Autor Tema: Abril de 2011...  (Llegit 25411 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat soriano

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 374
Re: Abril de 2011...
« Respondre #30 el: 08 de Abr de 11, 20:50:29 pm »
Mirant les dades del llibre Atlas Climático de la Comunidad Valenciana, he vist que la temperatura més alta per a l'observatori oficial d'Ontinyent per a un mes d'Abril fou de 31,5ºC per al període 1961-1990, així que amb les màximes que hem tingut hui als nostres observatoris segur que s'ha batut aquest rècord.

Quina llàstima quasi bateig rècord!!! ;D

Com comenteu,dia molt calorós i amb poca humitat, ací al casc urbà una màxima de 31.4 ºC ( 17:38) i una mínima que s’ha quedat als 12.1ºC i amb una molt poca humitat 6 %

A hores d’ara ja començat a refrescar una miqueta!
« Darrera modificació: 08 de Abr de 11, 20:54:28 pm per soriano »

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Abril de 2011...
« Respondre #31 el: 08 de Abr de 11, 23:02:50 pm »

 En Otos fins a 31,8º, ara  malgrat que  el vent bufa de gregal, la temperatura es manté en 21,4º i la humitat relativa encara es només del 28%. :o
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Abril de 2011...
« Respondre #32 el: 09 de Abr de 11, 00:45:01 am »
Hui també s'ha notat la pujada de temperatura per ací baix.

Dades actuals (08/abr/11 a les 22:44 UTC)
         
 
Temperatura:                         
    Actual:  16,2oC
    Màx.:    25,2oC a les 14:25
    Mín. :    9,7oC a les 04:15
Mitjana 24h: 17,8o (+2,2o respècte ahir)

Humitat:                                 
    Actual:  35,2%
    Màx.  :  52,0% a les 04:00
    Mín.   :  16,2% a les 14:00
 Mitjana:  34,3%

Presió:                                     
    Actual: 1020,4 hPa
   Tend. : +0,0 hPa/h

Precipitació:                             
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 0,0 mm
     Màx   : 0,0 mm/h a les 00:00

Vent:                                         
    Actual:   5 km/h  NNW
    Màx.  :   18 km/h  a les 15:05



Salut. (& canut power)  ;)

Desconnectat MeteoCanals

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
Re: Abril de 2011...
« Respondre #33 el: 09 de Abr de 11, 01:04:14 am »
Com era d'esperar a Canals fins els 33,2ºC de màxima... pero la humitat tambe la mínima de tan sol 5%, hui era un dia perfecte per ficar la llavadora i estendre la roba ;D  i este cap de setmana encara pujaran més... no descartaria superar els 35ºC... vaja comença fort abril! pero d'aigua res de res :'(

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Abril de 2011...
« Respondre #34 el: 09 de Abr de 11, 01:26:53 am »
Hola amics,

La màxima de 32,2°C a les 15:54 UTC de ahir, és la màxima temperatura registrada a l'Obs. Germanies des de 2004 en un mes d'Abril.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Nevades

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 816
Re: Abril de 2011...
« Respondre #35 el: 09 de Abr de 11, 01:32:11 am »
canviant un poc de tema, s'esta cremant alguna cosa (supose que serra) per la zona de castello de rugat. Quina casualitat! Damunt en un dia de ponent amb 30C.
Agullent, València.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Abril de 2011...
« Respondre #36 el: 09 de Abr de 11, 01:37:47 am »
canviant un poc de tema, s'esta cremant alguna cosa (supose que serra) per la zona de castello de rugat. Quina casualitat! Damunt en un dia de ponent amb 30C.

S'ha declarat un incendi a la zona de Benicolet de dimensions considerables. Tenim poca informació al respecte.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Abril de 2011...
« Respondre #37 el: 09 de Abr de 11, 03:32:25 am »
canviant un poc de tema, s'esta cremant alguna cosa (supose que serra) per la zona de castello de rugat. Quina casualitat! Damunt en un dia de ponent amb 30C.

S'ha declarat un incendi a la zona de Benicolet de dimensions considerables. Tenim poca informació al respecte.

 A les 12 ha vist ja una enorme franja de foc per la zona, ara mateixa des d´Otos es pot veure una enorme columna de fum i un front de foc de varios kilòmetres que va en direcció a les serres de La Safor, atenció perque si no el controlen pronte, demà amb el ponent el foc podria arrivar al mateix Monduver.

 L´incendi te tota la pinta de ser provocat, ja que s´ha declarat a la mateixa hora que els que fa poc mes de mig any arrasaren la zona d´Ontinyent, ara li ha tocat a l´altre extrem de La Vall, moltes casualitats que fan pensar en algun piròman solt en la zona.

 Per altra banda les condicions  són nefastes, encara que aci no fa vent, però alli si que es veu com la columna de fum va clarament de ponent a llevant, aci en Otos ara mateixa 22,6º i nomes un 22% d´HR, açò no dic que no haja passat mai, però si que almenys jo no ho recorde.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Abril de 2011...
« Respondre #38 el: 09 de Abr de 11, 03:37:20 am »
canviant un poc de tema, s'esta cremant alguna cosa (supose que serra) per la zona de castello de rugat. Quina casualitat! Damunt en un dia de ponent amb 30C.

S'ha declarat un incendi a la zona de Benicolet de dimensions considerables. Tenim poca informació al respecte.

 A les 12 ha vist ja una enorme franja de foc per la zona, ara mateixa des d´Otos es pot veure una enorme columna de fum i un front de foc de varios kilòmetres que va en direcció a les serres de La Safor, atenció perque si no el controlen pronte, demà amb el ponent el foc podria arrivar al mateix Monduver.

