Autor Tema: Ràfega de vent a Ibi el 30-31 de gener de 2006???  (Llegit 2730 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
Ràfega de vent a Ibi el 30-31 de gener de 2006???
« el: 21 de Mai de 07, 17:05:19 pm »
Em pregunten des de l'ajuntament d'Ibi quina va ser la ràfega màxima de vent dels dies 30 i 31 de gener de 2006. El seu propòsit es poder demostrar que es van sobrepassar els 35 km/h.

He mirat les dades del Baradello, Banyeres, Onil i Castalla (IVIA), i només Banyeres va arribar a 53 km/h quan totes les altres es van quedar molt per baix (entre 15 i 30).

A un llibre que tinc posa que a Ibi hi ha una estació que marca com IBI HS (imagine que no serà el del xampú).... algú sap si es pot contactar amb eixa estació (del CHJ, Cª Agricultura.....) o què més podria fer????

Gràcies

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Ràfega de vent a Ibi el 30-31 de gener de 2006???
« Respondre #1 el: 21 de Mai de 07, 21:53:30 pm »
Jo tinc dades de eixe observatori. Les vaig extraure de la web de la UA, Laboratori de Climatologia. Però són mitjanes tant de temperatures com de precipitacions. No es coneix estació automàtica a Ibi, a menys que Nevà Grossa estiga a punt de ficar-ne una. ;D

Mireu els fitxers adjunts.

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #2 el: 22 de Mai de 07, 12:47:31 pm »
Hi ha una estació automàtica a Ibi: la del Institut de secundaria.  La du uno de Castalla, mestre de còmica -perdó, química- li he enviat correu per si volia ajuda per a publicar les seves dades, pero no m'ha fet ni cas...

Tornaré a provar-ho.....

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
    • dissenyss.com
« Respondre #3 el: 22 de Mai de 07, 14:31:39 pm »
Hi ha una estació automàtica a Ibi: la del Institut de secundaria.  La du uno de Castalla, mestre de còmica -perdó, química- li he enviat correu per si volia ajuda per a publicar les seves dades, pero no m'ha fet ni cas...

Tornaré a provar-ho.....

Gràcies

Imagine que com que la consulta la fan des de l'Ajuntament d'Ibi podran amb més facilitat demanar la informació a l'Institut... per ara li enviaré les dades del voltant i a veure si hi ha sort amb el castellut d'Ibi   ;)

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #4 el: 22 de Mai de 07, 16:45:31 pm »
L'automàtica que hi-ha al final de l'autovía, abans d'entrar al barranc de la batalla al encreuament de la Carrasqueta, te historics de dades per algún lloc?

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
    • dissenyss.com
« Respondre #5 el: 22 de Mai de 07, 19:14:11 pm »
No m'havia fixat que allà hi ha una automàtica  ???, la veritat és que no passe massa a sovint per eixe tros (quan vaig a Alcoi puge per la Vententa dels Cuernos)

Però pot ser una altra opció molt fiable

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #6 el: 23 de Mai de 07, 18:56:28 pm »
Els vigilants de la Conselleria de Medi Ambient (ara crec que es diu Conselleria de Territori i Habitatge) de la caseta de vigilancia de l'alt del Menejador prenen dades varies vegades al día. No se si es podran solicitar eixes dades a la Conselleria. Sería altra opció.

El mal es que al necesitar les dades de velocitat màxima de vent tindria que ser casualitat que a  l'hora de la medició es superaren els 35km/h que necesiten.

Ara, que allí dalt el vent bufa en ganetes tot l'any, les molinetes fan la seua faena.

Salutacions.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #7 el: 02 de Jun de 07, 17:33:38 pm »
Bé per fi soc aquí, com ja heu dit abans a Ibi no hi ha estació "homologada". Si bé l´estació de l´institud ha obtingut una
serie de al menys 20-25 anys, i unes dades prou imprecises (no hi tenien la presa diaria). :'(

En quant a l´estació del cruce de la Carrasqueta, ho desconeix per complet... ???

Per altra banda, si he pogut accedir a dades preses en l´alt del Menejador. I a dir veritat tampoc em pareixen molt fiables,
cosa que em torra, perque sempre he pensat i estic segur que s´han pogut obtindre registres, que ens farien flipar i posar-nos
les mans al cap. El problema el de sempre, no hi ha una continuitat de registres...(no son sempre els mateixos qui están allà dalt,
no tot el mon es sent amb l´obligació d´arreplegar dades, i molt menys si no tens el mínim interes amb la méteo....i axí un sense fi
de raons per les quals no podem gaudir d´unes dades amb un mínim de credibilitat).

Si i ja sé que em podeu preguntar del perqué no tinc jo mateix una estació?. I la resposta es prou clara i convincent: no dispose del
lloc adecuat per a tal menester. Ara bé, espere poder-hi colocar una en no molt de temps, on crec que es sorprendria prou gent de
les dades.

Si que es cert que a Ibi hi han prou dades de manera molt aficionada, amb una quantitat de gent que fa anys que pren dades quasi a
diari, però sempre serien preses de mín. i máx. diaria més la precipitació. Ja a la KDD de la Vall d´Albaida, li vaig comentar a Meteonix
que en poder pasar totes aquestes dades a Excel, no tendria ningún inconvenient en passarli-les. ;)

Ah¡ una última cosa, bonicos son estos de l´Ajuntament per a demanar coses....Clar que quan es tracta de donar una mínima subvenció
per a instalar una estació on-line, es miren amb una cara com si estigueres boig. >:(

Bé que tinc més rollo que una persiana :-X Si necesiteu alguna informació que vos puga facil.litar no tingeu cap de dubte amb consultamela.

Salutacions per a tots. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
    • dissenyss.com
« Respondre #8 el: 02 de Jun de 07, 20:16:02 pm »
Bé per fi soc aquí, com ja heu dit abans a Ibi no hi ha estació "homologada"....

Home, gràcies! Faltava l'opinió d'un iberut per arredornir el tòpic. La veritat és que al final li he donat les dades d'Onil - Castalla - Banyeres - Baradello, que són les que coneixem i li he explicat quines altres dades pot aconseguir (institut, autovia...), però per ara no m'han dit res i pel que dius, no espere que em diguen res  >:(.

Espere que ens veiem a finals de juny... haurem de fer un llarg camí per arribar-hi però la meteo és així  ;D