Autor Tema: A la recerca d'estació meteorològica. Dubtes i trasteig amb la Davis.  (Llegit 21494 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica. Dubtes i trasteig amb la Davis.
« Respondre #60 el: 18 de Mai de 07, 13:07:30 pm »
Altra pregunta per als usuaris de Davis.

He ajustat el barómetre a l'altura de Cocentaina, 450mts. He notat que marca prou menys presió de la que deuría.

Ara mateix tinc 1011.0hPa. A la Oregon ajustada a 450mts tinc 1015hPa i al metar de l'Altet també en tenen 1015hPa. He vist que les vostres presions sempre están per damunt de la meua Davis.

Heu tingut que fer un ajust a la presió o a l'altura per a que vos marque correcta?

Salutacions.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #61 el: 18 de Mai de 07, 13:11:52 pm »
Altra pregunta per als usuaris de Davis.

He ajustat el barómetre a l'altura de Cocentaina, 450mts. He notat que marca prou menys presió de la que deuría.

Ara mateix tinc 1011.0hPa. A la Oregon ajustada a 450mts tinc 1015hPa i al metar de l'Altet també en tenen 1015hPa. He vist que les vostres presions sempre están per damunt de la meua Davis.

Heu tingut que fer un ajust a la presió o a l'altura per a que vos marque correcta?

Salutacions.

Jo vaig fer un xicotet ajust, de 1 hPa més o menys, a la baixa crec recordar, de manera que marcara el mateix que les estacions de la rodalia. Això fa uns quants mesos, i de moment no l'he tornada a ajustar.

Al meu web pots consultar l'evolució gràfica de la pressió, i també el valor actual, per si et pot servir de referència.

Ara mateix jo l'ajustaria a uns 1013,5 hPa.
« Darrera modificació: 18 de Mai de 07, 13:13:33 pm per felet »

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #62 el: 18 de Mai de 07, 16:42:27 pm »

Jo vaig fer un xicotet ajust, de 1 hPa més o menys, a la baixa crec recordar, de manera que marcara el mateix que les estacions de la rodalia. Això fa uns quants mesos, i de moment no l'he tornada a ajustar.

Entenc que eixe ajust el vas fer despres de posar l'altura correcta? es així?

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #63 el: 18 de Mai de 07, 18:46:14 pm »

Entenc que eixe ajust el vas fer despres de posar l'altura correcta? es així?

Sí, però és convenient que tingues uns dies la consola en el mateix lloc després d'ajustar l'altura, sense tocar-la, vas comparant la pressió amb altres estacions i en situacions de certa estabilitat si cal l'ajustes una miqueta.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #64 el: 24 de Mai de 07, 09:27:31 am »
Un dubte de Weatherlink.

El tinc configurat per a que em puje gràfiques a Internet.

Jo normalment no tindré l'estació conectada i descarregaré les dades una vegada a la setmana.

El que pasa es que jo descarregue les dades del dataloger en uns segons i desconecte l'estació del USB. Donç be, el Weatherlink no em genera les gràfiques amb les noves dades perque no està conectat a l'estació. Te que estar conectat i quant arriba l'hora que has prefixat que deu de generar les gràfiques les genera, les envia a internet i en eixe moment ja puc desconectar el port USB de la consola.

Te algún altre mode de generar gràfics i enviar-los a Internet sense dependre de la consola?

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #65 el: 29 de Mai de 07, 20:47:41 pm »
Un dubte de Weatherlink.

Jo normalment no tindré l'estació conectada i descarregaré les dades una vegada a la setmana.

El que pasa es que jo descarregue les dades del dataloger en uns segons i desconecte l'estació del USB. Donç be, el Weatherlink no em genera les gràfiques amb les noves dades perque no està conectat a l'estació. Te que estar conectat i quant arriba l'hora que has prefixat que deu de generar les gràfiques les genera, les envia a internet i en eixe moment ja puc desconectar el port USB de la consola.

Te algún altre mode de generar gràfics i enviar-los a Internet sense dependre de la consola?

Segons el que vam comentar diumenge després de menjar-nos la paella  ;D  el millor és indicar-li al Weatherlink l'opció de guardar les gràfiques en una carpeta local del teu ordinador i després pujar les gràfiques manualment a internet.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #66 el: 30 de Mai de 07, 02:11:10 am »
Un dubte de Weatherlink.

No conec ni el weatherlink ni el datalogger de la davis, pero si el format que solen tindre les dades i la forma de crear gràfiques. Si em pugueres fer arribar les dades del datalogger -millor que les ja processats del weatherlink- voria què es pot fet....
L'ùnic paregut que tinc és una aplicacioneta que em llig les dades del heavy weather (com el datalogger pero de la WS3600) i me les passa a una base de dades d'access, des d'on puc passar-los a on em done la gana, inclòs qualsevol aplicació de fer gràfics.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #67 el: 01 de Jun de 07, 17:07:47 pm »
Tu si que te ho curres Vaqueret!

Be, de moment faré el que diu Felet i pujare els .gif en diferit quant torne a casa amb el portatil despres de descarregar les dades del dataloger. Faré algun petit soft per a automatitzar el ftp i pujar tots els gifs d'un click.

Ara estic a la fase de comprobar la distancia que alcança la senyal de la ISS. El curios es que no trobe la frequencia on transmeteix  ??? Segons el manual la Vantage Pro original versió USA la frequencia deuria ser 916.500MHz pero amb el Yaesu VX-7R no escolte res de res. A veure si en Meteored contesta algú i m'aclareix el dubte.

PD: Felet, ja he rebut el template de mostra. Gràcies ;)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #68 el: 01 de Jun de 07, 17:18:46 pm »
PD: Felet, ja he rebut el template de mostra. Gràcies ;)

A manar!  ;D

I esperem vore prompte eixes dades de Cocentaina...

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #69 el: 01 de Jun de 07, 19:17:17 pm »
Jo de nou  :oops: jejejeje

Afinant l'orella he descobert enmascarat amb el soroll les transmisions de la Davis. Sembla que es un pols extremadament curt que es repeteix cada 2,5 segons. Ocupa prou ample de banda i fins que no he posat la FM ampla al receptor no ho he escoltat.

Així i tot es tan rapid que no dona temps al receptor a mostrar la senyal en pantalla i em sembla que tindre que anar caminant amb la consola pel carrer per a comprobar l'alcanç.

Poc a poc anirem fent un manual casolà de la Davis entre tots.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #70 el: 03 de Jun de 07, 20:02:20 pm »
Bueno despres de un temps darrere de ella , el dimecres-dijous la tindre lo més segur, avore si no tarde en pujar dades on-line, me l´han deixat a un preu que dona gust.
Xàtiva, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #71 el: 03 de Jun de 07, 23:34:27 pm »
Bueno despres de un temps darrere de ella , el dimecres-dijous la tindre lo més segur, avore si no tarde en pujar dades on-line, me l´han deixat a un preu que dona gust.

Això són bones notícies! Enhorabona!  :festa:

Quan la instal.les, a part de fer-ho en un lloc accessible (per a netejar el pluvio per exemple), no puges ni emmagatzemes dades fins que no ho tingues tot ben enllestit  ;)

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #72 el: 05 de Jun de 07, 15:56:14 pm »
Bueno ja la tinc ...  ;D

[adjunt esborrat per l'administrador]
Xàtiva, València.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #73 el: 05 de Jun de 07, 15:57:48 pm »
Enhorabona Sergi!!!

Ara a disfrutar-la!

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #74 el: 05 de Jun de 07, 16:36:37 pm »
Xé, xé... enhorabona.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)