Autor Tema: Les previsions de l´oratge pel 2008, per carboner.  (Llegit 12829 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Les previsions de l´oratge pel 2008, per carboner.
« el: 08 de Gen de 08, 23:05:07 pm »

Be xiquets, al final m´he decidit i vaig a fer les meues propies previsions per a  este 2008. per suposat que no vos vaig a dir com les he fet i tampoc vullc que vos les cregau massa. ::)

Be , ahi va l´oratge per al 2008, despres d´açò ja no caldra que mireu  models, oratges..... ;D

D´entrada vos puc dir que si be fins a mitjan any semblarà un any sec, segurament l´acabarem de nou amb registres superiors als normals, també resalte que malgrat el "cambio climatico" tornarem a tindre un estiu fresc i humit. :D Però millor que ho mireu mes a mes. ;D

GENER:  Pel gener, de dia al sol i de vesprada al braser.

Encetem l´any amb un temps marcat per les constants situacions de SW,  dies de fortes ventades alternaran amb dies mes tranquils, ambient un tant desagradable algun dia i molt poca pluja per estes contrades. :-\

FEBRER: De tard o del primer, carnestoltes pel febrer.

Serà un mes molt irregular, es complirà allò de "febrero el loco", tindrem periodes d´ambient tranquil i càlid, que alternaran possiblement amb  alguna primera entrada freda, podrem veure neu als cims de les muntanyes, però no serà un mes massa plujós.

MARÇ: Pasqua sense mona i botifarró, com Nadal sense pollastre i torró.

Enguany  Pasqua cau en Març, el mes fara honor a la dita de "pasqua marçal, mortandat i fam". :'(  Encetarem el mes amb un temps tranquil i plàcid, però pronte ens vindrà el mal oratge, amb fred i gelades que poden fer malbé als cultius agraris  :'(, temps inestable, ruixats i alguna granisolada, neu en les serres , en definitiva , temps per menjar-se la mona en casa. :-\

ABRIL: L´abril diu al maig: jo no he plogut, tu plou o raig.

Entrarem de ple en la primavera amb "bon oratge", despres del temps revolicat del març, abril arrivara amb bones temperatures i tranquilitat, poca pluja i poques tronades enguany.

MAIG: Temps de floretes, temps d´amoretes.

Al contrari que en l´abril, enguany en maig si que podrem dir allò de "Pel maig, cada dia un raig", temps amb moltes tronades i fins i tot algun temporal de llevant, :D temperatures normals per l´epoca.

JUNY: Per a bé o per a mal, no et tragues roba fins per sant Joan.

Estos ultims anys Juny semblava un mes plenament estiuenc, però enguany no ho semblarà , seran molt els dies amb cel  ablanurat i frecuentaran les tronades, algunes  serán fortes, precaució amb les pedregades. :-\
  Ambient fresc, impropi de primeries de l´estiu.

JULIOL: Nit de juliol, pluja no vol.

Entrarem al mes més sec  i caluros per les nostres comarques, però l´oratge no ens donarà treva i no farà massa calor,  fins i tot  predominaran els dies de llevants i blanures, al final la gent es queixarà per la  "frescor" del mes de juliol, :D... coses del canvi climatic. ;D

AGOST: Per l´agost, beure, suar i la fresca buscar.

Despres d´un juny i juliol tan suaus , sembla que l´agost deuria de ser calorós, però sembla  que no serà així i tornarem a tindre un mes d´agost semblant al de l´any passat, amb dies frescos i fins i tot amb diversos episodis de tronades. Per suposat que també tindrem dies de molta calor, però seran els menys.

SETEMBRE: Bon temps pel setembre, millor pel desembre.

Seguirem amb temps mogut, moltes tronades, fins i tot algun episodi de pluges torrencials es podia presentar a finals de mes :o, ambien fresc, temperatures clarament inferiors a les habituals per tancar este fresc estiu. :D

OCTUBRE: Per sant Crispí el most ja es vi.

A primeries de mes encara  poden continuar les pluges, però pronte s´estabilitzrà l´atmosfera, deixant  bona part del mes amb oratge tranquil i suau, sense sobresalts. Inestabilitat ja mes concentrada cap a la mar, situacions de nord amb frescor per les nits  i llampegades cap a llevant. :t:

NOVEMBRE: Darrere del novembre nuvolós, ve el gener polsós.

Bon oratge, per alguns clar......   temps molt tranquil, poca o  res de pluges, temperatures no massa baixes tampoc.

DESEMBRE: El desembre ben portat, o pluja o tempestat.

