Autor Tema: Agost de 2012  (Llegit 19407 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re: Agost de 2012
« Respondre #135 el: 26 de Ago de 12, 16:14:42 pm »
Gràcies Nevà Grossa. Jo també pense que resulta interesant aportar imatges i fotos, aixina és que intenteré seguir aportant-ne.
En quant a les tempestes d´ahir, de l´Alt Maestrat i Alcalatén, les quantitats més significatives registrades han segut:
Catí: 18'2 mm. (Meteoclimàtic)
Benassal: 4´2 mm. (CHJ)
Plà de Vistabella: 1´1 mm. (CHJ)
Benafigos: 5´4 mm. (CHJ).
Atzeneta del Maestrat: 2´2 mm. (CHJ).
A destacar també les precipitacions que en les últimes hores s´han registrat per la zona de la Marina. Segons la Confederació Hidrogràfica del Xúquer en Altea s´han recollit 25 mm.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.396
    • dissenyss.com
« Respondre #136 el: 26 de Ago de 12, 17:27:05 pm »
Ja porten 30 mm a Callosa d'en Sarrià! 25 a Altea i plovent a la Vila... fins a on baixarà? Sembla que està prou estancat a la Marina
« Darrera modificació: 26 de Ago de 12, 17:29:37 pm per meteonix »

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 366
    • METEOXABIA
« Respondre #137 el: 26 de Ago de 12, 18:30:31 pm »
Mapa de precipitació hui a Xàbia, com podem vorer, les quantitats arreplegades molt irregularment repartides.
Les més destacables, la del Montgó amb 37 litres, i la Granadella amb 36 litres.
Al Port ens em quedat amb la mitat, 18 litres, i ja com més cap a l'interior menys a plogut.
11.6 partida Roig
8.8 Xàbia - poble (zona fretxinal)
5 litres al vivero Montgó Verd (ptda. plà d'en Roca)

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
« Respondre #138 el: 26 de Ago de 12, 21:57:46 pm »
Veig que al litoral hi ha hagut diversió este matí :) Pel que sembla de tronades res, tot convecció de nivells baixos, m'ho podeu corroborar?
Per altra banda, ací a Barcelona si que hi ha hagut tempesta aquesta matinada, encara que molt localitzada a la zona del Baix llobregat i sense arribar-nos, això sí, l'espectacle lumínic increïble!! (no tinc càmera de fotos :()

PD: Si atenem a alguns models pareix l'aperitiu... a vorem quan arribe el consens entre ells en que queda la cosa, de moment pinta prou més generalitzat i fort que lo de hui  :D

Salutacions
« Darrera modificació: 26 de Ago de 12, 22:01:23 pm per alzimet »
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #139 el: 26 de Ago de 12, 22:26:14 pm »
Veig que al litoral hi ha hagut diversió este matí :) Pel que sembla de tronades res, tot convecció de nivells baixos, m'ho podeu corroborar?
Te ho corrobore, al menys per ací cap tronada.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #140 el: 27 de Ago de 12, 00:15:59 am »
Ara toca esta nit que les pluges vagen tirant cap al nord per el litoral segons marca el ECMWF, ja vorem si amb la mateixa intensitat que a les zones on ho ha fet avui amb la orografia orientada al NE ajudant una miqueta.

De fet ja hi ha nuclis de precipitació a la zona  :)

PD: Gràcies per la info tocaio :D

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #141 el: 27 de Ago de 12, 01:06:16 am »
Hola.

No és gens habitual de veure, però al Vinalopó bufa SE i això provoca que els núvols baixos arriben fins a la zona de Villena, on bufa SW, de manera que aquests es queden retinguts al sud de la serra d'Ontinyent i des d'ací s'observen les boires cap al pla de Ponce. Quan els núvols intenten travessar la serra es desfan i dona un petit efecte de cascada que, com dic, he vist poques vegades ací...

Crec que és una de les coses més interessants del mes per esta zona...hui entre 20 i 30ºC i més núvols, però a la Vall res, ni tan sols a Pinet.

