Autor Tema: Setembre de 2010  (Llegit 21620 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Setembre de 2010
« Respondre #210 el: 28 de Set de 10, 15:30:19 pm »

Ara el que caldria es pluja i no fred, de moment esta no es veu per enlloc, més be tot el contrari, torna el ponent eixugador, em sembla que no menjarem enguany esclatasangs de les nostres serres. :'(

home no suigues tan negatiu que tu be saps que els models camvien en dos dies, i el tema dels esclatasangs jo pose un interrogant perque he conegut anys que ha plogut poc pero be i s´en han fet fins baix les pedres, com es diu a el meu poble.....el rovello es molt capritxos, l´any pasat van caure en biar en setembre mes de 100 litres i en canvi no vam collir cuasi re, l´any anterior 2008 va plore menys pero els reixius i la temp va acompanyar i va ser una locura, jo no havia conescut que la gent portara 20 o 30 kg, jo el normal que he conegut son 5 a 10 kg, va ser un any bonisim i la gent tampoc estava molt optimista¡¡¡

Lo dels esclatasangs, es cert, aci  ja fa uns anys que tenim unes tardors realment plujoses i n´han eixit més be pocs. Enguany algo ha fet, però si es confirmen els ponents per als proxims dies, i lamentablement quant les previsions marquen ponent, casi mai fallen :-\ serà dificil que n´ixquen, almenys per ací.

En quant a l´ortage, mati de grans nuvolades cap a llevant, però que no han entrat cap a l´interior, ara ja sol, amb 23º.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #211 el: 28 de Set de 10, 15:33:40 pm »
Com diu Carboner pareix que el ponent es fara present una temporaeta, pero alguna borrasqueta es podria colar per el S i afectarmos, ja vorem com queda la cosa.

Per altra part creixen cumuls cap al SE i tenen molt bona pinta, creixen fins a bona altura.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.396
    • dissenyss.com
« Respondre #212 el: 28 de Set de 10, 18:35:40 pm »
Bona vesprada!

Després d'un matí més tranquil d'allò esperat... una moderada tempesta a afectat a la ciutat d'Alacant a les 14.45 - 15.45 (prou exacte perquè l'he viscuda tota davall d'una marquesina d'un bus esperant a que es passar). Finalment entre 4 i 7 mm en a distints barris. Poca cosa però ta bé!  :D

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #213 el: 29 de Set de 10, 01:39:46 am »
En Canals ni gota, a Gandia platja sobre les 10:30 a caigut un bon ruixat i un altre sobre les 14:00, la intensitat era brutal sobretot el de les 10:30. Entre setmana vos diré el que pasa per Gandia platja ja que residisc alli per asumptes d'estudis de la universitat, els caps de setmana com no desde Canals. Be ja tinc la estació en proves a meteoclimatic, per donar les dades a meteonix en podeu tirar una maneta perque vaig un poc perdut. Gràcies.

La màxima de hui sa quedat en 24,5ºC.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #214 el: 29 de Set de 10, 09:42:50 am »
Bon dia.
Continuen les minimes fresquetes amb 12.5 Cº, en estos moments 16.5 Cº 1017 Hpa 55 % humitat i vent del S.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #215 el: 29 de Set de 10, 19:25:50 pm »
Bona vesprada.

Dia dominat pel sol i el vent variable i eixut, amb presència d'alguns núvols prims. Màxima de 27,9ºC i mínima de 12,8ºC. A primera hora de la vesprada es notava caloreta.

26,5ºC
31%
1015,2 hPa
Calma.

O/T: tinc la satisfacció de comunicar-vos que, després d'alguns entrebancs que han retardat el projecte un mes llarg, he aconseguit posar en marxa una nova estació meteorològica en línia, a les afores d'Ontinyent: http://www.meteontinyent.es/santana/  :D

Una Davis Vantage Pro2 situada en la ubicació Ontinyent - sta. Anna nord, que ja va estar en meteoclimatic com a estació manual entre setembre de 2007 i gener de 2008. Aquella Davis va passar a Fontanars - Torrevellisca, on segueix donant servici actualment.

En estos tres anys la tecnologia ha avançat i ja la puc connectar a internet. En aquell moment no va poder ser i el projecte va quedar suspés  :'(

Des d'ací agraïsc als patrocinadors del web la confiança que han dipositat en el projecte.

A partir de l'1 d'octubre estarà disponible a meteoclimatic i penjaré les fotos corresponents  ;)

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.396
    • dissenyss.com
« Respondre #216 el: 29 de Set de 10, 20:02:48 pm »
O/T: tinc la satisfacció de comunicar-vos que, després d'alguns entrebancs que han retardat el projecte un mes llarg, he aconseguit posar en marxa una nova estació meteorològica en línia, a les afores d'Ontinyent: http://www.meteontinyent.es/santana/  :D
Xé que bo, felet!
Enhorabona i gràcies per fer eixe esforç i recuperar i millorar taaaant l'estació  ;) :D

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #217 el: 29 de Set de 10, 20:20:38 pm »
Bona vesprada.

Dia dominat pel sol i el vent variable i eixut, amb presència d'alguns núvols prims. Màxima de 27,9ºC i mínima de 12,8ºC. A primera hora de la vesprada es notava caloreta.

26,5ºC
31%
1015,2 hPa
Calma.

Una Davis Vantage Pro2 situada en la ubicació Ontinyent - sta. Anna nord, que ja va estar en meteoclimatic com a estació manual entre setembre de 2007 i gener de 2008. Aquella Davis va passar a Fontanars - Torrevellisca, on segueix donant servici actualment.

