Autor Tema: A la recerca del esclatasang 2010  (Llegit 7779 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
A la recerca del esclatasang 2010
« el: 19 de Set de 10, 20:59:34 pm »
Hola comenza una nova temporada que espere amb estes pluges i les que vindran pugam gaudir amb molt de coneiximent del bolets i perque no aprendre algun tipus mes de bolet, es la meua intencio enguany.

He vist aquest missatge al foro de meteored i ja que era de gent de les rodalies he decidit durlo aci per vore com despres del incendi que ha afectat a les nostres comarques la vida no es para (espere), i pareix que hi han clases de bolets que aprofiten estes desgracies.

Vinga animense i a vore si fem mes endavant una kedada boletaire, ja que la kdada esparraguera no la vam fer al final.

Missatge:


por fin llueve no es mucho pero por lo menos prepara el terreno Shocked espero que en lo que queda de dia llueva un poco mas y se moje mejor la serra mariola  un saludo desde banyeres continuaremos informando.

Hola a todos, soy nuevo por aquí.
Yo vivo en Alicante, por eso cito a pantanet, que va por la zona que suelo frecuentar yo, la Serra de Mariola y tal.

Un saludo pantanet, yo estuve por ahí hará unas dos semanas, simplemente para ver como estaba el terreno, y lo vi todo sequisimo, ya me dirás que tal han ido estas lluvias, me parece que poco ha sido para lo seco que estaba aquello.

Por cierto habrá que estar al loro con la zona que se ha quemado, que es una desgracia, pero ahí en primavera pueden salir colmenillas.
Este año en mayo y junio cogí muchísimas en un bosque que se quemo en la serranía de Cuenca, en la carretera que va de Las Majadas a Uña.
Bueno cogí las que dejaban los rumanos, que llenaban  furgonetas enteras. Shocked



Deixe un enllaç que he trobat i parla molt be de "las colmenillas"

http://www.elconfidencial.com/cache/2009/04/23/cuaderno_gastronomico_matoses_23_colmenilla_primaveral_perla_bohemia.html
« Darrera modificació: 19 de Set de 10, 21:04:07 pm per Damimet »






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #1 el: 20 de Set de 10, 21:58:40 pm »
No coneixia aquesta "Colmenilla", però al comentarli el tema a m'on pare, m'ha dit que estan ben bons.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #2 el: 21 de Set de 10, 11:44:29 am »
No coneixia aquesta "Colmenilla", però al comentarli el tema a m'on pare, m'ha dit que estan ben bons.

Mande!!

que no coneixes la múrgula?

Ara: yo no em crec que ixquen múrgules als llocs cremats. La múrgula és un bolet molt senyoret. Vol sol, pero soles unes 3 o 4 hores.
Igual és un altra varietat. No totes les varietats de múrgula són comestibles. Hi ha que coneixer-les be.

A mes, per on passa algú, no deixa ni una, perque no és bolet que s'amague. Al contrari és molt fàcil de trobar, lo que és dificil és que ixquen.

És bolet de primavera, ara no en busques que no en trobaràs.


PD: Precisament, el primer cognom de la meua dona és 'morilla', donant fé de lo que li agraden estos bolets.
« Darrera modificació: 21 de Set de 10, 11:51:47 am per Vaqueret »

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #3 el: 21 de Set de 10, 17:22:58 pm »
Com diu Vaqueret a este bolet li diuen Múrgula, ja que avui al treball ho he parlat amb un company i la casualitat que te al cunyat en Barcelona i sol eixir a buscarne prou especies.
Diu que el van tastar amb una crema, com si fora la del xampinyo pero amb un gust molt mes agradable. En fin que se les arreplegue el que les conega perque jo no pense agarrane cap, al menos de moment.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #4 el: 23 de Set de 10, 19:54:51 pm »
Si podeu pegarle una miraeta a aquesta pagina, es prou interessant paral sobre el miceli, i una cosa que ja sospitava, que si no plou en primavera no eixiran molts de bolets en la tardor, per aixo crec que enguany a poc mes de pluja que tingam podem fer alguna eixida en condicions, despres de les tronades que vam tindre en Maig i Juny si acompanya la tardor podrem gaudir.

Con no se acurtar els enllaços aixina ho deixe:

http://www.castellsdelleida.com/index.php?module=pnActivitats&nav=bolets&pid=1505






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #5 el: 03 de Oct de 10, 08:24:15 am »
A hores d´ara l´esclatasang pasará en la nostra zona, amb més pena que glòria, ja que les condicions que hi portem en els últims dies, més les que es presenten en els propers dies no fan pensar el contrari. :-\ Tant sols hem d´esperar a que els primers frets de veritat es retrasen, més enllá del 15 de Novembre...

En quant al seguiment de terres properes com Conca, Terol, Guadalajara i Soria desde el pasat 15 d´Agost, tampoc fa pensar amb un any bo, si be hi han unes quantes zones que estarán dintre de la normalitat pluviométrica.

A principi de Septembre, vaig poder tastar esclatasang de tres zones agraciades amb les tronades de finals de Juliol, Mosqueruela (limit de les provincies de Terol i Castelló), zona de la façana nord del Montseny i interior nord de la provincia de Girona totes en Catalunya.

En quant a les nostres terres, tinc esperançes cap a la zona de la Costera i Vall de Gallinera amb eixes tronades...

Ja anirem informan
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #6 el: 03 de Oct de 10, 15:44:29 pm »
A hores d´ara l´esclatasang pasará en la nostra zona, amb més pena que glòria, ja que les condicions que hi portem en els últims dies, més les que es presenten en els propers dies no fan pensar el contrari. :-\ Tant sols hem d´esperar a que els primers frets de veritat es retrasen, més enllá del 15 de Novembre...