90mm a Tavernes de la Valldigna.  :o
Ontinyent, València.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 404
« Respondre #142 el: 27 de Ago de 12, 01:12:31 am »
Per altra banda, ací a Barcelona si que hi ha hagut tempesta aquesta matinada, encara que molt localitzada a la zona del Baix llobregat i sense arribar-nos, això sí, l'espectacle lumínic increïble!! (no tinc càmera de fotos :()

PD: Si atenem a alguns models pareix l'aperitiu... a vorem quan arribe el consens entre ells en que queda la cosa, de moment pinta prou més generalitzat i fort que lo de hui  :D

Salutacions

Estaba anit cap a les 3, mirant l'espectacle precisament per una càmera de Spotfav que hi ha a la platja de Castelldefels mentres la comentaba amb Meteocanals per watsapp XD
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #143 el: 27 de Ago de 12, 14:36:15 pm »
Bon día:
Ja estic ací després de dues setmanes de trekking per les rocoses canadenques i Yellowstone. A vore si tinc temps i pose alguna foto per què s'ho val...he vist tota classe d'animals (menys Yogui, però si d'altres de la mateixa espècie), tota classe de vegetació, rius i glaceres. Això si, només hem pillat una tempesteta (poca cosa) i molta calor doncs hem aplegat als 35º què deu ser una barbaritat per aquella zona segons ens dien...i per cert milers i milers de mosquits decidits a fartar-te a pesar del repelents...estic ple de faves.
En fi, ahir arribe i quasi quasi plou al meu poble i tot. Però entrant el vent de SE (xaloc) és impossible i sempre plourà més a Xàbia o a Tavernes i l'explicació és lògica. El vent espenta els núvols i el Montgó-Segària-Serra d'Aixa-Carrascal de Parcent fan una pantalla perfecta i ací no arriba la pluja. Més al nord el mar torna a aportar humitat a la zona de la Valldigna. Ho ensenye amb el dibuix on les fletxes blanques indiquen la direcció del vent i la ratlla rotja mostra la zona a sotavent i per tant a on no plou.
El gregal és totalment contari i ganes tinc que arribe.
« Darrera modificació: 27 de Ago de 12, 15:09:32 pm per Pego »

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #144 el: 27 de Ago de 12, 18:11:32 pm »
Bon día:
Ja estic ací després de dues setmanes de trekking per les rocoses canadenques i Yellowstone. A vore si tinc temps i pose alguna foto per què s'ho val...he vist tota classe d'animals (menys Yogui, però si d'altres de la mateixa espècie), tota classe de vegetació, rius i glaceres. Això si, només hem pillat una tempesteta (poca cosa) i molta calor doncs hem aplegat als 35º què deu ser una barbaritat per aquella zona segons ens dien...i per cert milers i milers de mosquits decidits a fartar-te a pesar del repelents...estic ple de faves.
En fi, ahir arribe i quasi quasi plou al meu poble i tot. Però entrant el vent de SE (xaloc) és impossible i sempre plourà més a Xàbia o a Tavernes i l'explicació és lògica. El vent espenta els núvols i el Montgó-Segària-Serra d'Aixa-Carrascal de Parcent fan una pantalla perfecta i ací no arriba la pluja. Més al nord el mar torna a aportar humitat a la zona de la Valldigna. Ho ensenye amb el dibuix on les fletxes blanques indiquen la direcció del vent i la ratlla rotja mostra la zona a sotavent i per tant a on no plou.

Vaja quin viatge més guapo!! Espere espectant les fotos :)

Respecte al vent de xaloc, trobe que serà un efecte local restringit a la zona de les Marines, ja que em comenten que per exemple a Tavernes feina vent d' Est pur, i a més, tinguent en compte el que  ací mostren, on es veu als models que l'advecció era de E-NE... tot fa pensar en que va estar un vent local.

PD: Pot ser tingues el teu benvolgut gregal ben pronte :D

« Darrera modificació: 27 de Ago de 12, 18:13:27 pm per alzimet »

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #145 el: 27 de Ago de 12, 19:16:17 pm »
Bon día:

Respecte al vent de xaloc, trobe que serà un efecte local restringit a la zona de les Marines, ja que em comenten que per exemple a Tavernes feina vent d' Est pur, i a més, tinguent en compte el que  ací mostren, on es veu als models que l'advecció era de E-NE... tot fa pensar en que va estar un vent local.