Acabarem l´any amb un mes de lo mes mogut, forts temporals de llevant que ens portarán aigua i neu en abundància, :pr: ambient molt fred també per les poques hores que veurem el sol. Podriem tindre, fins i tot, una "blanca navidad". :ueee:

Bé, això es tot, d´ací un any veurem si he encertat algun mes o que, :P veritat que no estaria malament que encertara estos ultims 6 mesos de l´any? ;D ;D

Ah!!!! i gracies per llegir-ho, i per suposat s´admeten critiques tipo: este tio no sap ni senyar-se, no n´encerta una........... :P ;D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
Re: Les previsions de l´oratge pel 2008, per carboner.
« Respondre #1 el: 12 de Gen de 08, 12:53:16 pm »

M´acabe de donar conter que coincideixen molt les meues previsions amb les de les cabanyueles de Pablo Guerra :o,....... menys fiabilitat encara li done jo, i això que les he fet jo. ;D

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #2 el: 12 de Gen de 08, 13:18:49 pm »
Ja vorem, ja...

Ara el que sí estàs és exposat a rèpliques.

;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #3 el: 27 de Mar de 08, 16:05:52 pm »
   MARÇ: Pasqua sense mona i botifarró, com Nadal sense pollastre i torró.

Enguany  Pasqua cau en Març, el mes fara honor a la dita de "pasqua marçal, mortandat i fam". :'(  Encetarem el mes amb un temps tranquil i plàcid, però pronte ens vindrà el mal oratge, amb fred i gelades que poden fer malbé als cultius agraris  :'(, temps inestable, ruixats i alguna granisolada, neu en les serres , en definitiva , temps per menjar-se la mona en casa. :-\

:ein:

Si este any va de dites, a vore si es cumpleix la de la cancò:

Con el paraguas bajo el brasooo
y la 'toalla' por si acaso....
voy a las fiestas d'Oniil
un 29 d'abriiil...
etc...

PD: Es canta obrint les a's i les o's amb música d'un pasodoble molt conegut i molt tocat en els 80.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #4 el: 29 de Mar de 08, 21:30:02 pm »
Ayyy Mario, Mario.... i després ens dirás que no te fiquem canya..... :-X

Per un Mario PITONISSO, anys i anys, per molts anys. ;D

Per cert: on hi ha que signar per que es compleixquen els ultims sis mesos.
« Darrera modificació: 29 de Mar de 08, 21:31:34 pm per NEVÀ GROSSA »
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #5 el: 26 de Abr de 08, 00:52:10 am »

Entrarem de ple en la primavera amb "bon oratge", despres del temps revolicat del març, abril arrivara amb bones temperatures i tranquilitat, poca pluja i poques tronades enguany.

Em va faltar dir que faria molt de vent, però he encertat prou també el mes d´abril,....................... lamentablement. :P

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #6 el: 27 de Abr de 08, 18:44:57 pm »
Em va faltar dir que faria molt de vent, però he encertat prou també el mes d´abril,....................... lamentablement. :P

No pasa res home, mentres acertes els últims sis mesos totes estes minúcies serán irelevants. ;D
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #7 el: 27 de Abr de 08, 19:58:53 pm »
Però per a fer boca, a veure si es complix allò dit de maig. No estaria gens malament.  ;D
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #8 el: 27 de Abr de 08, 20:18:50 pm »
Si.. si.....

Pero la questió és: PLOURÀ DEMÀ EN ONIL??

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #9 el: 28 de Abr de 08, 23:09:55 pm »

NO

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #10 el: 29 de Abr de 08, 19:20:44 pm »

NO

Pos t'has enganyat, per que sí ha plogut (encara que hagen segut 4 gotes  ;D )

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #11 el: 08 de Mai de 08, 18:09:38 pm »

MAIG: Temps de floretes, temps d´amoretes.

Al contrari que en l´abril, enguany en maig si que podrem dir allò de "Pel maig, cada dia un raig", temps amb moltes tronades i fins i tot algun temporal de llevant, :D temperatures normals per l´epoca.

Estas fet un crack

;D
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #12 el: 08 de Mai de 08, 21:06:56 pm »
Impresionant fins ara.  :ein:

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Gàrseg

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 47
« Respondre #13 el: 19 de Mai de 08, 19:53:40 pm »
De moment les previsions de Carboner s'estan complint al 100%...impressionant... :-X

Borriol, la Plana Alta, a 200 m.s.n.m.// Vilafranca a 1.125 m.s.n.m. Comarca dels Ports (Castelló)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #14 el: 02 de Jun de 08, 15:11:50 pm »

JUNY: Per a bé o per a mal, no et tragues roba fins per sant Joan.

Estos ultims anys Juny semblava un mes plenament estiuenc, però enguany no ho semblarà , seran molt els dies amb cel  ablanurat i frecuentaran les tronades, algunes  serán fortes, precaució amb les pedregades. 
  Ambient fresc, impropi de primeries de l´estiu
.

De moment, tampoc vaig mal encaminat este mes. :D