Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 95885 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #465 el: 03 de Mar de 10, 22:45:53 pm »

Be, estem a dimecres, jo crec que l´ entrada freda no sera res de l´ altre mon, tindrem  pluges el cap de setmana i despres ja vorem, pero jo no em faria massa ilusions.

Completament d'acord per desgracia  :-si :-si

Jo també pense igual...res de l'altre mon...

jo dicrepe totalment de vosaltres......... fins 24 hores abans jo no faria estes valoracions.......recorde que altres situacions en les que anava a nevar molt, i despres 24 hores abans chassss   res de bo¡¡¡¡¡ pero aixo  pot pasar a la inversa, que ja sabem que açi els camvis son de hui per a demà i cuant mes neva es cuant ningu se ho espera.....pero be ja vorem com avancen els models......bona nit a tots¡¡¡¡

Nomes he dit que jo no em faria moltes ilusions, no que no vaja a fer res, eh!!!!!!!!!, pero millor no fer-se tantes ilusions i aixina si despres no passa res,  no se´n recordem de la mare dels qui fan els models.

De totes maneres, no m´ agrada la ultima eixida de l´ europeu, es prou mes fluixeta, i el GFS lo bo se´n va mes cap al nord, pero son models i poden canviar.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
« Respondre #466 el: 04 de Mar de 10, 12:51:26 pm »
Avore ací sols opinem dins del que sabem cadau... i jo crec que ningú ha dit res clar i segur, sols opinem segons van eixint els models i cadau pot dir el que pense al interpretar les eixides. Després al qui acerte el convidarem a una cervesa... :-si :-si :-si
Per cert l'aemet ja fica cota 300 per al dilluns, pero aixo si, poca preci....vinga un salut a tots.
Ontinyent, València.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #467 el: 04 de Mar de 10, 13:03:43 pm »
Avore ací sols opinem dins del que sabem cadau... i jo crec que ningú ha dit res clar i segur, sols opinem segons van eixint els models i cadau pot dir el que pense al interpretar les eixides. Després al qui acerte el convidarem a una cervesa... :-si :-si :-si
Per cert l'aemet ja fica cota 300 per al dilluns, pero aixo si, poca preci....vinga un salut a tots.

una cosa es interpretar el model i un altra es afirmar¡¡¡ pero be, es per ficar un poc de  emocio en el foro, veient meteored que s´agafen unes picaes de collons..no anem ser menys¡¡¡¡ jejejejej   es broma¡¡¡¡ pero be es bona senyal que aemet i canal ou estiguen tranquilets....

no teniu la sensacio de que ningu sap el que pasara... ??? ??? ??? ???

« Darrera modificació: 04 de Mar de 10, 13:05:32 pm per biarut »

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #468 el: 04 de Mar de 10, 13:09:59 pm »

una cosa es interpretar el model i un altra es afirmar¡¡¡ pero be, es per ficar un poc de  emocio en el foro, veient meteored que s´agafen unes picaes de collons..no anem ser menys¡¡¡¡ jejejejej   es broma¡¡¡¡ pero be es bona senyal que aemet i canal ou estiguen tranquilets....

no teniu la sensacio de que ningu sap el que pasara... ??? ??? ??? ???

Ultimament , sempre es aixi..que avegades m'agrada i avegades no.. ;D pero be, mirant esta ultima eixida em dona un poc mes d'optimisme...avorem que tarden a llevaro..

Salut.
Ontinyent, València.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #469 el: 04 de Mar de 10, 13:18:11 pm »
Esta be la "tactica" eixa de "jo crec que no passara res de l'altre mon", cuant algo es cou i en el fons el que volem es que passe, es el que diu Carboner, millor pensar que no fara res i despres que ens vinga per sorpresa.

A mi el que en desespera es cuant els models van retrasant les coses, ara el major fred, segons GFS, vindra Dimarts...no puc amb el retards >:( ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
« Respondre #470 el: 04 de Mar de 10, 13:53:31 pm »
Biarut, si ho dius aixo per mi, jo en ningun moment he afirmat res. Soles he dit el que, segons la meua interpretació, veig als models....dic la meua opinió al igual que tots els de aquest foro. I esta clar que sempre es bo que hi hagen discrepancies no?  :-si :-si :-si             
Jo pense que no farà res de bo, res que no hagem tingut este hivern,almemenys per les meues terres, pero no ho afirme perque aixo fins ultima hora no ho sabrem...jo crec que son mes les ganes de que pase algo que res mes...jajajajajajajajajajaj
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #471 el: 04 de Mar de 10, 15:28:57 pm »

En confirmen les pluges per al cap de setmana, començarien ja demà per la vesprada i sembla que podrien durar varies hores, continuant esta situació de pluges abundants que estem tinguent des de fa mesos.

Amb tanta aigua, ho dic per alguns forers que se que els agrada molt, apart d´eixir esparrecs a punta pala, ;D també estan eixin escaltasangs en la serra, ja n´estan trobant :o.