En quant al seguiment de terres properes com Conca, Terol, Guadalajara i Soria desde el pasat 15 d´Agost, tampoc fa pensar amb un any bo, si be hi han unes quantes zones que estarán dintre de la normalitat pluviométrica.

A principi de Septembre, vaig poder tastar esclatasang de tres zones agraciades amb les tronades de finals de Juliol, Mosqueruela (limit de les provincies de Terol i Castelló), zona de la façana nord del Montseny i interior nord de la provincia de Girona totes en Catalunya.

En quant a les nostres terres, tinc esperançes cap a la zona de la Costera i Vall de Gallinera amb eixes tronades...

Ja anirem informan

  Les condicions no poden ser mes roins per a l´eixida del pebràs, esclatassang.... per ací, s´esta eixugant tot molt, i si en algun ropglet n´eixen, no dubteu que la gent es tirarà com a bojos i ho arramblaràn tot.

 De totes maneres, jo hui ja n´he menjat en la picadeta del dinar, 3 cistelles van fer ahir mon pare, el meu germà i el meu nebodet en terres de Conca.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #7 el: 04 de Oct de 10, 12:58:22 pm »
Pos el xop està funcionant a tutti plein.
Igual que la gírgola, tant de xop com de panical, que està ara en plè creiximent.


Lo que sí que no he trobat enguany, i és extrany, són camperols, que solen haver-ne molts a la vora del riu, en antics bancals erms per on ara passen les ramats.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #8 el: 10 de Oct de 10, 22:18:52 pm »
Pos el xop està funcionant a tutti plein.
Igual que la gírgola, tant de xop com de panical, que està ara en plè creiximent.


Lo que sí que no he trobat enguany, i és extrany, són camperols, que solen haver-ne molts a la vora del riu, en antics bancals erms per on ara passen les ramats.

Aquestes imatges son del Dissabte pasat, en una volteta que vam donar un parell d'amics i jo poc antes del esmorzar, que llastima no deixar la soca dos dies mes.











No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #9 el: 29 de Oct de 10, 11:50:00 am »
Hola xicons. Aquesta setmana he estat en terres de Terol i Conca, i quina decepció... :'( Després de pelar i repasar més de 30Kg. d´esclatasangs a la mateixa serra (tinc complex de netejador..), tant sols he pogut aprofitar uns 5kg.

Les condicions existents de res de pluja en les últimes tres setmanes, més si li afegim els valor negatius del termómetre (com a mostra el dilluns a les 13:00h. el cotxe marcaba 3ºC. i a les 19:30h. tant sols 1ºC. aixó si, a uns 1500msnm), donen com a resultat que amb la gran quantitat que vaig poder vorer i pillar, quant no eren cucs, eren cartons conjelats.

De tota manera i com a consol.lació, puc dir que he disfrutat d´allò més be en eixes terres on la natura es mostra en tota la seva esplendorositat, i es que El Alto Tajo es una meravella.

En quant açí a les nostres terres, també he pegat una volteta (no molt gran, tot siga dit), i la serra no te la més mínima intenció de posarse a produïr els nostres benvolguts esclatasangs... :-\


Salutacions.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #10 el: 20 de Nov de 10, 18:04:22 pm »
Hola. Em presente: Soc un aficionat al senderisme i al boletarisme. Soc de Castelló. Buscant informació sobre observatoris meteorològics he descovert esta web, i em pareix genial.
En lo referent al tema dels bolets, enguany la cosa està prou fotuda per estes comarques. No ha plogut prou, i ha bufat molt de mestral. Adjunte una foto de la meua última collita (o minicollita), feta a primers de mes en l´Alt Millars.
Esperem que vingue prompte una llevantada, que no està tot perdut. La temporada passada vaig collir bolets fins a meitat de gener.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #11 el: 25 de Nov de 10, 10:17:46 am »
Pareix que els propers dies tindrem pluges. Hi ha una borrasqueta al sudoest de Cadis, que si travesse l´estret i puje cap al Nord, ens donarà alguna alegria. Si després no fa massa fred i no bufe massa vent, encara es pot allargar la temporada dels bolets un mes llarg, dels 500 m. d´alçada cap a baix.
Encara podriem tindre rovellons en desembre, i camagrocs fins meitat de gener, entre altres bolets.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #12 el: 21 de Des de 10, 00:53:12 am »
Doncs pareix ser que en Nadal encara tindrem bolets. He anat este matí a pegar una miradeta i m´he portat una sorpresa: un poc menys d´un terç de cistella de camagrocs. El bosc estave molt humit i boirós, i hi havien més camagrocs que estaven començant a eixir.
Enguany els rovellons han passat amb més pena que glòria, però amb estes últimes plujetes i amb les temperatures que s´estàn suavitzant, encara podem allargar la temporada amb els camagrocs i els fredolics.
Les fotos són de la collita d´este matí, i de les flors d´un arbocer, que ara ja tenen les flors que donaràn arborços en la tardor de l´any que vé.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #13 el: 27 de Des de 10, 15:40:53 pm »
Este matí he fet la última collita de l´any... i crec que de la temporada. He collit quasi mitja cistella de... com no, camagrocs, que és quasi l´únic bolet comestible que encara es pot topetar. Feia un fret de mil dimonis, i el bosc semblave una selva, de tanta malea que hi havie. Hem pense que a partir de huí deixaré de costat els bolets fins que arrive la primavera.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: A la recerca del esclatasang 2010
« Respondre #14 el: 27 de Des de 10, 20:39:31 pm »
Molt be gregal aprofitant fins al ultim minut. Si els coneguera i ens feren per aci tambe aprofitaria per anar un dia ara que puc.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.