Autor Tema: Està durant massa el mínim solar?  (Llegit 2840 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Està durant massa el mínim solar?
« el: 29 de Jul de 08, 11:49:55 am »
Com sabeu, l'activitat solar segueix un cicle d'uns 11 anys. Ens trobem ara mateix en un mínim d'eixe cicle però segons algunes veus no acaba d'arrancar l'activitat associada al nou cicle. Segons altres estudis, el mínim solar no està durant més del que ha durat altres vegades.

Més detalls a: http://ciencia.nasa.gov/headlines/y2008/11jul_solarcycleupdate.htm?list366061

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Està durant massa el mínim solar?
« Respondre #1 el: 29 de Jul de 08, 17:19:28 pm »
Jo havia sentit que amb aquest mínim accentuava el fet de la foscor global del planeta, provocada per una major quantitat de vapor d'aigua a l'atmosfera. Hi han molts videos a youtube sobre aquest tema, però no sé fins a quin punt són certs.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Està durant massa el mínim solar?
« Respondre #2 el: 30 de Jul de 08, 11:13:51 am »
La questió és que, estadísticament, quant mes llarc és l'intercicle, mes fluix sol ser el proxim máxim solar.

Per atre costat, tenint en compte que el Hathaway va ser qui va predeir que el cicle solar entrant seria un dels mes forts - vamos, en definitiva al revés de lo que està passant. Deuen haver cabanyoles per a això del sol, també- supose que tendrà que anar xillant de quan en quan per a poder posar la mà a final de mes....

Per atre costat, la existència de cicles llarcs seguits de cicles fluixos, per supost que és de lo mes normal!! De fet, ja he dit que se sap per simple estadística, ja que les teoríes de la dinàmica interna solar estan en bolquers -no n'acerten ni una, de predicció-  i no dona cap explicació d'eixa variabilitat.