Autor Tema: I Concurs d'hivern al fòrum, Minivern.  (Llegit 10645 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
I Concurs d'hivern al fòrum, Minivern.
« el: 31 de Oct de 07, 18:50:55 pm »
Qué es açó?

Concurs d'hivern al fòrum, Minivern és un "concurs" on s'apostarà als caps de setmana, per a la nit de divendres i per a la nit del dissabte, on s'haurà d'intentar fer unes apostes per al valor mínim de la temperatura del observatori que vullgueu de la xarxa meteoclimatic.com

Normes del joc

Sempre compararem al dia següent les apostes dels dies anteriors, per a vorer qui va ser el guanyador. El fet de que apostem per estacions de la xarxa de meteoclimatic, és per el fet de tindre un control cada 15 minuts de cada estació, esperant que no hi haja trampa ni cartró. Amb el pas de les jornades, i esperant que puga actualitzar-la cada setmana, treballaré una classificació dels encerts, els errors, el observatori i el concursant.

Cada concursant, deu ser usuari registrat del fòrum, i pot participar amb els observatoris que vulga, és a dir, si jo mateixa participe amb 2 estacions, tindré menys possibilitats de guanyar que algú que jugue amb més de 2 estacions, ja que les probabilitats d'encert, augmenten.

Si per un cas, tinguera un error alguna estació de les que s'han "donat" d'alta, aquesta quedarà fòra de concurs durant les jornades que hi falte, de manera que els concursants han de tindre compte de que poden perdre possibilitats si alguna de les estacions amb les que participa, falla.

Els enviaments de les apostes deuen fer-se abans de les 22:00 hr del dia anterior al que es done la temperatura mínima. Per altra banda, les temperatures mínimes de cada observatori, es consideraràn com el mínim registre de temperatura entre les 00:00 hr i les 24:00 hr.

El joc comença aquest cap de setmana, 2-11-07 i finalitzarà (en un principi) a la fí del mes de Febrer.

Puntuació

El interval de punts anirà establit per les desviacions de les estimacions. A menor desviació de la predicció amb el valor real de la temperatura mínima, obtindrem major "puntuació". És a dir, la classificació és inversa, a menors desviacions, serem els millors amb la predicció que la resta de concursants. Un exemple senzill: Hem estimat 5,4ºC de mínima per a un observatori, i al dia següent comprovem que la mínima va ser de 5,0ºC. Hem obtés per tant una desviació de 0,4 punts. Amb el pas de les setmanes de joc, els 3 concursants que obtinguen una menor puntuació/desviació, obtindràn els següents premis.

Aquest tòpic, servirà per a suggeriments, dubtes del joc, etc... Per al seguiment diari d'apostes i comentaris sobre el dia a dia del concurs, heu de postejar al tòpic de seguiment.

Classificació general

Prediccions actualitzades setmanalment: Classificació de concursants amb els seus observatoris participants a http://ontimet.es/minivern

Premis

Hi hauràn premis per als 3 primers classificats, és a dir, 3 concursants que arriben a tindrer la menor desviaciò, rebràn un premi. No podrà otrorgar-se varis premis a un mateix concursant, de manera que si un concursant "guanya" per menor desviaciòal 2on i el 3er premi, el 3er premi cerà cedit al concursant que vaja per darrere. L'entrega dels premis es farà en un principi, a la III Trobada d'aficionats a meteorologia de la Vall d'Albaida, que ja s'avançarà la seva data i lloc més endavant.

Per al 1er classificat, un pluviòmetre automàtic i inalàmbric
SKYWATCH XPLORER 2

Per al 2on classsificat, un termòmetre inalàmbric
TFA 30.3009.54

I per al 3er classificat, un pluviòmetre manual
TFA 47.1001
« Darrera modificació: 02 de Nov de 07, 22:41:38 pm per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: I Concurs d'hivern al fòrum, Minivern.
« Respondre #1 el: 01 de Nov de 07, 01:23:30 am »
Buf, ja es nota el fresquet per la nit . Ara en Almansa 4.4ºC .

Jo soc molt mal predictor , a vorer si demà m'anime en les mínimes d' alguna estació .  ;)
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #2 el: 01 de Nov de 07, 08:51:12 am »
I el premi per al guanyador quin serà, una estació meteorològica gentilesa dels patrocinadors d'ontimet?  ;D   ;D   ;)

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
« Respondre #3 el: 01 de Nov de 07, 10:18:15 am »
Una pregunta: (soc la xica de les preguntes.... ::)):

Si ens donem d'alta en varies estacions...hem de conservar-les per a tot el concurs o podem canviar cada mes d'estacions???

I un sugeriment:

Per què no  fem tots el concurs de les mateixes estacions, i cada mes vas canviant d'estació???

