, sin estrenar, un forer de meteoclimatic me la ve
Bon preu té la veritat, comparant en les de Espanya.

Vaja, enhorabona.  ;)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #51 el: 15 de Mai de 07, 21:07:50 pm »

Xé, no???  :-\ :-\

No  :(

On tinc l'infraestructura informàtica no tinc lloc per a montar l'estació i on tinc lloc no tinc l'infraestructura informatica  :-X

Ara a veure si faig proves en la cobertura per radio i probe antenetes a veure si puc salvar la distancia, encara que no es segur que ho puga aconseguir.

Vaquereeeeeeeeeeeeet, m'has mirat lo de l'anteneta???

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #52 el: 15 de Mai de 07, 21:28:54 pm »
Atra sol·lució que pots fer servir es construir una antena exterior per a la consola i/o les sensors.
Per problemes de transmisió m´he n'he fet una YAGI de 6 elements molt simple: un troç de tubo de PVC de 16mm i fil d'aram (filferro) del 1,6 mm. Tot conectat mitjançant coaxial de 50 ohms del que es gastava antigament per a les xarxes informàtiques (RG-58)

Este matí he fet les proves definitives a l'antena i la veritat es que han ultrapassat totalment les meues espectatives: dins el poble, la consola ha conectat sense problemes fins a 1800 metres de l'estació, i per el camp, amb visual directa de l'estació conecta fins als 3,5km.
No vull ni pensar quina distancia pot cobrir si li'n faig atra antena igual per al emisor.

Si algú está interessat que ho diga i posaré mides i detalls de com fer l'antena. O, al revés, que em diga de quins materials disposa i calcularem la antena a partir d'ells.

Vaqueret, veges com quedaría una yagi de, com a molt, uns 10 elements per a 916.5MHz.

Perfa, penja les fotos que vas fer de la teua anteneta ací. I crec que vas posar tu un link a un pàgina que explicaba com manipular una estació per a posar l'anteneta externa, el tens per ahi?

Sent no haver-te contestat abans! Estic prou enfeinat ara i, damunt, vaig desinstalar el software de cálcul d'antenes.
Este cap de setmana em posaré en marxa i t'avisaré quan haja penjat ací mateix l'informació que vols.

Ara, vas a tindre que ser un "manites" per que és mes dificil fer una antena per a 916MHz que per a 433MHz, per que, al ser tots els elements més xicotets, tendràs que fer les mides molt ben fetes.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #53 el: 15 de Mai de 07, 22:08:44 pm »
També podies mirar de comprar-la, perque, a diferència de les de la banda dels 400MHz, les de la banda de 900MHz son facils de trobar en el mercat. Y son barates.

Per cert, segur que és eixa la frecuència i no 868MHz?   per que la banda de 900MHz es gasta ací en España per a les telefons movils GSM.

Si no vols complicarte pots mirar en TEKMUS

o http://www.inysa.es/lambda/desgcat/antenasbasedire800-970.pdf  la BY90-10G es ideal per a tú, pero costa 115€ (és d'exterior)

ebay:

YA9-13 900 MHz, 13dBi Yagi

YA9-9 900 MHz, 9dBi

etc...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #54 el: 15 de Mai de 07, 22:21:12 pm »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #55 el: 15 de Mai de 07, 22:45:08 pm »
Per si es decideixes a construirla tú, ací es deixe una manera de calcular les longituts dels elements de la antena. Els elements els pots fer amb filferro de  1,6 mm de diam. Ho pots montar tot sobre un llistó de madera si la antena no va a estar en el exterior.