En quant a la evolució posterior, segueix poc definida, però amb opcions d´entra freda acompanyada de precis i lo milloor es que sembla que de moment si que s´han acabat les entrades de ponent. :D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #472 el: 04 de Mar de 10, 16:54:59 pm »

Buenas! Pel que estic puguent vore, que en l'eixida del GFS que està apareguent ara, la de les 12, està siguent un poc mes fresqueta fins les 72 hores pròximes que hi ha fora ara per ara, ja que el divendres entrarien les isos negatives i no pujarien fins la +1/+2 com en la pasada eixida, a més dona precipitació tambe, però no tanta. A vorem com acaba d'eixir, que el dilluns encara no està fora i és l'emocionant  ;D ;D!
aau

Bueno, pues ja ha eixit el GFS del tot, i ara ens dona molt mes fred, amb la -8/-9 inclus damunt nostre, però per altra banda ens lleva precipitació en els moments de mes fred, encara que dona tambe, al mateix temps, mes fred i amb igual precipitacio per al disabte-diumenge, i esque crec que, com és normal, eixa posible formació d'una borrasqueta en el mar meditarrani occidental, el nostre, per Alborà mes o menys, és molt dificil de pronosticar encara quan queda un fum d'hores per al dia "D" !!
Per altra banda, el GME és impresionant, marcant-se una borrasqueta ben profunda enfornt de Denia d'uns 990 mb, un mareig de por de tant mirar models vamos! A vorem l'europeu com ixirà esta vesprada, ja que en l'ultima a disminuit el que portava marcant en anteriors ixides, però continua siguent bona. El que pareix és que per al cap de setmana si que hi hauran pluges, algo és algo!
« Darrera modificació: 04 de Mar de 10, 17:29:29 pm per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #473 el: 04 de Mar de 10, 18:28:05 pm »
mmm

exclatassangs??

No vos calenteu, que fins el cap de setmana no sabrem per on van els tirs finalment. jo done gràcies per la entretinguda setmana, pel temps i pel seguiment de models. M'ho estic passant bomba, de vore lo perduts que van els models i de les "baralles" de metrorex.

La inèrcia atmosfèrica ens afavorix, així que estarà entretingut el seguiment el cap de setmana. Si neva 1 metre en Alcoi i res a Ontinyent o si cauen uns centímetres a les serres no ho sabrem. Jo el que he vist avuí anant cap a L'Orxa es que si es cumplissen les "millors" prediccions, podria fer molt de mal als camps. Crec que l'otosí també ho deu pensar.

mmm

exclatassangs...
]

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #474 el: 04 de Mar de 10, 22:58:24 pm »
Quina situacio que es presenta mes bonica, he vist models pero tot continua mes o menos igual, he vist el temps a Tv3 i diu aigua fins el Dimarts, despres veig la Primera i diu aigua per a Dissabte i Diumege, i el Dilluns que es el dia gran en teoria mos posa uns solacos de mil dimonis,  ??? ??? ??? ???

Per cert algu podria facilitar la pagina de Maldonado, per curiositat.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #475 el: 04 de Mar de 10, 23:14:19 pm »
Quina situacio que es presenta mes bonica, he vist models pero tot continua mes o menos igual, he vist el temps a Tv3 i diu aigua fins el Dimarts, despres veig la Primera i diu aigua per a Dissabte i Diumege, i el Dilluns que es el dia gran en teoria mos posa uns solacos de mil dimonis,  ??? ??? ??? ???

La pàgina és www.eltiempo.es, no és per anar de sabut i això, però a mi no m'agrada molt, crec que és molt automàtica, no te en compte molts detalls...!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #476 el: 04 de Mar de 10, 23:25:13 pm »

La pàgina és www.eltiempo.es, no és per anar de sabut i això, però a mi no m'agrada molt, crec que és molt automàtica, no te en compte molts detalls...!
Eixa es la de Maldonado buahhh, ja fa molt de temps que la vaig llevar de favoritos, gracies de totes maneres ;)

Per altra banda Gfs esta eixint i no hi ha reculada de moment, bo dema vorem com es presenta la situacio, bona nit.
« Darrera modificació: 04 de Mar de 10, 23:27:08 pm per Damimet »

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #477 el: 04 de Mar de 10, 23:30:01 pm »
Del tiempo.es l'unic salvable es el que de tant en tant escriu Maldonado al seu blog, en cuant a les previsions no se en quins models es fixen per a fer-les pero no ençerten massa i peguen mes bandaes que el GFS, que ja es pegar bandaes... ::)

Per cert el GFS en l'ultima eixida va en la linea del que han dit al temps de TVE, Dilluns s'acabara ben prompte la festa, esperem noves bandaes. :-\
« Darrera modificació: 04 de Mar de 10, 23:32:21 pm per floquet »
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #478 el: 05 de Mar de 10, 13:32:41 pm »
Què són bandaes?  Es que hi han pardals als models?

Parlant de tot, de moment sembla que Girona, Barcelona i les Illes seràn les afortunades el dilluns.

Com sempre, poden haver sorpreses. Pero, per favor, deixeu de dir que el GFS o qui siga pega 'bandazos'. El enemic nº 1 del GFS és la falta de dades, especialment greu a la península ibérica, que en eixes coses està un poquet millor que el nord d'Africa pero no molt millor. De manera que els models han d'interpolar moltíssim. Una manera que tenen de saber de quina manera afecta eixa interpolació de dades al resultat és variar la manera en que interpolen, ficant dades al atzar. Les resultats de ficar eixes variacions és lo que coneixem per 'perturbacions' del model i ens dona una molt bona idea de lo que ens podem fiar de una previsió concreta.

Que en metroret creguen que els models els fan uns 'xinitos', tot el dia pintant ralletes, i que, de quan en quan, a alguno se li'n va la xaveta i pinta lo que li dona la gana està molt lluny de la realitat.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #479 el: 05 de Mar de 10, 14:16:55 pm »
jejeje  bandaes...jo soc un dels que sol dir eixa barbaritat¡¡¡¡
pardal als models no hi han pero foreros pardals hi han molts sobre tot a meteored¡¡¡¡jejejej

gracies per la esplicacio vaqueret¡¡¡¡

esperarem alguna sorpresa,si hi han ?

de moment em dona bona vibracio que l´aemet i canal ou no estiguen fent de les seves¡¡¡¡