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #4 el: 01 de Nov de 07, 10:21:31 am »
Ja es vorà, temps hi ha. De totes maneres, és un premi detallet. L'únic que pense és que igual és molt pesat fer-ho per a cada dia i per als 4 mesos de plaç. Per això, altra idea seria la de predir-ho sols per als caps de setmana.

Podeu afegir idees.

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
« Respondre #5 el: 01 de Nov de 07, 10:26:20 am »
Jo crec que per als caps de setmana millor. Totes les dies....és molt complicat.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #6 el: 01 de Nov de 07, 10:57:32 am »
Jo crec que per als caps de setmana millor. Totes les dies....és molt complicat.

Sí, jo també hi estic d'acord: els caps de setmana, i quan més avant s'acoste alguna entrada freda "de les bones" es pot obrir un període especial encara que siga entre setmana.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #7 el: 01 de Nov de 07, 11:42:39 am »
Val, es farà de la següent manera:

Divendres... predicció per a la mínima del Dissabte.
Dissabtes... predicció per a la mínima del Diumenge.

Prediccions especials:

Davant de situacions d'entrades fredes, onades de fred, nevades, etc... es convocaràn prediccions especials del Minivern.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #8 el: 01 de Nov de 07, 11:47:38 am »
I la idea inicial és que cada concursant predictor, ha d'escollir les estacions que vulga, quan més estacions, més possibilitats de ser guanyador. El sentit cumú diu que si juguem per exemple amb una estació, devem continuar en ella fins a la fi del concurs.

Desconnectat vigilant

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 102
  • Amad y dejaos amar. Fd: Meteowikifriky.
    • Meteorologia i física teòrica
« Respondre #9 el: 01 de Nov de 07, 11:51:10 am »
És una idea excel·lent, i em fa goleta.

Però ara em prendré unes vacances meteorològiques.
No em tempteu, perquè sé que un anticicló és una situació en la que es pot afinar molt, per la inèrcia de les tendències suaus a la baixa.

Un recomanament per als nous.
Agafeu les estacions que vullgau, observeu durant tota la setmana com va mantenint-se o baixant molt lleugerament, representeu a excel, feu una recta de regresió, i vualà.

Si teniu sort (i sembla que sí) a l'interior peninsular no hi haurà núvols, per la qual cosa el seguiment de les mínimes serà molt senzill. A la costa pot haver-ne, baixos, i a les valls boirines, però igualment seràn repetitives tots els dies. Estic parlangt d'almenys els pròxims 10 dies.

Salutacions i sort.
Roberto.

PD: Tal volta d'ací uns dies, quan acabe les meues meteovacances m'anime a participar, per curiositat encara que no compte com a vàlid.
« Darrera modificació: 01 de Nov de 07, 12:10:54 pm per vigilant »
Barri Sant Marcel·lí. València Capital

No a la discriminació. Sí a la diversidad social.
No a la violència. No a la heterofòbia. No al etnocentrisme.Fes l'amor y no la guerra.

Slutacions cordials a tothom... El vostre amic, El vigilant llevantí

www.temps.cat

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #10 el: 01 de Nov de 07, 14:10:49 pm »
Sabia que es tractava de alguna cosa d´estes.  ;D. Bé, ara em pensare les estacions per al concurs ...

Xàtiva, València.

Desconnectat damilme

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 837
  • Montserrat(Casadalt) (València) (AEMET:8329e)
    • MeteoMontserrat
« Respondre #11 el: 01 de Nov de 07, 23:22:33 pm »
Gracies per avisar-me Timonet pero amb el poc temps que tinc i la meua conexio rien de rien.

Espere que el concurs agafe empenta.

Saluts!!!!
Urb.Virgen De Montserrat, entre Torrent y Montserrat, 20 km al suroeste de Valencia. 225msnm. Visita mi web: MeteoMontserrat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #12 el: 02 de Nov de 07, 14:44:58 pm »
Premis a la vista...

http://ontimet.es/minivern/

:o :o

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #13 el: 02 de Nov de 07, 15:12:59 pm »
Una vegada exposats els premis, açó comença a engaxar.

;D ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat MeteoValència

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
« Respondre #14 el: 02 de Nov de 07, 15:48:38 pm »

Per què no  fem tots el concurs de les mateixes estacions, i cada mes vas canviant d'estació???

Això em sembla bona idea, que es trien unes estacions, 5, 6, 9... eixes que no fallen i sempre estan actives i que tots apostem per les mateixes, però crec que ja es tard per a fer canvis d'eixe calat.

Per cert, es pot repetir les estacions, vull dir jo puc agafar algunes que ja estan en lloc per altres persones? On s'envien les opostes? al correu del fòrum?

P.D.

Què passa si una estació queda off un dia?
« Darrera modificació: 02 de Nov de 07, 15:51:01 pm per MeteoValència »