Longituts:
director 1 = 120 / frec.         distància entre 1 y 2    60 / frec
director 2 = 125 / frec            distància entre 2 y 3    45 / frec
director 3 = 130 / frec            distància entre 3 y 4    30 / frec
director 4 = 138 / frec            distància entre 4 y 5    30 / frec
dipolo    5 = 143 / frec             distància entre 5 y 6    48 / frec
reflector 6 = 150 / frec            distància entre 3 y 4    30 / frec

(la frec és en MHz i les longituts en metres)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #56 el: 15 de Mai de 07, 22:56:02 pm »
Ací tens les mides de la meua segons eixe sistema (per a 433MHz) i com vaig fer el dipol per a que no em perguera senyal (el doble dipol te uns 73Ohm de impedància que fa pedre molt en la junta amb el cable de 50Ohm)
Esta forma de fer el dipol, a més de facilitar la soldadura, té una imp. de uns 48Ohm, per lo que es minimitza la pérduda en l'unió amb el cable de 50Ohms.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #57 el: 16 de Mai de 07, 19:04:16 pm »
Ei Vaqueret! Gràcies per molestar-te en atendrem. Que pesat soc  :-\

Ara, vas a tindre que ser un "manites" per que és mes dificil fer una antena per a 916MHz que per a 433MHz, per que, al ser tots els elements més xicotets, tendràs que fer les mides molt ben fetes.

La ventaja que son unes antenes amanyosetes per a treballar amb elles, encara que, com dius, hi-ha que filar prim amb la tolerancia de les mesures.

També podies mirar de comprar-la, perque, a diferència de les de la banda dels 400MHz, les de la banda de 900MHz son facils de trobar en el mercat. Y son barates.

Veus, eixa idea no m'habia pasat pel cap. Algo hi-haura barat per ahí.

Per cert, segur que és eixa la frecuència i no 868MHz?   per que la banda de 900MHz es gasta ací en España per a les telefons movils GSM.

Segons el manual 916.5 MHz. Es la versió USA de la Davis. Estic esperant a que em deixen un scaner amb recepció dins d'eixe segment de banda per afinar la frequencia exacta i fer unes probes de alcanç abans de començar a fer modificacions a l'estació.

Esta forma de fer el dipol, a més de facilitar la soldadura, té una imp. de uns 48Ohm, per lo que es minimitza la pérduda en l'unió amb el cable de 50Ohms.

Mmmmmmhhh pensaba que adaptaba els 50 Ohms del coaxial. El programa no el pot calcular una adaptació gamma per al dipolo?

En aquest cas igual em resulta mes pràctic agafar una antena comercial de 50 Ohms i m'estalvie calculs i ajustos.

Que, per cert, faltaría saber si la eixida d'antena de la Davis presenta una impedancia baixa de 50 Ohms.

Vaqueret, molt instructiva la teva resposta. Molt agrait per l'ajuda ;)

Continuare investigant i penjant les cosetes que vaja veient de la Davis a aquest post per si a algú li es útil.

Salutacions.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica. Dubtes i trasteig amb la Davis.
« Respondre #58 el: 16 de Mai de 07, 19:44:53 pm »
Ja he trobat el link a un web que modificaba una estació per a afegir una antena exterior.

Ho he trobat a un topic que va eixir a Meteored i lamentablement la pàgina eixa ha desaparegut.

http://foro.meteored.com/index.php/topic,59738.0.html

Explicaba les modificacions a fer per a una WMR928. Per a Davis encara no he trobat res. Continue buscant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #59 el: 17 de Mai de 07, 21:35:49 pm »
Mmmmmmhhh pensaba que adaptaba els 50 Ohms del coaxial. El programa no el pot calcular una adaptació gamma per al dipolo?
Es que eixe és el problema: Em vaig instal·lar el programeta per a fer-me la meua pero, després, el vaig desinstal·lar. I ara no sé què he fet d'ell!! Deu estar en alguno dels 200 i pico CD's que tinc girant voltes per ací.....
Les mides d'eixa antena estàn calculades -per a una frecuència més baixa- per a que la antena tinga 75 Ohms d'impedància.

Que, per cert, faltaría saber si la eixida d'antena de la Davis presenta una impedancia baixa de 50 Ohms.

Segur! Em sembla que tots els xips emisors-receptors del mercat tenen 50 Ohms.

Ala... A calfar-te el cap......