En estos tres anys la tecnologia ha avançat i ja la puc connectar a internet. En aquell moment no va poder ser i el projecte va quedar suspés  :'(

Des d'ací agraïsc als patrocinadors del web la confiança que han dipositat en el projecte.

A partir de l'1 d'octubre estarà disponible a meteoclimatic i penjaré les fotos corresponents  ;)

Enhorabona, felet. Eixa estació per a mi passarà a ser una referència, ja que es la que queda més a prop del meu observatori, segons Google Earth a 2 km justets en línea recta, a més de que està ubicada també a 1,5 m del sòl.

Poc a poc anem sembrant d'estacions meteorològiques Ontinyent i la Vall d'Albaida ;D.

Per cert, a cada quan s'actualitza la pàgina?

OT: Podríem fer alguna kedada per esmorzar i de pas visitar les estacions que tenim per Ontinyent, que penseu?
« Darrera modificació: 29 de Set de 10, 20:28:10 pm per Joen »

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #218 el: 29 de Set de 10, 20:45:14 pm »
Per cert, a cada quan s'actualitza la pàgina?
La plana principal cada 30 minuts, la plantilla de meteoclimatic cada 15 minuts i els gràfics cada hora. He de controlar el volum de pujada de dades... I que la connexió no es talle massa sovint  :P

OT: Podríem fer alguna kedada per esmorzar i de pas visitar les estacions que tenim per Ontinyent, que penseu?

Ja podeu posar data  ;D

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #219 el: 29 de Set de 10, 21:41:45 pm »
Les dades de hui a Almansa:

Temperatura Màxima : 25,6ºC ( 16:55h )
Mínima : 9,2ºC ( 8:27h )

Pluja: 0,3 l/m2 (degut a la boira de primera hora)

Humitat relativa màxima 97% (3:39h)
mínima 15% (15:07h)

Vent màxim : 30,6 Km/h de poniente (12:51h).

Presió mínima : 1015,5 mb (10:24h)
màxima : 1015,5 mb (16:56h)

Índex UV màximo : 6,1 (alto) (14h)

Un día de sol, amb cirrus a la vesprada:

Els unics cumuls que s'han vist, cap a l'est . Desde el port d'Almansa es veien aixina... ¿eixa serra del fons es el Benicadell?
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #220 el: 29 de Set de 10, 21:44:00 pm »
Collons Rafelet, al final tendràs mes estacions que el CEAM!!!

En la cosa del rovelló-pebràs-esclatasang, tan important és la pluja que caiga ara com la que va caure a la primavera, que és quan es desenvolupa el miceli.

Dades actuals (29/sep/10 a les 19:39 UTC)

Temperatura:                         
    Actual:  18,3oC
    Màx.:    25,6oC a les 14:25
    Mín. :    11,7oC a les 06:05
Mitjana 24h: 17,4o (+1,4o respècte ahir)

Humitat:                                 
    Actual:  84,5%
    Màx.  :  96,8% a les 02:10
    Mín.   :  20,6% a les 14:15
 Mitjana:  69,9%

Presió:                                     
    Actual: 1017,9 hPa
   Tend. : +0,0 hPa/h

Precipitació:                             
    en 1h : 0,0 mm
     Hui   : 0,4 mm
     Màx   : 1,0 mm/h a les 02:30

Vent:                                         
    Actual:   0 km/h  NNE
    Màx.  :   28 km/h  a les 09:30

Salut. (& canut power)  ;)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #221 el: 29 de Set de 10, 22:23:12 pm »
Els unics cumuls que s'han vist, cap a l'est . Desde el port d'Almansa es veien aixina... ¿eixa serra del fons es el Benicadell?

Bona Nit!

Eixa serra és Mariola.
Des de dalt de Mariola em pareix que es veu el Mugrón.

Dia tranquil per Ontinyent:

Mínima de 11,7ºC
Màxima de 28ºC
Actualment 18,8ºC

Enhorabona Felet!!
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #222 el: 29 de Set de 10, 23:09:46 pm »
Com diu Adria_Ontinyent desde la serra de Mariola es veu el Mugron, aquest hivern en alguna nevada el vaig vore a partir dels 1100 metros mes o menos.
Tambe he vist creixer algun cumul amb rapidesa sobre les 18:00 cap a les Marines pero amb mes presa s'ha desfet.

Actualment: 18.4 Cº despres d'una maxima de 27.1 Cº i una minima de 12.5 Cº, La pressio continua en 1017 Hpa i vents de aponentats quasi tot el dia.
Bona nit.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #223 el: 29 de Set de 10, 23:15:14 pm »
Gràcies per les informacions,al sur a les afores de la ciutat d'Almansa mirant cap al port es veu eixa serra i tenía curiositat de quina era . Efectivament sobre les 6 es quan he vist eixos cumuls .

Enhorabona a felet per eixa nova estació, el terme d'Ontinyent va a quedar totalment cobert :)
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #224 el: 29 de Set de 10, 23:47:30 pm »
Gràcies per les informacions,al sur a les afores de la ciutat d'Almansa mirant cap al port es veu eixa serra i tenía curiositat de quina era . Efectivament sobre les 6 es quan he vist eixos cumuls .

Enhorabona a felet per eixa nova estació, el terme d'Ontinyent va a quedar totalment cobert :)

Jo tambe li he fet unes fotos, dema les posare ja que la dona s'ha dut la targeta i la camara i tot...