Autor Tema: Pregunta Auriol-LIDL  (Llegit 4960 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat germanbz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
Pregunta Auriol-LIDL
« el: 18 de Feb de 13, 23:22:19 pm »
M'estic referint a la següent.



Me la dugué ma germana des d'Alemanya i la veritat es que es una estació que vé molt bé per a la seua faena de "estació de terrat" llevat del assupte del sensor de temperatura que al estar dins de la caixa de la veleta i quasi sense ventilació dispara llógicament les màximes diurnes fins a un punt que no té res que vore en la realitat.


He vist per ahí a algú "manetes" en la pàgina de MeteoSureste http://ametse.org/foro/index.php?topic=1042.0]http://ametse.org/foro/index.php?topic=1042.0]http://ametse.org/foro/index.php?topic=1042.0 que ja s'ha posat al assumpte, extenent el cable de 7 vies per a poder ficar la caixa dins d'una garita de fusta.

Però l'assumpte que volia preguntar-vos als que tingueu certa experiència de "escorxador d'estacions" es si es podria extendre exclusivament el sensor de temperatura, es a dir ( i aprofite una foto també del mateix post de Patricio.



¿Es podria extendre mitjansant un cable fí la longitut de les "cames" de l'espècie de misto que es el sensor de temperatura?  ¿O la pèrdua de tensión pel recorregut fins a aplegar al cap del sensor podria modificar sensiblemente la lectura?.

El problema es que no puc posar la caixa dins d'una garita com la del tutorial ja que l'abast d'esta estació no es precisament el seu fort i ara mateix ja estic en el llímit del llímit.

Per a finalitzar un altra pregunta. He vist qe en temperatures externes esta estació té dos canals. Sabeu quins sensors auriol en son compatibles?

Moltes gràcies per endavant.




Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #1 el: 19 de Feb de 13, 00:59:34 am »
Jo no li veig problema en allargar els fils. Per que de tota manera, si vols exactitut, tendràs que calibrar el sensor per software amb un altre termometre, tingues el sensor fora o dins, dona igual.
També ajuda el posar cables un poc mes grossos, ja que aixina la pèrduda de tensió és menor.

Jo vaig tirar per l'atre camí: el de fabricar i ficar-li una antena externa per a la consola.

Benvingut al mon dels destripa-meteoestris.

« Darrera modificació: 19 de Feb de 13, 01:01:13 am per Vaqueret »

Desconnectat germanbz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #2 el: 19 de Feb de 13, 18:02:32 pm »
Gràcies per la resposta.... i per cert, he estat mirant sobre esta estació i he vist que es pot enviar a un software de PC



Pero supose que per a fer-ho caldrà algun tipo de data logger o alguna cosa que capte la senyal i ahi es aon estic molt perdut. I pense que ficar-se en un datalogger per una estació d'este nivell no val la pena.


Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #3 el: 20 de Feb de 13, 23:25:10 pm »
Pero supose que per a fer-ho caldrà algun tipo de data logger o alguna cosa que capte la senyal i ahi es aon estic molt perdut. I pense que ficar-se en un datalogger per una estació d'este nivell no val la pena.

Coneixes algo del mon PIC?

Ho dic per que amb un PIC no crec que siga molt dificil fer una datalogger per a qualsevòl estació. Un PIC es fa anar amb un parell de piletes (5V) gasta res i si se li posa una memòria flash pot guardar mesos de dades.


Desconnectat germanbz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #4 el: 21 de Feb de 13, 14:27:55 pm »
PIC...
La veritat es que no en sabia res, investigaré. La veritat que tinc que reconèixer que vinc d'una família tradicionalment sense caixa de ferramentes que gastava un ganivet de cuina de punta redona com a desentornillador universal i aon la clau anglesa es feia servir com a martell...i si era aixina en lo analògic imagina't en lo electrònic.  8)

Desconnectat germanbz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #5 el: 22 de Feb de 13, 15:42:32 pm »
Bé, al final he tret el sensor a un refugi de plats, ara a contrastar amb altres sensors i desprès miraré lo del software i si puc, calibrar-ho.



Desconnectat germanbz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
Re:Pregunta Auriol-LIDL
« Respondre #6 el: 04 de Mar de 13, 21:17:02 pm »
Jo no li veig problema en allargar els fils. Per que de tota manera, si vols exactitut, tendràs que calibrar el sensor per software amb un altre termometre, tingues el sensor fora o dins, dona igual.
També ajuda el posar cables un poc mes grossos, ja que aixina la pèrduda de tensió és menor.

Jo vaig tirar per l'atre camí: el de fabricar i ficar-li una antena externa per a la consola.

Benvingut al mon dels destripa-meteoestris.
Hola de nou Paco. Bé, uns dies després la cosa funciona bé, el problema es que fiu una antena exterior però no en tinc prou de senyal com per a que aplegue aon m'agradaria posar la consola. He llegit per ahi de gent que ha gastat un repetidor de senyal de 433hz  en repetidors de senyal però clar gastar-se 30 o 40€ en un repetidor tampoc es l'idea. Saps alguna forma d'aconseguir una forma de repetició que garantisca un enfortiment de la senyal a un preu més raonable?
« Darrera modificació: 04 de Mar de 13, 21:33:26 pm per germanbz »