Autor Tema: A la recerca del esclatasang 2008  (Llegit 17639 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
A la recerca del esclatasang 2008
« el: 22 de Set de 08, 22:32:32 pm »
Bé xicons i xicones. Un any més, començe il.lusionat la present campanya de caça i captura del bolet per eccel.léncia (esclatasang, pebraç, rovelló,...........lactarius deliciosus) I com no, eixa recerca em fa disposar d´uns dies de vacances al final del mes d´Octubre, que enguany aprofitaré per a visitar (ja que l´any pasat, vaig tindre prou en els que es van fer per açí) zones de pinars frondosos com Conca, Terol, Guadalajara, i no descarte la procincia de Soria.

Doncs bé, les tronades per eixes serralades no s´han portat gens malament desde finals d´Agost, i amb les plujes d´aquestos dies crec que será un any bo, i amb posibilitat de plenar la cistella, a banda de pasar uns dies relaxants per eixos pinars Ibérics. Segons m´han dit aquest matí, a pobles limítrofes entre les provincies de Terol i Castelló ja han pillat este cap de setmana pasat... ::)

Desde açí faig una convidada general a tot aquell que s´hen vullga vindre amb mí, i disfrutar no tant sols dels esclatasangs, si no d´eixos paratges tant increibles que hi han a la part de la Ibérica.

De igual forma, si coneixeu quantitats d´aigua caiguda a les zones que he comentat amb anterioritat, així com els dies en que van ser arreplegades eixes quantitats, tendriem una informació collonuda per a la recerca del escalatasang i així la recollida seria el més exitosa posible.

Au, caballers aneu apuntant. ;)

Pd: qualsevol comentari expresat amb anterioritat, s´ha d´entendre vaix el més absolut respecte a la natura, i tenint clar que soc el primer que m´agrada deixar la serra tal i com l´he trobada.
« Darrera modificació: 10 de Set de 09, 14:12:59 pm per Timonet gelat »
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #1 el: 22 de Set de 08, 22:37:41 pm »
Buf,

Ja tardes en fer un lloc al cotxe.

;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #2 el: 22 de Set de 08, 22:52:34 pm »
Ves fent comptes per a l´ultima setmana d´Octubre. :D

Ara bé, per un moment imaginat en mig de la Serrania de Cuenca un Dimecres o Dijous, sense tindre a ningú al teu voltant en Kilómetres i Kilómetres de serra................. :-si :-si :-si :-si
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #3 el: 22 de Set de 08, 23:07:59 pm »
Ves fent comptes per a l´ultima setmana d´Octubre. :D

Ara bé, per un moment imaginat en mig de la Serrania de Cuenca un Dimecres o Dijous, sense tindre a ningú al teu voltant en Kilómetres i Kilómetres de serra................. :-si :-si :-si :-si

Mmm... però tu tens pensat fer-ho entre setmana? Jo es que no podria fer-ho si no és divendres, dissabte o diumenge...

 :'(
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #4 el: 14 de Oct de 08, 23:05:41 pm »
Els primers esclata-sangs ja han fet aparicio per les serres alcoianes. Son xicotets encara i val la pena esperarse uns dies. Ahir vaig donar una volteta i vaig vores els fongos i alguns podrinse, bona senyal.
Este cap de setmana potser anem a Teruel si em diuen el puesto i si no eixirem a vore el panorama per aci.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #5 el: 09 de Nov de 08, 11:13:33 am »
Hola a tots. Vaig a mostrar la rrecollida que vaig fer la setmana pasada. Si bé, tant sols vaig poder pillar un dia, ja que el reste allá en terres de Conca i Guadalajara, va ser un dels pitjors oratges que recorde per a un final d´Octubre a la meva vida... (neu i gel per doquier).

Finalment he pogut pillar en tant sols un dia 22kg. d´esclatasangs, i un parrel de kg. de volet de chop.

Açí a les nostres comarques he eixit un parell de dies, i el resultat es de dos dotzenes d´esclatasangs i algún que altre bolet de cardo.








I a partir d´açí, el temps no va donar treva.... :-\ i el fred i la neu van fer imposible que la recerca del esclatasang, finiquitara per eixes terres de Conca i Guadalajara.





Salutacions. ;)
« Darrera modificació: 09 de Nov de 08, 11:22:25 am per NEVÀ GROSSA »
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #6 el: 09 de Nov de 08, 11:25:19 am »
Quina enveja Toni !! Jo tinc encara que eixir i pegar una ullada per ací...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Llamp

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #7 el: 09 de Nov de 08, 12:28:43 pm »
Xeee que cabassà!! I impresionant eixa última foto, fantasmagòrica.. :D Jeje. Timoneet!! Si aneu a eixir per ací aviseu!! Que ací hi ha u que s'apunta! No se practicament res de micologia, però qualsevol excusa per a eixir a la muntanya es bona!

