Autor Tema: El termòmetre del metro de València  (Llegit 1474 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
El termòmetre del metro de València
« el: 26 de Des de 08, 00:08:09 am »
La imatge que apareix mes avall es del dilluns pasat a una de les unitats del metro de valència, este registre de temperatura el donava a l'altura de Torrent. Em sembla un poc exagerat perque eixe dia per la zona hi hava una mitjana de 5 graus, amés al dia seguent va arrivar a marcar 2 graus! A mi sincerament no em quadra la cosa, amés també no ho acabe d'entendre perque no se.. jo diria que el que marca el ròtul es la temperatura interior, ja que per exemple a l'estiu quan fa bona cosa de calor i porten l'aire acondicionat encés la temperatura que marca es precissament la interior, que minva entre els 19 i 25 graus. Encara que d'una cosa si que estic segur, vaig passar moooolt de fret al metro! jaja.. i el que em queda.. Que opineu?

Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: El termòmetre del metro de València
« Respondre #1 el: 26 de Des de 08, 01:25:59 am »
Fa unes setmanes vaig pensar el mateix, i es que anava cap a València amb el tren de bon matí, i per Benifaió marcava 5ºC, però allí dins no feia molt de fred, això sería la temperatura de fóra. En canvi, este estiu passat, un dia que hi hauría al carrer 30ºC, el termòmetre del tren marcava 22ºC, i això sería el que hi havía dins. Llavors, jo tinc el mateix dubte, ¿el termòmetre del tren mesura la temperatura dins o fóra del tren?
Ontinyent, València.

Desconnectat Frank242

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 379
  • Des de Xirivella i en estat de Trance
« Respondre #2 el: 26 de Des de 08, 04:03:02 am »
La imatge que apareix mes avall es del dilluns pasat a una de les unitats del metro de valència, este registre de temperatura el donava a l'altura de Torrent. Em sembla un poc exagerat perque eixe dia per la zona hi hava una mitjana de 5 graus, amés al dia seguent va arrivar a marcar 2 graus! A mi sincerament no em quadra la cosa, amés també no ho acabe d'entendre perque no se.. jo diria que el que marca el ròtul es la temperatura interior, ja que per exemple a l'estiu quan fa bona cosa de calor i porten l'aire acondicionat encés la temperatura que marca es precissament la interior, que minva entre els 19 i 25 graus. Encara que d'una cosa si que estic segur, vaig passar moooolt de fret al metro! jaja.. i el que em queda.. Que opineu?

No te pareguen dades exagerades, jo visc prop de Torrent, a Xirivella i la mínima del dilluns 22 va ser de 3,4 ºC a les 7:51h i la del dimarts 2,4 ºC a les 8:37h, i en Aldaia-Barri del Crist, també al costat de Torrent les mínimes foren de 2,0 ºC i 1,9 ºC per al 22 i 23 respectivament. I les del aeroport de Manises van estar per baix de 0 ºC.
Les poblacions del costat de València es veuen menys afectades per la illa de calor del "cap i casal" i es més notable el descens de la temperatura quan s'ix de la illa de calor d'Est a Oest que de Sud a Nord.

I en quant a si el metro marca la de dins o fora no t'ho pot dir, perque no l'use. Però podrieu comprobar-ho observant quina temperatura marca quan està baix terra i quina quan ix a la superfície. Si la variació és important, el sensor està fora, i si "ni se inmuta" marca la de dins. Jo pense que marca la de fora  ;D

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
« Respondre #3 el: 26 de Des de 08, 19:14:34 pm »
Ja ho vaig pensar el del contrast de temperatura Frank i la veritat es que es prou notable en quan es clava baix terra, però clar en les vegades que s'obrin les portes i l'estona que permaneixen obertes al final ja no saps si la temperatura la marca de dins o de fora o si fa el mateix fret dins que fora (que si no igual, poc sen anirà) i quan entra al tunel encara que aumenta considerablement, també ho a fa dins del tren. I d'altra banda es el que diu també Adrià que a l'estiu sembla que marque la temperatura interior, ja que l'exterior sol ser prou més elevada que 20 graus. Si no per açò jo també diria que es exterior, pero clar...  :-\ Pero mira ara ja sabem que eixe dia els registres per la zona van ser realment baixos..  ;)
Alberic, Ribera Alta.