Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 63360 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #15 el: 03 de Gen de 09, 09:21:08 am »
Tot pot cambiar en cada eixida, pero estan les previsions per a mitjans de la setmana que ve que pareix que estiguam en Soria!! ;D
 :neu: :neu: :neu: ¿Que no estarem davant un hivern paregut al del 2003 o 2004, no recorde be, que setmana si setmana no la veiem caure?
A mes a mes, els models per mes endavant mantenen la tendençia, borrasquetes continues i fred en altura...
« Darrera modificació: 03 de Gen de 09, 09:31:07 am per floquet »
Ontinyent, València.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #16 el: 03 de Gen de 09, 09:41:50 am »
Solament puc dir quins models més collonuts, cada dia fiquen més fret i precipitació i en les notícies sense dir ni pio( osea sense portar el gafe a la situació), ara sent més cientifics la iso zero rondant els nostres caps fins al dia 11 en totes les lineas del meteograma arribant a la -5 en les millors eixides i amb bastant unaminitat , precipitació vents del 1 i 2 quadrant....... en fi festa

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #17 el: 03 de Gen de 09, 09:47:36 am »
Ei, que igual es una exida de eixes a les que estem desgraciadament acostumbrats este final de tardor i començament de hivern que despres es queda en molt menys del que indiquen, pero a hores d'ara estem parlant de 3 dies, vorem si amb mes o menys intensitat, de neu a cotes baixes :o
Jo no parle mes de la situaçio, que al final la anem a gafar  :-X
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #18 el: 03 de Gen de 09, 11:11:26 am »
 ::) ::)

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #19 el: 03 de Gen de 09, 12:00:18 pm »
Confie en que no tinguem eixes reculades a les que tan acostumats estem; tan sol queden 3 dies, o el que son 24-36 hores de sufriment.

Jo se d'un que quan torne de Granada, pot tindre una grata sorpresa; no es així Manu, jejeje. Encara vaig ser molt prudent ahir dient com estaven els models.
« Darrera modificació: 03 de Gen de 09, 12:02:41 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #20 el: 03 de Gen de 09, 12:25:48 pm »
Seguimos para bingo... ;D

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #21 el: 03 de Gen de 09, 12:38:29 pm »
Quina barbaritat a 200m la cota? pero guarde l´euforia per a la neu i estic penden de lo que pugam arreplegar dema, que a l´ultima eixida han fet un canvi extraordinari i mos donen al voltan de 50-60 litros i de resopo el dimecres vorem. :-si :-si :-X

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #22 el: 03 de Gen de 09, 13:17:40 pm »
Massa bonic per a ser çert, o no? El dia dels inocents ja ha passat.
Vaqueret que diu la bola??
MANIFESTAT PER FAVOR.

Ontinyent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.412
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #23 el: 03 de Gen de 09, 15:36:16 pm »
Moldels d´alta costura. :-X Per a diasfrutar e il.lusionar.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #24 el: 03 de Gen de 09, 15:42:30 pm »

Primer comenten el que ens ve i que ja no ens s´hi escapa, borrasqueta xicoteta, però de llobre per deixar-nos un bon grapat de litres, prou mes del que alguns es pensen, crec jo. :D

I apartir del dimarts la cosa esta`posant-se molt bé, tal vegada ens podria fallar la preci, esperem que no, perque de fred jo crec que anirem sobrats els que vivim a mes de 200 o 300 msnm.

Seguim resant i fent ofrenes a la "bola" de vaqueret.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #25 el: 03 de Gen de 09, 17:16:25 pm »
M'agradaria molt que em diguereu en quin 'llibre' exàctament es poden consultar eixes borrasques 'de llibre' que dieu (no tú, Mario, ho feu tots)
Per que, si alguna dificultat de predicció te este tipo de situacions a les nostres comarques, és precissament que tot depén de les mesobaixes mediterrànies que ningú sap on van a formar-se, si davall Balears, si damunt, si més cap al estret, mes cap al golf de lleó,....) i segons on vaja, ens tirarà el gregal fresquet o el xalòc ,o inclús llebeig, calentet.

Mirant exclusivament simulacions numériques de la atmósfera, ja demà per el matí podriem vore alguna serra blanqueta, sols les mes altes, clar.  Al dia 7, a mi, tal i com ho pinten ara, em fa por per la possibilitat de baixa en Alborà. Aixo significaria vents de mitjorn (o llegeix o xalòc) a la Foia. Les grans nevades ací solen donar-se amb eixos vents, i solen ser molt locals.
Pero la meua opinió és que veig mes possible que la baixa no es meneje massa del golf de lleó o de damunt de les Balears. Això sí seria 'de llibre'.

PD: La veritat és que ja li he dit a la meua dona que si no neva el dimecres, m'afaite la barba! ...  Se n'ha anat corrents a comprar maquinetes d'afaitar.......
« Darrera modificació: 03 de Gen de 09, 17:20:22 pm per Vaqueret »

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.412
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #26 el: 03 de Gen de 09, 17:35:54 pm »
M´agradaria afegir al fil de Vaqueret que les nevades copioses a la Foia de Castalla amb la baixa en Alborà, es donen tant sols si l´aire fret s´endinsa i penetra abans que la formació d´eixa borrasca.

Per altra banda una baixa situada al golf de Lleó o les Balears, si ens dona l´aport de vents de gregal i a posteriori la baixada de temperatures, deixant les cotes no tant sols a zones mitges i altes, si no també a eixes que actualment es barallen dels 200-300m.

En quant a la posible neu de demá a zones de muntanya cap als 1000m. es prou probable, i a més a més cap a migdia diria que seria posible veurela fins i tot a 900m. Ja vos diré demá per quina quota es queda.... :D

Pd: el dimecres per fi, el Manu vorá eixa neu tant desitjada al seu poble.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #27 el: 03 de Gen de 09, 17:38:57 pm »

Pero la meua opinió és que veig mes possible que la baixa no es meneje massa del golf de lleó o de damunt de les Balears. Això sí seria 'de llibre'.

El UKMO de 3km de reixeta no mou la baixa del golf de lleó, amb lo qual passarem la mà per la paret. (Jo, al menys, l'Iberut no... Grrrrrr)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #28 el: 03 de Gen de 09, 17:39:20 pm »
 Be jo em centre de moment en la situació d´esta nit i demà, que la veig "de llibre" ;D per a La Vall d´Albaida, els models cada vegada ens donen mes preci, ara mateix jo no firmaria menys de 50 mm en Otos, o de segur que en algun lloc es quedaran ben aprop dels 100 mm.

En quant al dimecres, cada vegada mes fred, però menys preci, ara mateix veig cota practicament 0, però uii la preci. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #29 el: 03 de Gen de 09, 17:41:18 pm »
Be jo em centre de moment en la situació d´esta nit i demà, que la veig "de llibre" ;D per a La Vall d´Albaida, els models cada vegada ens donen mes preci, ara mateix jo no firmaria menys de 50 mm en Otos, o de segur que en algun lloc es quedaran ben aprop dels 100 mm.

En quant al dimecres, cada vegada mes fred, però menys preci, ara mateix veig cota practicament 0, però uii la preci. ::)
De llibre no, de llibrell diria jo.  Vamos.. de arreplegar aigua a llibrells.

PD:
Extret de meteocastalla.blogspot.com:
 No mes dir una cosa: Si no neva el dimecres, al demà del dia Reis, m'afaite la barba i em voreu per el carrer amb la cara ben lluenta.......