Salutacions.
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #8 el: 09 de Nov de 08, 14:47:04 pm »
Jo acabe de tornar de pegar la volta durant un hora per el Alt del Moro, la serra que té a esquenes Fontanars.

N'he fet un esclatassang i una Morena, aquesta última ben gran. El terreny estava molt vist ja.. n'he vist alguns fongs increïblement estranys.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #9 el: 23 de Nov de 08, 21:02:32 pm »
Fa unes tres setmanes quasi vam omplir una cistelleta de pebrassos. Vaig anar a la Serra de l'Ombria.
Ara supose que del fred ja no en quedaran o n'hi haurà pocs.
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #10 el: 04 de Des de 08, 23:35:59 pm »
Encara van trobar a la serra D´Aitana a 1100 metros d´altura rovellons i d´un tamany considerable i carnosos ehh. Es de veres, es una bona font, jo soc prou incredul.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #11 el: 05 de Des de 08, 12:17:26 pm »
Encara van trobar a la serra D´Aitana a 1100 metros d´altura rovellons i d´un tamany considerable i carnosos ehh. Es de veres, es una bona font, jo soc prou incredul.

Quina sort, per que a mi sempre m'han dit que quan fa la primera gelada de la temporada, que no n'ixen més.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #12 el: 08 de Des de 08, 22:18:49 pm »
Xè!!  :D  No m'havia adonat del raconet este!!

Llástima, si no haguera fet fotos per penjar-les ací.

Lo únic que es troba a hores d'hara per les pinars baixos de la Foia son llenegues i peus-blaus. Per els alts no he anat, suposant que el fred ho haurà cremat tot.

Per a mi, el peu-blau és pot set el bolet mes important, no es pot menjar dirèctament, però una volta assecat no te preu el gustet que li dona tant al arroç com als gaspatxos.
A vore si puc arrimar-me un dia d'estos i encara n'hi han i els fote.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #13 el: 08 de Des de 08, 22:47:23 pm »
Xè!!  :D  No m'havia adonat del raconet este!!

Llástima, si no haguera fet fotos per penjar-les ací.

Lo únic que es troba a hores d'hara per les pinars baixos de la Foia son llenegues i peus-blaus. Per els alts no he anat, suposant que el fred ho haurà cremat tot.

Per a mi, el peu-blau és pot set el bolet mes important, no es pot menjar dirèctament, però una volta assecat no te preu el gustet que li dona tant al arroç com als gaspatxos.
A vore si puc arrimar-me un dia d'estos i encara n'hi han i els fote.

Jo vaig collir un peu blau a la carrasqueta, vaig vore el llibre e internet i es sembla a un altre bolet molt paregut i ja saps que amb dudes res de res.
Series tan amable de dirme a on puc trobar una llenega, ho vaig vore al Caçadors de bolets i enguany isc a buscarnen alguna i no he trobat cap, mai l´he vista.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang
« Respondre #14 el: 09 de Des de 08, 13:36:36 pm »
Xè!!  :D  No m'havia adonat del raconet este!!

Llástima, si no haguera fet fotos per penjar-les ací.

Lo únic que es troba a hores d'hara per les pinars baixos de la Foia son llenegues i peus-blaus. Per els alts no he anat, suposant que el fred ho haurà cremat tot.

Per a mi, el peu-blau és pot set el bolet mes important, no es pot menjar dirèctament, però una volta assecat no te preu el gustet que li dona tant al arroç com als gaspatxos.
A vore si puc arrimar-me un dia d'estos i encara n'hi han i els fote.

Jo vaig collir un peu blau a la carrasqueta, vaig vore el llibre e internet i es sembla a un altre bolet molt paregut i ja saps que amb dudes res de res.
Series tan amable de dirme a on puc trobar una llenega, ho vaig vore al Caçadors de bolets i enguany isc a buscarnen alguna i no he trobat cap, mai l´he vista.

Es que eixos dos bolets no solen criar-se a la serra, son bolets de pinar baix, que, per sort, son molt abundosos a la Foia.

La llenega sembla que estiga sempre banyada i el peu-blau és molt fàcil de reconeixer per el seu color morat tant fort i per que és picant al gust (no passa res per que tastes un trossiu amb la punta de la llengua) les dos tenen les làmines soltes.

Ah! que me s'oblidava: també hi han 'groguets' -seta de los caballeros, que diuen els castellans y alguna gírgola de panical queda encara, també.

Hi ha molta tradició boletera en la Foia, pero curiosament no és una tradició popular, per que les masovers tendien a amagar eixe coneiximent per a que ningú els 'arramblara' la collita.
Es una llàstima que ara que ja no les importa compartir eixe coneiximent ja no hi haja quasi ningú que vullga escoltar-los.