Encuriosit per saber-ho i aprofitant que tinc una segona consola compatible amb els sensors de la Vantage Pro2 "americana" (Vantage Vue), vaig eixir al carrer a comprovar-ho.
L'estació Ontinyent - Llombo està situada al terrat d'un edifici de 4 plantes, a la zona SO de la ciutat d'Ontinyent, encara en zona urbana però envoltada cap a ponent (després de travessar dos carrers amb edificis) i cap al sud de bancals i carrers sense urbanitzar. L'antena dels sensors està en posició vertical i la recepció es va fer entre les 20:30 i les 21:15 del dijous 27 de juny.
Sempre a peu de carrer, i cap al SO, el senyal arriba fins a uns 500 m, a la mateixa porta del poliesportiu municipal, però val a dir que l'estació és visible i el senyal passa sense problemes (pel que es veu) per damunt dels últims edificis del carrer Torrefiel i santa Teresa. També arriba a la venta Bernabeu (crec que es diu així), a la rotonda gran d'entrada des de Bocairent.
Cap al sud també arriba a uns 500 m, pel camí que puja a l'estació de RENFE-ADIF, després de travessar la passarel·la peatonal i quasi arribant a la primera "minirotonda", sense tindre l'emissor a la vista, però val a dir que és una pujada i el senyal es rep a la mateixa alçada que s'emet.
Ja en zona plenament urbana, cap al NO, arriba a uns 350 m, a un lloc més baix (edifici UGT) i que també té l'emissor a la vista. Pràcticament a mitja plaça de la Coronació es rep el senyal.
Cap a l'oest, davant l'edifici universitari del Lluís Vives i la Guàrdia Civil, el senyal es perd, ja que els edificis la interfereixen.
Cap a l'est, arriba perfectament fins al restaurant "casa Inés" i inclús un poc més cap a dins.
I cap al NE sorprén que en una zona urbana amb edificis de 6 plantes (avinguda Almaig), el senyal arriba a uns 400-450m. Pràcticament fins al bar Torró i el pati del col·legi Carmelo Ripoll.
Un experiment senzill de realitzar i que ha donat resultats per a mi sorprenents. És clar que si la consola està dins d'un edifici, la recepció ja no serà la mateixa. Però estic segur que als terrats de tot el barri es rebrà fins a uns 500 m de distància segur.
Als mapes teniu en roig la situació dels sensors i en blanc punts de recepció correcta de les dades.