S tens raó i les coses no són tan fàcils d'explicar però resumint i almenys ací a la Marina (no m'agrada gens eixe nom perquè el meu poble te menys de Marina que Suissa d'exèrcit de la Marina) quan els núvols i dic núvols i no el vents a més altura no tenen una direcció NE-SO clara no aconssegueixen entrar a les valls del nord (Pego, Gallinera, Laguart, Ebo, Rectoria) i amb una direcció E-0 o millor encara SE-NO solen afovorir molt la zona sud de la comarca, com així ha sigut...
Això si, ara a creuar els dits per a que el divendres puguem pillar alguna coseta més generalitzada... ;)

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #146 el: 27 de Ago de 12, 21:31:46 pm »
Bon día:

S tens raó i les coses no són tan fàcils d'explicar però resumint i almenys ací a la Marina (no m'agrada gens eixe nom perquè el meu poble te menys de Marina que Suissa d'exèrcit de la Marina) quan els núvols i dic núvols i no el vents a més altura no tenen una direcció NE-SO clara no aconssegueixen entrar a les valls del nord (Pego, Gallinera, Laguart, Ebo, Rectoria) i amb una direcció E-0 o millor encara SE-NO solen afovorir molt la zona sud de la comarca, com així ha sigut...
Això si, ara a creuar els dits per a que el divendres puguem pillar alguna coseta més generalitzada... ;)
Bueno Bueno!!!, menut viatget t'has pegat Alex!!!
Bo, pues exactament lo que dius tu es lo que va pasar ahir, ací els vents son molt "capritxosos" i a voltes fan els que es dona la gana, ací al Port de Xàbia entraba de Gregal pur, i per  tant no massa pluja (18 litres al port, 8.8 litres al Poble), en canvi a les faldes del Montgó sempre s'enganxen els núvols i aboquen molta més pluja (37 litres en un pluviometre i 40 litres en un altre, tots dos al Montgó).
Per altra banda a la Granadella la zona més al Sud de Xàbia el vent si que entraba de Xaloc, que es el vent que li entra directe a la cala i s'enfila barranc endins, i allí a la mateixa cala, a la estació que vaig montar al restaurant van arreplegar 36 litres, pero jo estic segur que a la capsalera del barranc uns 2 kms. més amunt degue plourer moltísim més, per que de la forma que va baixar el barranc va ser molt fort!!.
Eixa Granadella està donantme molt de joc en els pocs mesos que la tinc montada.
Ahir parlant amb Joan Carles Fortea, em dia que tindria que fer un reportage de eixe lloc, amb totes les seues peculiaritats, tant termometriques com pluviometriques, i per al seu microclima especial que te

« Darrera modificació: 27 de Ago de 12, 21:36:54 pm per meteoxabia »

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #147 el: 27 de Ago de 12, 21:39:56 pm »
Diuen que una imatge val més que mil paraules!!, pues ací va la imatge que més o menys detalla lo que he comentat fa un rato sobre lo que sol pasar a la Granadella segons quins vents bufen ací Xàbia:
Ací Xàbia, es dona un cas particularment curiós, normalment quan a Xàbia bufa el ponent, a la Granadella per la seua ubicació i la barrera que la conforma els barrancs que la envolten, els vents es veuen obligats a entrar de llevant i per tant entren algo refrescats, es lo que va pasaar el disabte de matí, vent de ponent a Xàbia amb 33º / 34º i a la Granadella entrava de llevant al voltant de 27º / 28º, en canvi després va girar a gregal el vent a Xàbia i a la Granadella el vent es veu obligat a entrar de ponent per dins del barranc de la Granadella, i es recalfa i per tant entra calent a la cala, dels 27º que tenía en 30 minuts va pasar a 33.4º.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #148 el: 27 de Ago de 12, 22:19:36 pm »
Segons L'Oratge...
Oratge RTVV Entre València i Alacant: quantitars de 25 l/m2 en amunt es registraren des de Llaurí (Ribera Baixa) fins Benidorm i la Vila (Marina Baixa), cap endins arribaren a Fontanars, encara que poc, cap al sud fins Xixona (ja a l'Alacantí) i fins al nord fins Sueca.

La realitat és que a Fontanars no va caure ni una gota...des d'ací només es va veure negror cap a Mariola i la Font Roja, però res més...on més endins de València van arribar és a Barx o Llaurí.

Per Alacant sí que va haver alguna tronada cap a l'interior, molt localitzades i al sud del terme de Villena, uns 23mm a Villena (AEMET), 6mm a Villena (CEAM), les dos estan per la zona de Santa Eulalia, i 4mm a Sax (Saih).
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #149 el: 27 de Ago de 12, 23:36:09 pm »
Diuen que una imatge val més que mil paraules!!

Molt ben explicat Toni i és què dins dels microclimes deuriem descriure els nanoclimes o alguna cosa per l'estil.
En quan fer alguna cosa respecta a la Granadella em pareix fenomenal. Si tot va bé prompte dinarem per allí, no? podriem pensar-ho o millor encara es podria fer una conexió en directe i fer l'oratge des d'allí...(encara que canal nou no deu tindre diners no per a la gasolina del viatge). En fi, si puc ajudar-te m'ho dius.