Autor Tema: Resum de l'Hivern climàtic del 2016  (Llegit 780 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum de l'Hivern climàtic del 2016
« el: 07 de Mar de 16, 22:11:42 pm »
Hola!, companys “meteofrikis” o “meteoferits”:

Aquest apunt vol resumir de forma concisa el més destacable d’allò ocorregut meteorològicament parlant en el passat Hivern climàtic (trimestre amb les temperatures mínimes de l’any; és a dir, mesos de Desembre, Gener i Febrer) al meu observatori d’aficionat, situat en aquest racó del Camp de Túria anomenat La Conarda de Bétera. I ha sigut extraordinari, malauradament singular, perquè hem batut rècords de temperatura alta i de manca de pluja, en la línia del que venim observant els darrers anys.

La temperatura mitjana d’aquest Hivern ha sigut la major de la sèrie de 8 anys de dades replegades al meu observatori i la precipitació acumulada ha sigut la menor en 19 anys de dades (11 de forma manual i 8 d’automàtica, confrontada amb el Hellmann). Si ens fixem en els mesos, tots tres han donat temperatures mitjanes rècord de les seues sèries respectives. En canvi, quant a pluja, tot i ser valors molt baixos, no són els menors de cada sèrie mensual. Pel que fa al vent, l’excepcionalitat la trobem al Desembre, quant a menor intensitat de la sèrie mensual i direcció dominant atípica: de l’Est en lloc de la majoritària de l’Oest.

Quant a les gràfiques de l’evolució anual de la temperatura mitjana, de la pluja replegada i de la intensitat del vent, durant l’Hivern climàtic de tots els anys en què tinc dades, vegem que la temperatura, a partir del 2012, porta una clara tendència cap amunt i la pluja, a partir del 2016, cap avall, com preveu el canvi climàtic antropogènic. Pel que fa a la velocitat del vent, portem els tres darrers anys amb tendència cap avall. Si atenem, finalment, la direcció dominant del vent (que no ix a les gràfiques), aquesta s’ha comportat majoritàriament dins d’allò esperat: ha bufat del quadrant Oest, l’habitual a l’Hivern ací on visc.

També vos deixe tot seguit un quadre resum casolà i les gràfiques de l’històric anual, que vos permetran, amb un colp d’ull, fer-vos-en una idea més clara.

Finalment, per ampliar dades i compartir –o no— la meua reflexió sobre la desertificació a casa nostra, vos convide a visitar el següent apunt del meu blog: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=270268.

Vos desitge molta salut i una Primavera com cal, diferent a la que prediuen els models meteorològics, és a dir: fresqueta i plujosa.