Autor Tema: Què cony és una 'Nit Tropical'  (Llegit 1847 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Què cony és una 'Nit Tropical'
« el: 22 de Feb de 08, 23:28:33 pm »
A resultes de donar d'alta camps de dades meteorològiques en una base de dades, m'he donat compte de que n'he posat un anomenat 'NitTropical', més que res per que us ho he sentit dir moltes voltes (jo em pensava que una nit era tropical quan apetia més 'ballar la samba' que dormir, no sé si m'explique.....)

Preguntat el meteoroleg de la familia, Xavi, este va i diu que no te ni idea de que és això, encara que li sona d'haver-ho sentit a algú del INM. Que ells, en el CEAMET, gasten el número de Hores-grau (hores * graus per damunt de determinada base) que es lo que es gasta en totes les agencies de meteo del mon mundial i global...

Bé.... com es menja això?

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Què cony és una 'Nit Tropical'
« Respondre #1 el: 23 de Feb de 08, 00:00:11 am »
Pot ser tinga que vorer amb els informes del NOAA que propocionen les Davis... i que acabe d'entendre del que vol significar els atributs de GRADOS DÍA CALOR / GRADOS DÍA FRÍO, configurats amb Base calor y base frío de 18,3ºC (predeterminat):

http://ontimet.es/wl/NOAAMO.TXT

GRADOS DÍA CALOR: Mitjana del dia - 18,3ºC
GRADOS DÍA FRÍO: ??

I finalment, el resum del NOAA els suma...

Pot ser un índex... com un altre qualsevol. Nosaltres, sempre hem parlat de nit tropical, com aquella nit en el que la temperatura no descendeix dels 20,0ºC.

En el INM he trobat una xicoteta definició del tema de nits tropicals al final de 'enllaç: ...Se incluye a continuación un mapa en que se ha cartografiado el número de “noches tropicales” (días con temperatura mínima mayor o igual a 20°C)...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Què cony és una 'Nit Tropical'
« Respondre #2 el: 23 de Feb de 08, 02:05:34 am »
No... si les definicions me les sé.

Pero m'havia semblat curios...  Que nomes l'INM gaste això. Es veu que no val per a res....