 L´incendi te tota la pinta de ser provocat, ja que s´ha declarat a la mateixa hora que els que fa poc mes de mig any arrasaren la zona d´Ontinyent, ara li ha tocat a l´altre extrem de La Vall, moltes casualitats que fan pensar en algun piròman solt en la zona.

 Per altra banda les condicions  són nefastes, encara que aci no fa vent, però alli si que es veu com la columna de fum va clarament de ponent a llevant, aci en Otos ara mateixa 22,6º i nomes un 22% d´HR, açò no dic que no haja passat mai, però si que almenys jo no ho recorde.

He intentat informar un poc en un nou tema que he creat al espai Medi Ambient, des d'ací Montitxelvo és veu perfectament ja, que el terme de Montitxelvo fita amb el de Benicolet, i el foc és més que considerable, està molt viu i com bé diu Carboner, amb el ponent té una clara direcció cap al Monduver, va directe, pasant per Llocnou de Sant Jeroni, Rótova, Marxuquera i Monduver, esperem que el controlen el més prompte possible, encara que per la nit és realment complicat. I sí, em anat el més a prop del foc els amics i jo, i bufa un ponent moderat. Massa coincidències  >:( !!!
Montitxelvo, València.




Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Abril de 2011...
« Respondre #39 el: 09 de Abr de 11, 03:45:22 am »
canviant un poc de tema, s'esta cremant alguna cosa (supose que serra) per la zona de castello de rugat. Quina casualitat! Damunt en un dia de ponent amb 30C.

S'ha declarat un incendi a la zona de Benicolet de dimensions considerables. Tenim poca informació al respecte.

 A les 12 ha vist ja una enorme franja de foc per la zona, ara mateixa des d´Otos es pot veure una enorme columna de fum i un front de foc de varios kilòmetres que va en direcció a les serres de La Safor, atenció perque si no el controlen pronte, demà amb el ponent el foc podria arrivar al mateix Monduver.

 L´incendi te tota la pinta de ser provocat, ja que s´ha declarat a la mateixa hora que els que fa poc mes de mig any arrasaren la zona d´Ontinyent, ara li ha tocat a l´altre extrem de La Vall, moltes casualitats que fan pensar en algun piròman solt en la zona.

 Per altra banda les condicions  són nefastes, encara que aci no fa vent, però alli si que es veu com la columna de fum va clarament de ponent a llevant, aci en Otos ara mateixa 22,6º i nomes un 22% d´HR, açò no dic que no haja passat mai, però si que almenys jo no ho recorde.

He intentat informar un poc en un nou tema que he creat al espai Medi Ambient, des d'ací Montitxelvo és veu perfectament ja, que el terme de Montitxelvo fita amb el de Benicolet, i el foc és més que considerable, està molt viu i com bé diu Carboner, amb el ponent té una clara direcció cap al Monduver, va directe, pasant per Llocnou de Sant Jeroni, Rótova, Marxuquera i Monduver, esperem que el controlen el més prompte possible, encara que per la nit és realment complicat. I sí, em anat el més a prop del foc els amics i jo, i bufa un ponent moderat. Massa coincidències  >:( !!!

  Es repetix la història de l´incendi d´Ontinyent, per la nit i la vesprà d´un dia de ponentà i calor,... massa coincidències. :-\
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat alcoià

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
Re: Abril de 2011...
« Respondre #40 el: 09 de Abr de 11, 10:37:39 am »
Quin any per plorar.

Jo no vull pensar mal de les brigades i retalls de llocs de feina. (per cert, que a la font roja despatxaran a un... pels retalls als presupostos...)

Però si no és això, teniu un piròman per la zona. Té tota la pinta. Em pareix la opció més plausible. A pinós viuen amb un desde abans de que jo començara la carrera i ahi està...

PD: no crec en conspiracions judeomasòniques... ahi hi ha un que enten i està fotut o un malalt... o ambdues coses...
]

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Abril de 2011...
« Respondre #41 el: 09 de Abr de 11, 10:48:42 am »
Quin any per plorar.

PD: no crec en conspiracions judeomasòniques... ahi hi ha un que enten i està fotut o un malalt... o ambdues coses...

Estic amb tu  :'(

En fi, un altre dia que es presenta insuportable, amb mínimes que en alguns punts de les nostres comarques han fregat els 20ºC i un cel prou més enteranyinat que ahir. A Ontinyent tenim ja 27,5ºC  :P

Desconnectat Nevades

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 816
Re: Abril de 2011...
« Respondre #42 el: 09 de Abr de 11, 11:30:22 am »
crec que hui hem tingut la primera nit tropical, però no ho puc confirmar per que no estic a casa.

Algú pot informar si el foc seguix avançant o ja està controlat?
Agullent, València.

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re: Abril de 2011...
« Respondre #43 el: 09 de Abr de 11, 11:50:02 am »
crec que hui hem tingut la primera nit tropical, però no ho puc confirmar per que no estic a casa.

Algú pot informar si el foc seguix avançant o ja està controlat?

En l'apartat de Medi Ambient del fòrum hi ha un tema creat.

De totes formes, no pare de pasar helicòpters i avionetes que venen de Beniarrés cap a Benicolet, no crec que estiga molt controlat, no entenc d'això però si està controlat és perque ja no te molt més que cremar, ha pasat ja de Llocnou de Sant Jeroni i va cap a Rotova, direcció W-E, per ahí hi ha molta vegetació.
Montitxelvo, València.




Desconnectat Joen

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: Abril de 2011...
« Respondre #44 el: 09 de Abr de 11, 12:31:11 pm »
Per ací ja fa una estona que ha entrat el llevant de forma dèbil, i la temperatura s'ha estancat en 31ºC. Segurament passarà com ahir, on el ponent va acabar entrant a mitja vesprada, fent que s'assolira la temperatura màxima.